AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Sønnen til mannen skal avgårde på Norway Cup i morgen, samtidig som vi reiser til USA i to uker. Mannen er slett ikke bekymret for Norway Cup, men jeg kjenner jeg er litt bekymret. Nå har ikke jeg satt meg så veldig inn i disse tingene, men sånn som jeg ser det må jo Norway Cup være et "ypperlig" terrormål. Med tanke på terroren for tre år siden, så må vel disse terroristene "toppe" Utøya, og gjøre noe som er enda mer motbydelig. Norway Cup er også en internasjonal cup, slik at et angrep der vil ramme mange nasjoner. Tenker også på at vi kommer til å være alvorlig langt borte, dersom det skjer noe, og gutten blir skadet og/eller veldig redd dersom noe skjer enten på Norway Cup eller i Oslo generelt. Moren er hjemme, men det er likevel ekkelt å reise så langt av gårde. Får ikke mannen til å avlyse hverken NC eller USA-tur, og jeg ønsker jo ikke det selv heller, men har likevel en ekkel følelse for hele greia... Anonymous poster hash: d1153...c29
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Kall meg gjerne hysterisk, men jeg ville ikke sendt barnet mitt på et slikt arrangement når PST har fortalt om mulig terrorangrep ila de nærmeste dagene. Ville ikke tatt sjangsen. Er ikke sånn at jeg burer familien min inne i disse dager, men føler ikke akkurat for å sette meg på et fly eller oppholde meg på en plass som kan være mulig mål :-/Anonymous poster hash: d51fc...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Hadde ikke tenkt over det i det hele tatt. Anonymous poster hash: 51407...e55
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Jeg tror egentlig ikke det kommer til å skje noe, fordi det er så mye oppstyr rundt det nå at de ikke har mulighet til det. Men vet ikke om jeg hadde sendt gutten min dit altså. Bedre føre var.. Anonymous poster hash: 65db0...8ec
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Terrorfrykt stanser åpningen av fotballbane i Oslohttp://www.tv2.no/a/3580878 Anonymous poster hash: e7aec...629
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 Terrorfrykt stanser åpningen av fotballbane i Oslohttp://www.tv2.no/a/3580878Anonymous poster hash: e7aec...629 En artikkel som er 3 år gammel. I tillegg var det utsettelse fordi gummikulene ble holdt igjen for undersøkelse. Hvor er relevansen til det som skjer nå? Anonymous poster hash: ba2d4...f84 5
Huml@ Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 Det er jo umulig å vite hvor, eller når terroren eventuelt rammer, men jeg ville nok kjent på en viss skepsis.
MissPierce Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 (endret) Hadde ikke sendt ungen min på sånne ting nå. Heller føre var altså. Usa turen hadde jeg ikke bekymret meg like mye over nå. Er på ferie nå, og skal ikke til Oslo før om en ukes tid, og jeg pleier å ta tog til eller buss til Oslo S og bussterminalen. Men stor sjanse for at jeg går av på Helsfyr, og tar en buss derfra som ikke går gjennom bussterminalen hjem. Hvorfor ta sjansen på at det går bra, da keg ikke trenger tenker nå jeg da. Endret 25. juli 2014 av MissPierce
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Om ungen min skulle på Norway cup hadde jeg ikke latt henne dra. Tenker at Norway cup må jo være et terrormål. Dessverre stor sjanse for at noe skjer der. Anonymous poster hash: e4800...da5
Arianna Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 Mulig jeg er hysterisk, men jeg kjenner jeg gruer meg veldig til norway cup. Flere i familien som skal dit, og jeg er veldig skeptisk. Hadde det vært opp til meg hadde de ikke fått dratt. Heller føre var, som flere her sier!
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #12 Skrevet 25. juli 2014 Nei. Er mer bekymret for venner og familie i London. Anonymous poster hash: f9296...af2
kaprifolen Skrevet 25. juli 2014 #13 Skrevet 25. juli 2014 (endret) Er som ts sa: de vil sikkert "toppe" Utøya. Og hva for en verre måte i disse dager å gjøre det på enn Norway cup.... Endret 25. juli 2014 av kaprifolen 1
Mafalda Skrevet 25. juli 2014 #14 Skrevet 25. juli 2014 (endret) Jeg har sendt sønnen på Norway Cup med lettere hjerte før, for å si det sånn... Men så lenge alle offisielle anbefalinger sier at det ikke er noen økt fare, er det ikke stort jeg får gjort. Det er ikke "bare" å ta ut junior av laget- tenk så kjedelig hvis halve laget har feiget ut, og så skjer det ingenting, noe det høyst sannsynlig ikke gjør. Både for enkeltlagene og hele arrangementet er det synd hvis alle skal melde avbud. Og så er det noe med det å la frykten og hysteriet vinne. Så jeg viser ikke min bekymring, og sender gutten på kamp. Heldigvis bor vi ikke så langt unna, så han overnatter ikke. Skulle cupstyret eller politiet gå ut med nye opplysninger, vil vi forholde oss til det. Endret 25. juli 2014 av Mafalda
Gjest SoccerPlayer Skrevet 25. juli 2014 #15 Skrevet 25. juli 2014 Er ikke så veldig bekymret siden de passer ekstra godt på nå. Kan ikke tenke det verste.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #16 Skrevet 25. juli 2014 Ts her. Jeg forstår at det ofte pleier å være en del arrangementer på kveldstid, konserter og sånn, som ungdommene deltar på. Her må det vel være ganske vanskelig å kontrollere alle som er der, regner med at de fleste har med seg veske/sekk med drikke og diverse, nå i varmen. Og det er jo folk av alle nasjonaliteter, så man kan ikke akkurat sjekke alle med "syrisk utseende". Hvor godt får de egentlig passet på? Anonymous poster hash: d1153...c29
Gjest Meeh Skrevet 25. juli 2014 #17 Skrevet 25. juli 2014 Væpnede vakter + sjekking av forlatt bagasje og mistenkelige personer regner jeg med.
Gjest Skrevet 25. juli 2014 #18 Skrevet 25. juli 2014 Hadde ikke likt å sende ungen min der akkurat nå nei... Heldig gutt som har en stemor som bryr seg nok om ham til å tenke på dette 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #19 Skrevet 25. juli 2014 Det er ikke lett å råde deg, Ts. Terror skaper frykt samtidig som vi må ha is i magen. At du er engstelig, er det mange som forstår. Danmark vurderer faktisk å droppe å sende 100 barn til Norway Cup. Men jeg vet jeg ikke hadde sendt mitt barn avgårde. Den sjansen hadde jeg ikke tatt. Jeg setter ikke egne barn i situasjoner der de kan utsettes for andres galskap. Hva som er rett/feil, er opp til hver enkelt. Men ingen har fasitsvar her. Bare egne tanker. Jeg tenker; hvorfor ikke boikotte hele Norway Cup, hvorfor ikke stoppe hele samfunnet (utenom sykehus). Det hadde kanskje vært en lærepenge for politikere/staten som drar Norge inn i diverse kriger, som uskyldige sevile nordmenn må bøte med livet i event terrorangrep. "Vi må leve med det", sier noen. Hvorfor må vi leve med det? Hvorfor må sivile uskyldige mennesker miste livet fordi norge ikke kan gi f..n i å delta i kriger vi strengtatt ikke trenger å delta i. Jeg er møkklei. Anonymous poster hash: 34f6f...196 1
Ida-Lotta Skrevet 25. juli 2014 #20 Skrevet 25. juli 2014 Jeg hadde ikke sendt mine barn dit for alt i verden! Norway cup kan være et ypperlig mål desverre;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå