Gå til innhold

Lage sang?


SiMa

Anbefalte innlegg

Vær så snill å ikke lag sang. Det blir aldri bra og det er mega-pinlig

Anonymkode: 0f693...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er hyggelig med sanger, jeg :ninuskapus:  Trauste sanger med melodi av "jeg er havren" er kanskje ikke like populært lenger, men har vært i flere bryllup der det er allsang med moderne tilsnitt, litt rapping og generelt høy stemning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Pikeliten said:

Jeg synes det er hyggelig med sanger, jeg :ninuskapus:  Trauste sanger med melodi av "jeg er havren" er kanskje ikke like populært lenger, men har vært i flere bryllup der det er allsang med moderne tilsnitt, litt rapping og generelt høy stemning :)

NEINEINEI

Anonymkode: 3e559...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verste mareritt. Dessverre er svigerfamilien glad i sanger. Blir sangforbud i mitt fremtidige bryllup hvertfall.

Anonymkode: 53582...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farfar var voldsom på at det MÅ være sanger i enhver litt høytidelig anledning. Så jeg har vokst opp med selvdiktede sanger i alt av runde dager, dåper, konfirmasjoner, osv. 

Jeg hater det, dypt, intenst og inderlig, og heldigvis er både resten av familien min og mannens familie lik. Så etter at farfar vandret heden er alt velsignet sangfritt. 

Det er så ubeskrivelig kleint med tvungen allsang, hvor godt over halvparten bare sitter og mimer, og gode 2/3 av de som faktisk synger synger så surt at de burde latt være. 

Anonymkode: 70542...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.8.2017 den 23.03, NotNaomi skrev:

Nettopp. Ser flere andre også skriver det. Hvorfor er folk då sjukt feige? "Alle" hater løgn,men feighet snakket få om. Og,Det ser en jo grunnen til.

Snakk med foreldrene Ts! Hvorfor har du aldri fulgt gutten hjem tidligere?? Det skjønner jeg virkelig ikke. De kommer til vårt land,og du viser ingen vilje til å ta kontakt med foreldre om du følger ham hjem. Makan til "gjestfrihet". Isteden lufter du tanker her,og får beskjed om å kontakte barnevernet? Ja,for all del. Ikke ta ansvar selv. Gud forby 

Det feige er å velge å forholde seg passiv når du innerst inne vet at du bør ta affære. 

Ts har også skrevet at hun har fulgt gutten hjem, uten å få hilse på foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2014 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Da er du heldig:) Hvis man vet man har gode talere i familien hadde jeg ikke vært nervøs..

 

Det er verre med de som tror de er gode talere uten å være det...og mangler sosial IQ.

F.eks. var jeg i et bryllup en gang der brudens storesøster holdt en tale der hun fortalte at brudgommen var den eneste mannen bruden noensinne hadde vært kjæreste med.

Bruden var en dame i midten av 30-årene,og jeg kunne se på henne at hun ble pinlig berørt av at denne opplysningen skulle fortelles til hele selskapet. Synes faktisk det er ren ondskap å forulempe noen slik, med å røpe "morsomme" detaljer fra privatlivet.

 

Anonymous poster hash: a7e76...8f0

Jeg holdt tale! Og det var en del hyggelige taler i bryllupet, men også noen som ikke var helt topp. For noen er det lett å glemme at en god tale ofte er det samme som en kort tale. 

Hyggelig å tenke tilbake på bryllupet. :-)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

bumper denne tråden så kanskje man slipper å bli utsatt for sånne jævla dårlige sanger flere ganger.

Anonymkode: 3e559...f1f

Hatt en traumatisk bryllupsopplevelse i det siste? Eller lever i frykt for et kommende bryllup? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
39 minutter siden, SiMa skrev:

Det feige er å velge å forholde seg passiv når du innerst inne vet at du bør ta affære. 

Ts har også skrevet at hun har fulgt gutten hjem, uten å få hilse på foreldrene. 

Kan du fortelle meg grunnlaget for at BV bør kontaktes?

Fikk ikke med meg at hun fulgte ham hjem dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, NotNaomi skrev:

Kan du fortelle meg grunnlaget for at BV bør kontaktes?

Fikk ikke med meg at hun fulgte ham hjem dessverre.

Tanna. 

Han er hos dem hver eneste ettermiddag, blir ringt etter først sent på kvelden. Alltid sulten. Redd og gråter når han tror moren blir sint. Ikke møtt foreldrene. Sønnen til ts er aldri hos kameraten, de er alltid hos ts. 

Alt dette kan være helt uskyldig, og gutten kan ha det utmerket hjemme. Eller han kan lide under alvorlig omsorgssvikt. 

Om ts har møtt foreldrene eller ikke skulle i utgangspunktet ikke ha noe å si, men når guttene har vært sammen daglig i et par år virker det merkelig. Ts har også fulgt han hjem, i håp om å møte foreldrene, men han har forsvunnet raskt inn så hun ikke har hilst på dem. Dette gjør meg mistenksom av to grunner: De fleste foreldre ville vært interessert i å bli kjent med foreldrene til barnas venner, særlig på barneskolen og når barnet er så mye hos vennen. At han også er påpasselig med å ikke la henne møte foreldrene kan også tyde på at han har noe å skjule. (Og barn vil ofte prøve å skjule det hvis ting ikke er som det bør hjemme/med foreldrene.) 

Hovedgrunn: Mye tyder på at noe er galt her, selv om ingen kan vite sikkert. (Jeg stilte også en del spørsmål som ts ikke har svart på, spørsmål som kan si om det er større eller mindre grunn til bekymring enn hi gir inntrykk av.) Barns helse og oppvekst er ikke noe man tar sjanser med. Og jeg kjenner flere som har fått hjelp av barnevernet, og også folk som burde fått hjelp, men ingen turde melde fra. Og jeg kjenner folk som har fått en ubegrunnet bekymringsmelding mot seg, møtt barnevernet med et smil og en kopp kaffe, og levd videre som før. Jeg kjenner til og med folk som har fått hjelp av barnevernet, og klart å gi sine barn en god oppvekst. Mitt klare inntrykk er at de barna hvor barnevernet ble koblet inn stort sett har klart seg veldig bra, men der ingen turde varsle har det endt med store problemer for barna i voksen aldrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Det sier seg selv at gutten er sulten når han er der ettermiddag og kveld. Så den er å glemme.

Ja,han er mye hos Ts. I vårt syn er halv ni sent. Ok. Men de ringer etter han,og det er ikke midnatt akkurat. 

Gråter fordi han tror moren blir sint? Akkurat det tror jeg flere barn gjør. De fleste barn får kjeft en gang eller flere. Ingen barn liker å få kjeft,og dårlig samvittighet gjør jo "redselen"større. Det skjedde en gang 

Ja,tanna er et problem. Han burde vært hos tannlege!

Men. Alt i alt ser jeg fremdeles ikke hvorfor barnevernet bør bli innblandet!.

Det står ingenting om guttens allmenne tilstand fysisk og psykisk,så da får jeg ut fra at han er frisk og "normal".

Sånn vanligvis altså. Mulig ikke alt er optimalt her,men vet du om de som har det?? Er alt optimalt hos deg?

Tror en ville sett mer til uheldige trekk ved gutten om han led. Så mye Ts ser til ham mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at de som skriver sanger eller holder taler, gjør det fordi de er glad i brudeparet og synes det er en fin måte å hylle dere på. Det er ikke ment å være kulturelt høyverdig. Jeg synes sanger hører med i bryllup og konfirmasjon. Men spar meg for Kaffelars-sangen lastet ned fra nett. Selv om det blir haltende, skriv selv. Og i vårt bryllup hadde forloveren til mannen skrevet sang i steden for å holde tale. Det var jo bare hyggelig.

Endret av Måbarefåsiat...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanger er kjempegøy. Jeg har lagd sanger til venninners bryllup/andre fester og fått sanger tilbake. Det er best at kun den/de som har laget sangen synger. Hvis alle skal være med blir det bare halting. Og lag sangen på en melodi som betyr noe for brudeparet, en sang de liker. Ikke typiske barnesanger e.l. 

Anonymkode: 94cd0...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som liker hjemmelaga sanger, tenker dere ikke på de andre som må høre/ delta på dette og synes det er flaut og fælt?

Anonymkode: 3e559...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som liker hjemmelaga sanger, tenker dere ikke på de andre som må høre/ delta på dette og synes det er flaut og fælt?

Anonymkode: 3e559...f1f

I de bryllupene jeg har vært i så har størstedelen av gjestene syntes at dette er både hyggelig og gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kleint, men opplever at folk får noe å snakke om, hvis du lager en tåpelig sang. 
Har vært i alt for mange storfester hvor oldingene gjorde dette. Så lenge sangen er morsom så burde det gå bra. Man kan lage tåpelig sang av en klassisk melodi så kan i alle fall folk melodien. 

Personlig er jeg typen som ikke ytrer en lyd og beveger leppene som om jeg lager lyd... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...