Gå til innhold

Skal alle til fotograf?

Tussilago

Anbefalte innlegg

Siden det er sommer når vi gifter oss har vi bestemt oss for at vi skal ta bilder ute og vi har fått en bekjent til å ta bilder. Vi synes det er så dyrt med fotograf, flere tusen kroner, og siden han er flink til å ta bilder skal vi gjøre det sånn. Er det flere som har tenkt på det samme? Vi skal reise til et sted hvor det er kjempefint å ta dem, håper bare det ikke regner den dagen for da blir det ikke helt det samme synes jeg.

Tussilago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KristinK

Ja, vi skal til fotograf. Selv synes vi at det var viktig å prioritere dette siden bildene blir et kjempefint minne fremover. Viktig å da ha bilder man er fornøyd med.

Men kjenner man noen som er flink til å ta bilder, er jo dette en kjempefin løsning også! icon_smile.gif

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-03-02 09:46 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke til fotograf, men skal la en venn av oss ta bilder, en ivirig amatørfotograf som har litt kunstnerisk teft. Vi betaler selvf. alt utstyr (les: filmer, papir) han trenger, og har også tenkt å gi ham litt for arbeidet, men er usikre på hvor mye. Noen som har noen erfaring/mening om honorar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig ha en venn til å ta bildene, men var litt i beit for steder å ta dem. Utebilder hadde vi mange ideér til, verre med innebildene. I Bergen i april kan man jo være litt uheldig med været, så vi ønsket oss faktisk fotografen av svigisen.

Dette synes hun var en utmerket idé, hun er jo like interessert i gode bilder som vi er.

Så et lite tips; kanskje noe å ønske seg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Broren min er fotograf så vi hadde tenkt å spørre ham. Eller tror jeg kanskje ikke vi ville gått til en profesjonell fotograf, men prøvd å ta noen bra bilder selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har selv et fint kamera som søsteren min bruker til å ta bildene med.Hun er utdannet grafiker.Vi kommer til å bruke sort/hvitt OG farvefilm.Dette blir en god og billig løsning.Sort/hvitt bilder får automatisk et preg av "fotograf" synes vi.Ellers er det et hot tips å kontakte en skole med fotolinje/grafisk design!Disse trenger å øve seg og setter sikkert pris på å bli spurt!

Klemmer fra Pusseluskan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spurt min pappa om han kan ta bilder,han er veldig dyktig til det. Dessuten ser jeg ikke på bildene som det aller viktigste- det er jo utrolig dyrt da...Vi kommer til å ta utenfor kirken og ved en paviljong i en park, både med og uten forlovere. Tror det blir bra jeg, vi får være litt kreative selv og så smile da. Det blir nok ikke vanskelig på en slik dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi skal ikke til fotograf. Vi syns jo og at bildene er viktige. Og bare for å ha sagt det: ikke alle fotografer er flinke til å ta bryllupsbilder!! Vi skal ha en bekjent av min samboer til å ta bilder. Han har vært lærer i fotografi og er utrolig flink!! Gleder meg !12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vi heller!

(Ble nesten overrasket over at vi var så mange som ikke skulle, det virket liksom som om alle skulle....)

De største grunnene til at vi har spurt en venninne av meg som er en flink amatørfotograf er for det første prisen, og for det andre at vi gifter oss i Spania, og da var jeg redd for at bildene lett kunne bli litt anderledes enn vi hadde tenkt oss.

Dessverre opplever man vel også i Norge å bli misfornøyd med bryllupsbildene sine som man betaler tusenvis av kroner for.

Et vennepar av meg som giftet seg i Alversund utenfor Bergen kjørte ens ærend den 1/2 timen det tar til sentrum for å bli fotografert av en "dyktig" fotograf, men disse bildene var de ikke fornøyd med. De endte opp med å bruke amatørfoto til takkekortene.

Selvfølgelig er det sjelden en er så uheldig, men det kan jo skje. Så gjør godt forarbeid med fotografundersøkelsene!

Lykke til alle!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal heller ikke til fotograf, men vi får en kamerat (som jobber som fotoassistent og tar bilder for div.blader ) til å ta bildene for oss. Vi slipper tilogmed å betale for noe, det blir hans bryllupsgave til oss. vi får ta bilder både ute og i studio. er kjempe fornøyd med det...!

glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger å legge penger i fotograf. Dette og minnene er jo det eneste man sitter igjen med etter den store dagen. Har fulgt med her en stund og det er desverre veldig mange som har angret i ettertid på at de ikke brukte en profosjonel fotograf. Tror faktisk ikke noen har skrevet inn i ettertid at "amatør bildene" ble vellykket icon_frown.gif Noe å tenke på? Ta å søk på gamle innlegg så ser dere hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi valgte å bruke to venner, som har masse fotoerfaring, og angrer ikke på det. Vi betalte filmer og fremkalling, og inviterte dem på en 3retters middag en stund etter bryllupet.

Det eneste vi angrer på , er at vi ikke lot dem ta bilder hver for seg - for vi hadde to kameraer å se i, så det er ikke så mange bilder hvor vi ser inni samme kamera. Men bildene ble mange og kjempebra, så jeg kan anbefale denne løsningen!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA!!!!!

For oss er det en SELVFØLGE å bruke penger på dette! Det er jo varige minner som man kan ta frem når som helst. Så hvis vi skulle spare på noe, ville det i hvertfall ikke bli på dette punktet!

Fotografen skal ta bilder under vielsen, utenfor kirken, tradisjonelle bilder det stedet vi skal ha selskapet, under middagen, og av festen. Dagen kommer til å gå fort, og vi får ikke med oss alt, så dette vil vi da kunne ta frem i ettertid. I tillegg synes vi det er viktig å få et flott bilde å sende ut på takkekortene til dem som har kjøpt en gave til oss -det er jo det minste man kan gjøre.

At det kan bli dårlige bilder hos fotografer som har "samlebåndsteknikk" for brudeparene hver lørdag i sommerhalvåret, det ligger vel i sakens natur, så det gjelder å ha nok tid for å få gode bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mitt beste tips er:

-snakk med noen som har brukt fotografen før.

-bruk en fotograf som har godt rykte på seg

-kikk på bilder fotografen har tatt tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal heller ikke bruke profesjonell fotograf. Skal få to gjester som kan foto til å ta bilder. En skal ha s/h film, den andre fargefilm. Bilder er ikke sånn kjempe viktig for oss. Synes det er mye med 8000-10000 kroner med tanke på at fotografen gir kun et begrenset antall bilder, samt at h*n sitter på retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal vi, men nå ble jeg egentlig i tvil.. Har en fetter som er flink fotograf, det hadde vært arti å brukt han også.

Men - vi har bestilt tid. Egentlig hater jeg oppstilte bilder - men det forventes av iallefall slekt at man gir bort et A4 eksemplar i julegave, til min store fortvilelse..(har ingen lyst til å være avbildet i manges stuer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal ha fotograf. Har veldig lyst å ha noen bilder som er "proffe". Vet at det kommer til å bli tatt masse bilder ellers også, men det er jo fint med noen som jeg håper blir mer proffe også. Har ingen som er spes. fotografiinteressert i omgangskretsen, så da ble det naturlig å velge fotograf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ada:). Skal dere ha med fotografen hele dagen? Hvor mye koster det? Bare nysgjerrig altså.

Håper bildene dine blir bra.

Tussilago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...