Gjest Spirula Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Hei Jeg ønsker som sagt tips til flytende føde, jeg har låst meg fast. Mat og drikke må være glutenfri, den må kunne drikkes fra flaske, og kan ikke ha biter i seg. Ti nå har jeg kommet opp med tomatsuppe, avsilt blomkålsuppe, og avsilt grønnsakssuppe, smoothies, juice og næringsdrikker. Noen andre tips?
happiest Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Finnes mange andre typer suppe også! Du må bare sørge for å sile! Hvorfor bare flytende?
Gjest Spirula Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Finnes mange andre typer suppe også! Du må bare sørge for å sile! Hvorfor bare flytende? Jeg vet det finnes mange andre typer suppe, men ikke så mange er glutenfri. Det er bare ikke så fristende å stå i lengre tid over komfyren for å lage alt fra bunnen i denne varmen. (Men jeg gjør det om jeg må)
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Hvorfor må den det gjelder ha flytende føde? Er det i forkant av operasjon eller annen undersøkelse i mage tarmsystemet? Eller er problemer med å svelge/tygge? Hva som kan inntaes er avhengig av overnevnte, derfor kan jeg ikke svare mer presist før du har gitt mer info!Anonymous poster hash: aed8e...847
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Iskald gazpacho uten brød i (er best uten brød uansett). Kald avokado- og agurksuppe. Anonymous poster hash: 67163...4b1 1
Gjest Spirula Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Det er ingen andre begrensninger enn de jeg allerede har nevnt (glutenfri, må kunne siles/være uten biter, og drikkes av flaske).
Gjest Spirula Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Iskald gazpacho uten brød i (er best uten brød uansett). Kald avokado- og agurksuppe. Anonymous poster hash: 67163...4b1 Takk for tips.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #8 Skrevet 26. juli 2014 Man kan også lage kald suppe av melon: http://www.epicurious.com/recipes/food/views/Cold-Honeydew-and-Mint-Soup-in-Cantaloupe-12334 Evt melon og agurk i kombinasjon. Det fine med disse suppene er at man ikke trenger å ha kraft i, bare blende sammen og sette i kjøleskapet. Anonymous poster hash: 67163...4b1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #9 Skrevet 26. juli 2014 Vet du at næringsdrikkkene har kommet med nye supper? Altfor sterkt på smak til min såre munn.... Mango, Nektariner og fersken skreller jeg, og moser sammen med litt vann før jeg moser dem med stavmikser eller i blender. Enten i blanding eller hver for seg, tilsetter litt sukker og blander inn vann til passe smak og tykkelse, passer greit på drikkeflaske. Kan du ha kokt potet, gulrot og evt. Andre grønnsaker uten "tråder", f eks kål, så kan du koke med rikelig vann, mose med stavmikser og tilsette kokevannet til å blande ut. Evt. Kan du sile det gjennom et melsikt, melsikt kan du og sile frukten gjennom så der ikkeer biter i. Min favoritt når jeg er lei alt annet er avsilte havregryn. Synes Regal er bedre enn Semper, begge er glutenfrie. Koker 1 dl. Havregryn med 1,5 liter vann, tilsetter litt sukker når det koker, da løser sukkeret seg greit opp, lar det koke 5 til 10 minutter. Og siler det gjennom melsikt. Går helt greit på Tupperware sine drikkeflasker. Virker og beroligende på mage, er fra gammelt av brukt som næringsdrikk både til barn og voksne ved diare og oppkast. Har lurt på om det ernoe godt med risengryn i stedenfor havregryn, menhar ikke prøvd enda.Anonymous poster hash: aed8e...847 1
Gjest Spirula Skrevet 26. juli 2014 #10 Skrevet 26. juli 2014 Man kan også lage kald suppe av melon: http://www.epicurious.com/recipes/food/views/Cold-Honeydew-and-Mint-Soup-in-Cantaloupe-12334 Evt melon og agurk i kombinasjon. Det fine med disse suppene er at man ikke trenger å ha kraft i, bare blende sammen og sette i kjøleskapet. Anonymous poster hash: 67163...4b1 Det hørtes godt ut nå i varmen. Vet du at næringsdrikkkene har kommet med nye supper? Altfor sterkt på smak til min såre munn.... Mango, Nektariner og fersken skreller jeg, og moser sammen med litt vann før jeg moser dem med stavmikser eller i blender. Enten i blanding eller hver for seg, tilsetter litt sukker og blander inn vann til passe smak og tykkelse, passer greit på drikkeflaske. Kan du ha kokt potet, gulrot og evt. Andre grønnsaker uten "tråder", f eks kål, så kan du koke med rikelig vann, mose med stavmikser og tilsette kokevannet til å blande ut. Evt. Kan du sile det gjennom et melsikt, melsikt kan du og sile frukten gjennom så der ikkeer biter i. Min favoritt når jeg er lei alt annet er avsilte havregryn. Synes Regal er bedre enn Semper, begge er glutenfrie. Koker 1 dl. Havregryn med 1,5 liter vann, tilsetter litt sukker når det koker, da løser sukkeret seg greit opp, lar det koke 5 til 10 minutter. Og siler det gjennom melsikt. Går helt greit på Tupperware sine drikkeflasker. Virker og beroligende på mage, er fra gammelt av brukt som næringsdrikk både til barn og voksne ved diare og oppkast. Har lurt på om det ernoe godt med risengryn i stedenfor havregryn, menhar ikke prøvd enda.Anonymous poster hash: aed8e...847 Tusen takk for mange gode tips!
Gjest Timber Skrevet 26. juli 2014 #11 Skrevet 26. juli 2014 Skaff deg en god juicer, så kan du juice både frukt og grønt.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #12 Skrevet 26. juli 2014 Drikkeyoghurt eller juice(kjøpt eller hjemmelaget)? Anonymous poster hash: 5d3be...644
Gjest Spirula Skrevet 26. juli 2014 #13 Skrevet 26. juli 2014 Takk for svar. Juicer og drikkejoghurt er notert. Heldigvis vil dette være et kortvarig problem, så jeg kommer nok ikke til å gå til innkjøp av en juicer, men takk for tipset likevel.
Gjest thesledge Skrevet 26. juli 2014 #14 Skrevet 26. juli 2014 Suppe, hjemmelaget juice, smoothie Er veldig mange gode smoothies du kan lage selv med masse godt oppi! Bare til å søke rundt på oppskrifter.
Gjest bustyvel Skrevet 26. juli 2014 #15 Skrevet 26. juli 2014 *følge med* Med en nyoperert visdomstann er flytende føde gull…. Gode tips!
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #16 Skrevet 28. juli 2014 Bland melk, banan, havremel, peanøttsmør (green choice), og bakekakao (ev. sjokoladeproteinpulver) Anonymous poster hash: 3a86f...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå