Gå til innhold

Leverskade?..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag våknet jeg opp med ekstreme sorte ringer under øynene. Avføringen min har også vært veldig gul/lys de siste dagene. Siden det er sommer blir det jo mer alkohol, og mer smertestillende. Har litt vondt nede på ryggen (sidene) Og foran på begge sider av magen. Allmenntilstanden er helt ok vel og merke. Litt slapp bare. Burde jeg bekymre meg?

Anonymous poster hash: 1b7bc...15d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for leveren hvertfall om dette er intaket du har hatt. Men kan jo ikke love noe.

Skrevet

Du, og alle andre, burde uansett ikke kombinere paracett med alkohol, det er allmennkunnskap som dessverre mange gir blaffen i. Paracett er ganske hardt for levera, og da er det ikke lurt å gi den enda mer gift, som alkohol jo faktisk er.

Løs og lys avføring kan være et tegn på dårlig leverfunksjon. Har du noen antydning til gule øyeepler og/eller mørk urin?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du, og alle andre, burde uansett ikke kombinere paracett med alkohol, det er allmennkunnskap som dessverre mange gir blaffen i. Paracett er ganske hardt for levera, og da er det ikke lurt å gi den enda mer gift, som alkohol jo faktisk er.

Løs og lys avføring kan være et tegn på dårlig leverfunksjon. Har du noen antydning til gule øyeepler og/eller mørk urin?

Jeg har aldri kombinert det sammen, har vært mer for fyllesyka eller noen timer før alkohol pga scoliose-rygg. Men var nok alkohol i kroppen fortsatt. Har ikke gule øyeepler som jeg har sett, men brune ringer under øynene, og over. Kan være at jeg bare er sliten. Urinen var til en viss grad litt mørkere, men ikke brun.. Litt kjipt å få noe sånt i en alder av 20 år. hehe......

Anonymous poster hash: 1b7bc...15d

Skrevet

Tror nok du bare har drukket endel(?) og er sliten. Skulle du fortsette å ha vondt i magen/ryggen stikk innom å ta en leverprøve hos lege.

AnonymBruker
Skrevet

Viktig å få i seg nok væske i sommervarmen. Mørke ringer og mørkere urin kan tyde på at du får i deg for lite væske. Alkohol er også vanndrivende.

Anonymous poster hash: cd5b3...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...