Gå til innhold

Skal alle til fotograf?


Tussilago

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner godt at man må kutte på noen av utgiftene og synes det er lurt å bruke venner som er flinke til å ta bilder. Jeg ville bare forsikret meg om at de kan mer enn å ta fine feriebilder, da fotografering handler om mye mer enn det folk tror. Både lyset (nei, det har ingenting med fint vær å gjøre) og komposisjonen er viktig. Komposisjonen er vel ikke det aller vanskeligste (bare ikke paret blir en prikk midt på bildet) men lyset derimot, er både vanskelig og veldig viktig. På en solrik dag f.eks blir skyggene skarpe og mørke og ødelegger mye hvis man ikke vet nok. Jeg ville ikke stolt på en fyr med et bra kamera hvis dette er alt utstyret han har.

Så undersøk hvor mye peiling vennene egentlig har! En fotoassistent er jo helt glimrende. Og husk at bilder tatt med "vanlig" kamera ikke gir like bra forstørrelser. Men hvis jeg bodde et sted der eneste fagfotograf var en med fem brudepar om dagen ville jeg gått for personlige bilder selv om kvaliteten ikke er like bra. Stemning og utstrålingen fra brudeparet er det viktigste. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...