AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Jeg har vært forkjølet i nesten hele sommer. Ikke noe gale, men at jeg nyser en del osv. Dette kommer av at jeg begynner å svette (pga denne ekstreme varmen), også etter en stund begynner jeg å fryse pga jeg er våt. Så derfor er jeg litt forkjølet hele tiden. Er det flere som har det slik? Anonymous poster hash: 11318...f19
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Jeg har vært forkjølet i nesten hele sommer. Ikke noe gale, men at jeg nyser en del osv. Dette kommer av at jeg begynner å svette (pga denne ekstreme varmen), også etter en stund begynner jeg å fryse pga jeg er våt. Så derfor er jeg litt forkjølet hele tiden. Er det flere som har det slik? Anonymous poster hash: 11318...f19 Er du sikker på at det er det som er grunnen til alle "forkjølelses"-tilfellene? Kan noen av de være pollenallergi? Anonymous poster hash: d0e79...727
Gjest iGirl Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 (endret) Virus som gir forkjølelse smitter ikke om igjen og om igjen selv om du er kald. De kan riktig nok overleve og spre seg lettere i kaldt klima (vinterstid), men dette er nok allergi. Endret 26. juli 2014 av iGirl
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Er du sikker på at det er det som er grunnen til alle "forkjølelses"-tilfellene? Kan noen av de være pollenallergi? Anonymous poster hash: d0e79...727 Jeg har en svak form for bjørkallergi, som jeg egentlig aldri har lagt merke til selv. Symptomene på bjørkallergi er tett nese, øyne som klør og renner, feberliknende symptomer osv. Jeg har ingen av disse symptomene, så det må være en liten forkjølelse. Anonymous poster hash: 11318...f19
globalagogo Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Jeg blir sånn etter en del bilkjøring. Tror den tørre lufta i airconditionen spiller inn.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Jeg har en svak form for bjørkallergi, som jeg egentlig aldri har lagt merke til selv. Symptomene på bjørkallergi er tett nese, øyne som klør og renner, feberliknende symptomer osv. Jeg har ingen av disse symptomene, så det må være en liten forkjølelse. Anonymous poster hash: 11318...f19 Allergier som man ikke merker symptomer av eller som man merker svært lite symptomer av til vanlig, kan man plutselig få sterkere symptomer på dersom man er utsatt for noe annet (i dette tilfellet noe annet enn f.eks pollen) som virker inn på hvor sterke reaksjoner som merkes på en evt pollenallergi. Jeg leste for en tid tilbake, om noen som fikk forkjølelseslignende symptomer etter å ha flyttet til en annen kant av byen der det var mer fuktig luft enn der vedkommende bodde før. Det viste seg at det vokste planter eller trær på det nye stedet, som gjorde henne mer sensitiv for den andre allergien som hun hadde minimale plager med fra før. Fuktig luft kan også ha innvirkning, da mange får luftveisplager av det. Har du i sommer evt flyttet til/ bodd i et sted med fuktproblemer i bolig? Dette kan gi diverse symptomer inkl luftveisproblemer Anonymous poster hash: d0e79...727
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har vært forkjølet i nesten hele sommer. Ikke noe gale, men at jeg nyser en del osv. Dette kommer av at jeg begynner å svette (pga denne ekstreme varmen), også etter en stund begynner jeg å fryse pga jeg er våt. Så derfor er jeg litt forkjølet hele tiden. Er det flere som har det slik? Anonymous poster hash: 11318...f19 Evt kan det være kryssallergi http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?pageid=263&Pageview=print Hvis du er allergisk mot Bjørk Da kan du kryssreagere mot følgende stoffer og fødeemner Hasselnøtter Valnøtter Paranøtter Peanøtter Gulrot(rå) Poteter Selleri Erter Nøtter Mandler Bønner Paprika Sjokolade Stenfrukter Epler Pærer Kiwi Banan Druer Fersken Kirsebær Krydder Moreller Muskat Nektarin Plomme Tomat Potet(skall) Pære Anonymous poster hash: d0e79...727
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har vært forkjølet i nesten hele sommer. Ikke noe gale, men at jeg nyser en del osv. Dette kommer av at jeg begynner å svette (pga denne ekstreme varmen), også etter en stund begynner jeg å fryse pga jeg er våt. Så derfor er jeg litt forkjølet hele tiden. Er det flere som har det slik? Anonymous poster hash: 11318...f19 Evt muggsopp? http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Plages-med-forkjolelse_-allergi-og-asma-2402178.html Anonymous poster hash: d0e79...727
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har vært forkjølet i nesten hele sommer. Ikke noe gale, men at jeg nyser en del osv. Dette kommer av at jeg begynner å svette (pga denne ekstreme varmen), også etter en stund begynner jeg å fryse pga jeg er våt. Så derfor er jeg litt forkjølet hele tiden. Er det flere som har det slik? Anonymous poster hash: 11318...f19 Har du vanligvis lett for å bli forkjølt? Anonymous poster hash: d0e79...727
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå