Gå til innhold

Osloferie-hvor mange dager?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Min mann og jeg skal på tur til Oslo i sommer, og lurer på hvor mange dager vi trenger der inne? Skal se oss en del rundt i byen og shoppe.

Noen som har tips til koselige restauranter eller kafeer i Oslo?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Hvor mye dere trenger kommer jo ann på hva og hvor mye dere vil se, hva dere har sett før osv.

Skrevet

Vi har ikke sett så mye før, er ganske ukjente i byen. Hva er verd å få med seg?

Gjest Poirot
Skrevet

Vel:

Man har jo de kjente museene, Folkemuseet, Holmenkollen, Trybvannstårnet, Akershus Festning, Vikingskipsmuseet, historisk museum mm.

Også har man jo Grunerløkka, Grønland, Karl Johan og Bogstadveien for handling.

Skrevet

Pizza da mimmo eller La såda er begge veldig hyggelige pizzarestauranter, med italiensk pizza og hyggelige priser. Om jeg får besøk utenbys fra tar vi alltid turen innom en av disse. Begge ligger på vestkanten, Da mimmo på frogner, og lasåda på majorstua.

Klosteret er en god del dyrere, men for en stemning det er der! Kjellerrestaurant, kun opplyst av stearinlys, og gregoriansk musikk i bakgrunnen. Her kan man virkelig ha en romantisk date..! Ligger i nærheten av youngstorget.

Av cafeer liker jeg meg godt på Dus, ligger rett ved stortinget. Et glass er også hyggelig. Ligger i samme område.

Skrevet

Det kommer vel helt an på hva dere har tenkt å gjøre. Skal dere innom mange museer og andre severdigheter i tillegg til shopping bør dere i allefall ha 3-4 dager om ikke så mye som en uke. Det er alltids noe å gjøre i Oslo.

Restauranter jeg liker er Agra på Aker Brygge (indisk), A touch of France på Egertorget (fransk), La Petite Provence i Vika (også fransk), Mama Rosa på Egertorget (italiensk), Big Horn Aker Brygge (biff) og Mother India på Pilestredet (indisk).

Her er en nyttig side om hva som skjer i Oslo og restaurant/café-guider.

Hva som er verdt å få med er f.eks. Teknisk Museum, en tur i Holmenkollen (i museet og innerst er det en heis/trapp opp til hoppbakken, god utsikt), Tryvannstårnet, omvisning på Slottet og/eller Stortinget, Akershus Festning, Kontikimuseet +++

Gjest Anonymous
Skrevet

Xich Lo på Egertorget har kjempegod vietnameisk (ganske europeisk inspirert, riktignok) mat, og kjempekoselige lokaler.

Ellers er italiensk is på La Dolce Vita fantastisk å kjøle seg ned med!

Skrevet
Denne har en oversikt over "alt" - severdigheter - overnatting, hva skjer osv..
  • 3 uker senere...
Skrevet

Såvidt jeg ser, er ikke Frognerparken nevnt. Den er jo et "must." Veldig koselig på sommeren hvis det er fint vær. Dinner ved nasjonalteateret er en veldig bra kinarestaurant som har mye mer enn den tradisjonelle kinamaten du får i Norge. Litt dyrere, men absolutt verdt besøket. Bestill bord..! Pascal i Drammensveien har nydelige kaker. (Er visst Pascal et par steder til som jeg ikke vet hvor er) Holmenkollen, Frognerseteren, Voksenkollen har fantastisk utsikt, t-baneturen er flott.

Gjest Poirot
Skrevet
Pascal i Drammensveien har nydelige kaker. (Er visst Pascal et par steder til som jeg ikke vet hvor er)

Nasjonalgalleriet og bak Steen & Strøm (Tollbugata?)

Skrevet

På Egertorget midt på Karl Johan ligger det flere restauranter. Bl. a. en indisk som heter Bombay, de har god og rimelig mat. Al Amir ligger på andre siden, over Burger King, og der kan man se magedans i helgene. Hun som danser der fast er en nydelig og dyktig danser.

Skrevet

Hva med en tur til østkanten. Se på småhusene på Kampen. Spise på Bankok tai i Grønlandleiret. Eller Smia på Vålerenga?

Skrevet

Og ta dere en tur til Bærums verk. Et flott handlested med masse forskjellig (smed, glassblåsere, snekker, keramikk osv.) i ei flott gate der de gamle husene fra smelteverkstiden er pusset opp.

Flott med mye design-saker til hus og hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...