Gå til innhold

Innekatt og varme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Syns så synd på katten min som det virker som om hun er litt sliten i varmen, legger seg egentlig bare rett på gulvet og ligger nå der hele dagen og orker lite.

Er det noe jeg kan gjøre for at katten min skal få det bedre?



Anonymous poster hash: 4dcea...742
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legge i kjøleskapet?



Anonymous poster hash: ce2f3...44a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aircondition, vifte, kaldt bad, god lufting, ...



Anonymous poster hash: e5149...aa9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg kjøleelementer under et pledd og legg katten oppå for å vise at det er kjølig



Anonymous poster hash: 5a7d7...c25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk våtfór som en kjølemetode.

Legg bokser eller poser med våtfór i kjøleskapet og gi en halv porsjon hver dag på det varmeste.

Pass på at pus har kaldt vann flere steder i huset, og hvis du har kjeller, gi pus tilgang til et rom med kaldt kjellergulv. Kalde kjellergulv gjør susen for varm pus.

Vifter eller varmepumpe med kjøling er også genialt. Her ligger kattene rett under luftstrålen fra varmepumpa når dagen er på det varmeste, går de ut, gjør de det helst tidlig eller veldig seint på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dynk et håndkle i kaldt vann, vri opp og prøv å tull rundt katten. Det er ikke alle katter som liker dette, mens andre igjen elsker det. De kjenner ikke at det er vann, bare at det er kjørlig og godt :)

Man kan også legge det ved siden av dem, og la dem gjøre som de vil med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Aircondition er den optimale løsningen, - sa hun som har forside vinduer som vender mot sørvest ;)

Dvs jeg har varmepumpe som jeg kjører i kjøleprogram.

Mine 3 setter urimelig stor pris på den løsningen, det er alltid stabil, fin temperatur inne uansett om det er 30 varme eller 25 blå ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhaha kjøpt en vifte jeg :) I starten var det skummelt men nå ligger de foran og koser seg :) Å pleier å putte noen isbiter i vannet dems slik at det er kaldt. Å faktisk de elsker å bli stryket over pelsen ved at jeg tar litt vann på håndflaten og deretter stryker dem ;) Noen råd fra min side kanskje du får bruk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg kjøleelementer under et pledd og legg katten oppå for å vise at det er kjølig

Anonymous poster hash: 5a7d7...c25

Jeg ville brukt frosset rent vann i flaske med en eller to ullsokker tredd utenpå for å isolere litt mot minusgradene slik at pus ikke får frostskader, og ikke brukt kjøleelementer pga at disse inneholder helseskadelig og (farlig?) væske. Katten kan greie å få hull på elementene.

I steden for frosset vann, holder det nok med kaldt vann med isbiter i, i flasker til Pus :) til avkjøling

Anonymous poster hash: 12206...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...