AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Del Skrevet 26. juli 2014 Heter det grasat eller grasalt? Og hva er definisjonen på dette uttrykket? Noen som vet? Anonymous poster hash: 9fce2...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elenithil Skrevet 26. juli 2014 #2 Del Skrevet 26. juli 2014 Mener du som i f.eks. "grasalt mye" eller noe sånn? Da vil jeg si at det staves grasalt. Og det er vel rogalandsdialekt for veldig? det er sånn jeg har fortsått det ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. juli 2014 #3 Del Skrevet 26. juli 2014 Det skrives grassat. Det betyr voldsomt, i vill fart etc. Verbet å grassere betyr å blant annet å herje, fare voldsomt frem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Del Skrevet 26. juli 2014 Mener du som i f.eks. "grasalt mye" eller noe sånn? Da vil jeg si at det staves grasalt. Og det er vel rogalandsdialekt for veldig? det er sånn jeg har fortsått det ihvertfall. vi bruker grasalt i sør trøndelag også Anonymous poster hash: 67c19...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #5 Del Skrevet 26. juli 2014 Usikker på hva du er ute etter, men begge ordene eksisterer. Imidlertid er grassalt/grasalt bare et dialektord, og kan bare brukes muntlig. På min dialekt brukes dette ordet som "veldig mye" av noe.. Feks: "Det regner grasalt mye!" "Grassat" har noen over her allerede gjort rede for betydningen av, og dette ordet finner man i ordbøkene. På min dialekt Anonymous poster hash: 8d929...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olav s Skrevet 19. mai 2019 #6 Del Skrevet 19. mai 2019 (endret) @@@@ Endret 19. mai 2019 av olav s feilforum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå