AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Jeg er ei jente på 19 år som vurderer å begynne på p-piller. Jeg er derimot litt skeptisk ettersom det er hormoner jeg skal putte i kroppen..Lurte på om noen har erfaringer de vil dele og for/mot argumenter? Tusen takk på forhånd! Anonymous poster hash: de08b...538
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Du -kan- bli steril (nøkkelordet her er kan, individuelt, noen blir det faktisk). Hormonene gjør mye dritt med kroppen. Kondom er det eneste som beskytter mot sykdom (forutenom kjønnslus) Anonymous poster hash: ede94...5b0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Mot: Øker sjansen for brystkreft, noe som bare flere og flere får.. For: Slipper å fikle med kondom hver gang man skal ha samleie. Anonymous poster hash: c91af...50d
Gjest anobano Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 eh, også slipper du å ha mensen da, som er et for
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Kommer helt ann på hva du skal bruke det for. Er det for prevensjon? Regulere menstruajsonen? Minske menssmerter? P-piller er langt fra så farlig som mange medier blåser opp, særlig med tanke på blodpropp. Men snakk med legen din, det er h*n som kjenner din sykdomshistorie. Anonymous poster hash: 683c4...a4e
Gjest Riskjeks Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Du -kan- bli steril (nøkkelordet her er kan, individuelt, noen blir det faktisk). Hormonene gjør mye dritt med kroppen. Kondom er det eneste som beskytter mot sykdom (forutenom kjønnslus) Anonymous poster hash: ede94...5b0 Det vil jeg gjerne se en artikkel med seriøs forskning som hevder. Dette er vel mest skremselspropaganda. Hvis du er i et fast forhold, er p-piller mer praktisk og mer sikkert enn kondom. Har du tilfeldig sex, bør du derimot bruke kondom. P-piller er ikke mye hormoner, og de fleste har få/ingen bivirkninger. P-piller kan gi økt risiko for brystkreft, men beskytter for kreft i underlivet og i tarmene. Blodpropp er veldig sjelden, hvis du ikke er kraftig overvektig og/eller har flere familiemedlemmer som har hatt blodpropp, er risikoen for det lik null. Er det pga menstruasjonssmerter eller akne, bør du bruke pillene du har fått foreskrevet, da pillene sannsynligvis vil gjøre begge nevnte tilstander bedre. Snakk med lege/gynekolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå