netpuppy Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 (endret) Jeg slo albuen min skikkelig i sted. Lekte med hunden og skulle kaste en leke, endte med at jeg slo den ytterste kulen på albuen min inn i dørkarmen så hardt jeg kunne. Altså slik at kanten på dørkarmen traff mellom den ytterste kulen og resten av albuen. Det var sinnsykt vondt og jeg ble skikkelig kvalm og svimmel, holdt på å svime av. Jeg har ganske høy smerteterskel og har alltid vært litt uheldig / har slått meg ofte gjennom oppveksten og en slik smertereaksjon er veldig uvanlig for meg. Til å begynne med var jeg sikker på at den var brukket da hele armen og hånden min prikket og strålte og jeg klarte ikke å bevege den skikkelig. Nå, derimot, har jeg fått følelsen igjen i armen, klarer å bevege på alle fingre og kan strekke albuen helt ut (eller så langt det går grunnet gammel skade) og inn igjen. Men det er fortsatt skikkelig vondt. Høres det ut som den er brukket? Hadde det vært hverdag hadde jeg nok tatt en tlf til fastlegen, men siden det er i dag blir det i tilfellet legevakten med all den ventetid det medfører. Vet dessuten ikke om det er noe å gjøre når det bare er en del av leddet uansett. Hvor lenge går det bra å vente om det er brudd? Problem å vente til mandag? Endret 26. juli 2014 av netpuppy
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Mellom den kulen og selve albuespissen ligger det en nerve ganske overflatisk. Du har nok truffet denne og fått en forbigående nerveskade, noe som kan gjøre vondt en stund. Å brekke noe skal ganske mye til så fremt du ikke er benskjør. Men dra på legevakta hvis du er usikker!Anonymous poster hash: 9f823...6a4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Brudd i albue er relativt "lett" å få til på en måte. Eneste sikre er å dra på legevakta for klinisk undersøkelse og evt røntgen Anonymous poster hash: 09928...d25
Gjest thesledge Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Dra til legevakten for sikkerhetsskyld! Om det er brudd blir det bare verre hvis du ikke får gjort noe med det.
netpuppy Skrevet 26. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2014 Dro på legevakten, men der var så lang ventetid at jeg bestemte meg for å heller vente og se an. Det var kanskje ikke så dumt for det blir mindre og mindre vondt og jeg har fortsatt ingen hevelse. Tror kanskje som den første AB-en her at det kan ha vært nerven som fikk seg en trøkk. Merkelig, siden det var mye vondere enn den gangen jeg faktisk brakk noe. Jeg tenker å se det an og ringe til legen på mandag om det forverrer seg igjen. Tusen takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå