Gå til innhold

Pass til barn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

10 åringen fikk passet sitt i dag, og jeg ser han har underskrevet det med kun fornavn og initialer på etternavn. De på passkontoret har jo tydeligvis godkjent det, men jeg merker jeg blir litt usikker her nå, da jeg har vært steder hvor de faktisk har sammenlignet underskrifter i pass med visum nøye.. Gjøres det med han så har han jo ikke signert med fult navn? Bør vi bestille nytt pass, eller tror dere det kommer til å gå greit? Vi skal ikke på noen steder som ikke er vandt med masse turister, skal til typiske sydenland :-)

Anonymous poster hash: 7ed6e...848

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med politiet om du skal reise før passkontoret åpner mandag.

Satt på passkontoret for noen uker siden der var det en ung jente som skulle ha pass, moren ville skrive under, men fikk beskjed om at datteren måtte skrive under selv.

De satte jenten til å øve på å skrive alle navnene sine, og hun måtte skrive flere ganger på automaten fordi hun skrev for stort til at alt fikk plass i feltet. Jeg fikk selv ikke forkorte noen av alle navnene mine.

Så jeg tror hele navnet også på barnet må skrives. Husk at glipper kan skje, dumt om du er obs på dette, ikke gjør noe og blir nektet å reise. Har det skjedd en glipp skal ikke du betale for nytt pass.

Anonymous poster hash: 386a0...728

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med politiet om du skal reise før passkontoret åpner mandag.

Satt på passkontoret for noen uker siden der var det en ung jente som skulle ha pass, moren ville skrive under, men fikk beskjed om at datteren måtte skrive under selv.

De satte jenten til å øve på å skrive alle navnene sine, og hun måtte skrive flere ganger på automaten fordi hun skrev for stort til at alt fikk plass i feltet. Jeg fikk selv ikke forkorte noen av alle navnene mine.

Så jeg tror hele navnet også på barnet må skrives. Husk at glipper kan skje, dumt om du er obs på dette, ikke gjør noe og blir nektet å reise. Har det skjedd en glipp skal ikke du betale for nytt pass.

Anonymous poster hash: 386a0...728

Takk for svar. Vi skal ikke reise før om 2 uker i såfall så får sjekke ut dette på mandag :-) ble bare så usikker... Og VELDIG kjedelig om det plutselig ikke skal bli godtatt også stå vi der med lua i handa og angrer på at vi ikke tenkte på det før.. Det var ikke jeg som var med og ordnet det, men hun som jobbet der sa ingen ting da.. Kan jo hende de er "snillere" med 10-åringer enn 15 åringer også? Var nemlig vanskelig å skrive navnet lite nok.. Men må han så må han.. Da får vi heller øve på det før vi drar dit igjen :-)

Ts

Anonymous poster hash: 7ed6e...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...