Gå til innhold

Er du også mye forkjølet i sommer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært forkjølet i nesten hele sommer. Ikke noe gale, men at jeg nyser en del osv. Dette kommer av at jeg begynner å svette (pga denne ekstreme varmen), også etter en stund begynner jeg å fryse pga jeg er våt. Så derfor er jeg litt forkjølet hele tiden.

Er det flere som har det slik?

Anonymous poster hash: 11318...f19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært forkjølet i nesten hele sommer. Ikke noe gale, men at jeg nyser en del osv. Dette kommer av at jeg begynner å svette (pga denne ekstreme varmen), også etter en stund begynner jeg å fryse pga jeg er våt. Så derfor er jeg litt forkjølet hele tiden.

Er du sikker på at det er det som er grunnen til alle "forkjølelses"-tilfellene? Kan noen av de være pollenallergi?

Anonymous poster hash: d0e79...727

Gjest iGirl
Skrevet (endret)

Virus som gir forkjølelse smitter ikke om igjen og om igjen selv om du er kald. De kan riktig nok overleve og spre seg lettere i kaldt klima (vinterstid), men dette er nok allergi.

Endret av iGirl
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er det som er grunnen til alle "forkjølelses"-tilfellene? Kan noen av de være pollenallergi?

Jeg har en svak form for bjørkallergi, som jeg egentlig aldri har lagt merke til selv. Symptomene på bjørkallergi er tett nese, øyne som klør og renner, feberliknende symptomer osv. Jeg har ingen av disse symptomene, så det må være en liten forkjølelse.

Skrevet

Jeg blir sånn etter en del bilkjøring. Tror den tørre lufta i airconditionen spiller inn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svak form for bjørkallergi, som jeg egentlig aldri har lagt merke til selv. Symptomene på bjørkallergi er tett nese, øyne som klør og renner, feberliknende symptomer osv. Jeg har ingen av disse symptomene, så det må være en liten forkjølelse.

Allergier som man ikke merker symptomer av eller som man merker svært lite symptomer av til vanlig, kan man plutselig få sterkere symptomer på dersom man er utsatt for noe annet (i dette tilfellet noe annet enn f.eks pollen) som virker inn på hvor sterke reaksjoner som merkes på en evt pollenallergi.

Jeg leste for en tid tilbake, om noen som fikk forkjølelseslignende symptomer etter å ha flyttet til en annen kant av byen der det var mer fuktig luft enn der vedkommende bodde før. Det viste seg at det vokste planter eller trær på det nye stedet, som gjorde henne mer sensitiv for den andre allergien som hun hadde minimale plager med fra før. Fuktig luft kan også ha innvirkning, da mange får luftveisplager av det.

Har du i sommer evt flyttet til/ bodd i et sted med fuktproblemer i bolig? Dette kan gi diverse symptomer inkl luftveisproblemer

AnonymBruker
Skrevet

Evt kan det være kryssallergi http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?pageid=263&Pageview=print

Hvis du er allergisk mot Bjørk

Da kan du kryssreagere

mot følgende

stoffer og fødeemner Hasselnøtter

Valnøtter

Paranøtter

Peanøtter

Gulrot(rå)

Poteter

Selleri

Erter

Nøtter

Mandler

Bønner

Paprika

Sjokolade

Stenfrukter

Epler Pærer

Kiwi

Banan

Druer

Fersken

Kirsebær

Krydder

Moreller

Muskat

Nektarin

Plomme

Tomat

Potet(skall)

Pære

AnonymBruker
Skrevet

Evt muggsopp? http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Plages-med-forkjolelse_-allergi-og-asma-2402178.html

AnonymBruker
Skrevet

Har du vanligvis lett for å bli forkjølt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...