AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #21 Del Skrevet 24. juli 2014 Halvparten av alle voksne nordmenn er overvektige. Jf. Anti-treningshysteri, skulle man tro at folk slet med spiseforstyrrelser. Ikke overvekt og ekstrem fedme. Anonymous poster hash: 38bfa...a82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 24. juli 2014 #22 Del Skrevet 24. juli 2014 Hvordan vet vi at hun ikke nyter tiden med barnet sitt bare fordi hun trener et par minutter av dagen MED barnet? Hvordan vet vi hva hun gjør resten av dagen, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #23 Del Skrevet 24. juli 2014 Halvparten av alle voksne nordmenn er overvektige. Jf. Anti-treningshysteri, skulle man tro at folk slet med spiseforstyrrelser. Ikke overvekt og ekstrem fedme. Anonymous poster hash: 38bfa...a82 Halvparten av alle voksne nordmenn er overvektige. Jf. Anti-treningshysteri, skulle man tro at folk slet med spiseforstyrrelser. Ikke overvekt og ekstrem fedme. Anonymous poster hash: 38bfa...a82 Hvordan kan folk si at trening og sunt kosthold er usunt? Det største problemet er vel fedme. Å være sunn og slank er ikke helseskadelig. Vi nordmenn får i oss mer enn nok mat. De fleste kunne gått ned noen kilo. Anonymous poster hash: 726fc...032 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 24. juli 2014 #24 Del Skrevet 24. juli 2014 Hva skjedde med å nyte tiden med barnet? Greit å trene altså, men dette er bare trist...http://ink361.com/app/photo/ig-770732518326345342_1412013014Anonymous poster hash: 2b94a...287 Anonymous poster hash: 2b94a...287 Manisk? Jeg ser på resten av bildene hennes og hun er da normalt slank. Nei, her er det typisk lubne/feite kvinnfolk som er irritert over at andre klarer å spise sunt og trene etter de har fått unge. Greit nok dere vil sitte på ræva og spise potetgull mens dere "tar dere av barnet", men må dere kritisere alle som velger noe annet enn rævsitting og potetgull? Skikkelig stakkarslig. Standard prosedyre blant lubne/feite kvinnfolk, kalle alle som ikke er lubne/feite for maniske pinnedyr! Her ser vi standard prosedyre på KåGe; rakke ned på folk sine kropper og liv, og kverne i vei på den gamle visa om tjukk vs tynn. Nå følger jeg ikke med på hva denne dama foretar seg på instagram eller andre steder men jeg skjønner ikke hva som er så manisk med det hun gjør på filmen. Hun har det gøy og utnytter tiden sammen med babyen. Ungen har det helt utmerket og hun får elegant slått to fluer i en smekk. Det er jo kjempesmart å gjøre det sånn! Hun gir vel heller ikke beskjed til alle nybakte mødre om at de MÅ gjøre akkurat sånn som henne? Det må da uansett være mye bedre å gjøre det sånn enn å forlate ungen i halvannen time for å trene på Stamina. Jeg skal være enig i at det er noe litt stakkarslig over å kritisere folk for hver minste ting, men jeg synes ikke det er noe mindre stakkarslig å skjære alle tjukke/lubne/feite damer over én kam sånn som trollkarlen gjør her. Takk skal du faen meg ha. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 24. juli 2014 #25 Del Skrevet 24. juli 2014 Basert på den ene videoen, så ser jeg ikke hva som er galt.. Jeg ser det slik at hun er på trilletur, og gjør litt styrkeøvelser samtidig, og barnet ser fornøyd ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #26 Del Skrevet 24. juli 2014 Er det ikke positivt at mødre også lever sunt og trener, fremfor å presse i seg mat og gå opp minst 10kg i løpet av graviditeten? Trening tar jo ikke hele dagen, så hun har sikkert massevis av tid med ungen også. Bare fordi noen er late, dvaske og småfeite etter graviditet, og foretrekker å late seg, hjelper det ikke å rakke ned på spreke mødre som trener og står på! Anonymous poster hash: 726fc...032 Selvfølgelig er det bedre at alle lever sunt. Bedre for mor/far/barn osv. Men i dagens samfunn har jobbet å leve sunt tatt en helt ny vending og er kanskje litt mer ekstrem enn det som faktisk er nødvendig for å leve et sunt liv..Anonymous poster hash: dea80...de0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #27 Del Skrevet 24. juli 2014 Manisk? Jeg ser på resten av bildene hennes og hun er da normalt slank. Nei, her er det typisk lubne/feite kvinnfolk som er irritert over at andre klarer å spise sunt og trene etter de har fått unge. Greit nok dere vil sitte på ræva og spise potetgull mens dere "tar dere av barnet", men må dere kritisere alle som velger noe annet enn rævsitting og potetgull? Skikkelig stakkarslig. Standard prosedyre blant lubne/feite kvinnfolk, kalle alle som ikke er lubne/feite for maniske pinnedyr! Jeg er veldig enig. For meg fremstår det som en rettferdiggjørelse av egen latskap der man sykeliggjør det å være sunn og veltrent, samtidig som man glorifiserer mammarollen og gjør det greit å være feit FORDI man har fått barn. Det er ikke greit å være feit. Unge eller ikke. Anonymous poster hash: b9feb...101 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #28 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg er veldig enig. For meg fremstår det som en rettferdiggjørelse av egen latskap der man sykeliggjør det å være sunn og veltrent, samtidig som man glorifiserer mammarollen og gjør det greit å være feit FORDI man har fått barn. Det er ikke greit å være feit. Unge eller ikke.Anonymous poster hash: b9feb...101 Jeg har aldri lest noe sted at noen mener det er hverken sunt eller greit å være feit fordi man tar vare på et barn. Poenget er vel heller at det er måten ting skjer på. Altså at ting har blitt litt ekstremt.. Og det å være sunn handler ikke om vekt. For det virker som om alle som om at alle tror at de som er tynne er sunne og alle som er tykke er usunne. Jeg har en søster som er overvektig, har vært siden hun var liten, og hun har trent store deler av livet, både på treningssenter med sånne timer ned instruktør flere ganger i uken og i friluft med barn, og hun spiser sunt. Mens jeg har alltid vært tynnere enn henne og aldri trent spesielt of spist godteri hver dag... Og i dag etter graviditet så er jeg da lubben, men dårlig til å trene, men spiser sunn mat. Jeg har kjemepfine verdier mtp kolesterol og vitaminer og mineraler. Mens min venninne som er tynn og alltid har vært det og må nå snart begynne på tabletter for kolesterolet hennes er så høyt. Og det er ikke noe som ligger til familien hennes heller. .. Men for å understreke dette. Jeg synes ikke det er greit å være usunn selv om man skal passe på et barn. Og selvfølgelig ikke sykelig overvektig heller. Men ikke alle blir super tynne og det bør det jo virkelig ikke være et mål.Anonymous poster hash: dea80...de0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 24. juli 2014 #29 Del Skrevet 24. juli 2014 Det er også en form for sjalusi da. Normalvektig vs trent er stor forskjell faktisk. Hvis folk vil fortelle at de trener så er vel ikke det sitt problem? Anonymous poster hash: 726fc...032 Trente folk er som regel normalvektige. Å være undervektig er ikke å være "sunn og trent", det er normalvekt (så klart!) som er sunnest. Kommentaren din er ingenting annet enn latterlig. Og nei, å kritisere dette kroppspresset som eksisterer i samfunnet, gjør en ikke til en misunnelig kjerring (hvorfor antar du automatisk at en er misunnelig om en tar opp en reell problemstilling?) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 24. juli 2014 #30 Del Skrevet 24. juli 2014 Denne skjønte jeg ikke? Her er ser jeg en slank og veltrent nybakt mamma som vil bruke permisjonen sin til å være aktiv sammen med babyen sin. Ser ikke noe om at hun overtrener eller spise som en kanarifugl. Det et sommer, 32 grader, og hun holder seg stort sett ute i finværet og er i bevegelse. Hun underholder og koser med barnet mens hun selv tar vare på helsen og kroppen sin. Hva er det folk mener er negativt her? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 24. juli 2014 #31 Del Skrevet 24. juli 2014 Hvordan kan folk si at trening og sunt kosthold er usunt? Det største problemet er vel fedme. Å være sunn og slank er ikke helseskadelig. Vi nordmenn får i oss mer enn nok mat. De fleste kunne gått ned noen kilo. Anonymous poster hash: 726fc...032 Hvor er det folk skriver at trening og sunt kosthold er usunt? Du leser kommentarene her inne som fanden leser bibelen. At det finnes overvektige mennesker i samfunnet, betyr ikke at ortoreksi og andre spiseforstyrrelser ikke er reelle og verdt å diskutere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 24. juli 2014 #32 Del Skrevet 24. juli 2014 OK, OG JEG MENTE ETTER GRAVIDITET.Anonymous poster hash: 726fc...032 Ikke rart folk misforstår deg da, du skrev jo faktisk "I LØPET AV graviditeten"! Vi kan derfor ikke vite at du egentlig mente ETTER graviditeten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 24. juli 2014 #33 Del Skrevet 24. juli 2014 OK, OG JEG MENTE ETTER GRAVIDITET. Anonymous poster hash: 726fc...032 Da burde du ikke skrevet "i løpet av" ... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 24. juli 2014 #34 Del Skrevet 24. juli 2014 Denne skjønte jeg ikke? Her er ser jeg en slank og veltrent nybakt mamma som vil bruke permisjonen sin til å være aktiv sammen med babyen sin. Ser ikke noe om at hun overtrener eller spise som en kanarifugl. Det et sommer, 32 grader, og hun holder seg stort sett ute i finværet og er i bevegelse. Hun underholder og koser med barnet mens hun selv tar vare på helsen og kroppen sin. Hva er det folk mener er negativt her? Jeg vet ikke hvem denne kvinnen er og har ingen formening om henne og livsstilen hennes, men ettersom overtrening og usunne kroppsidealer er trådens tema, så er det naturlig å diskutere om akkurat det. Jeg syns dog det er mer alarmerende at folk rakker ned på mødre som legger på seg mer enn 10 kg under et svangerskap. Det er visst heller ikke mulig å diskutere om for eksempel ortoreksi før noen "rettferdiggjør" dette kroppsfokuset med å skrive at det finnes mange overvektige. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 24. juli 2014 #35 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg vet ikke hvem denne kvinnen er og har ingen formening om henne og livsstilen hennes, men ettersom overtrening og usunne kroppsidealer er trådens tema, så er det naturlig å diskutere om akkurat det. Jeg syns dog det er mer alarmerende at folk rakker ned på mødre som legger på seg mer enn 10 kg under et svangerskap. Det er visst heller ikke mulig å diskutere om for eksempel ortoreksi før noen "rettferdiggjør" dette kroppsfokuset med å skrive at det finnes mange overvektige. Men så lag en tråd om det da. Denne dama har jo ikke noe med saken å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #36 Del Skrevet 24. juli 2014 Mente ETTER graviditet om det var vanskelig å forstå. Anonymous poster hash: 726fc...032 Husk at man gjerne skal ha litt ekstra etter graviditeten på grunn av ammingen. Å ha noen ekstra kg er positivt siden amming får deg til å gå ned i vekt, da trenger man litt reservelager. Genetisk sett er kvinner skapt for å legge på seg, det er derfor mange kvinner blir raskere overvektige enn menn. Gjennom tusener av år har vi hatt behov for å legge på oss for å ha nok til graviditet og amming, siden mattilgangen har vært begrenset. Anonymous poster hash: e4fbb...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 24. juli 2014 #37 Del Skrevet 24. juli 2014 Men så lag en tråd om det da. Denne dama har jo ikke noe med saken å gjøre. Denne tråden handler jo om kroppspress - om mødre som er nærmest ortorektikere. Hvorfor skal jeg opprette en tråd som allerede finnes? Kvinnen blir brukt som et eksempel, skjønner du. Er heller ikke så interessert i temaet at jeg orker å opprette en tråd om det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #38 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg var i barselgruppe med to sånne joggemammaer og de var mildt sagt krevende å forholde seg til. Ingen forståelse at vi andre ikke ville ut på langtur midtvinters og min venninne ene hadde fått full revning i endetarmen ble nesten omtalt som lat fordi hun ikke var ute å trillet på glatta 5 dager etter fødselen. Ikke alle har babyer som elsker å ligge i vogna eller sover store deler av dagen slik at man kan trene etter fødselen. Jeg hadde store ammeproblemer og måtte holde meg inne store deler av dagen. Når mannen endelig kom hjem var ikke å få meg joggeskoa og henge på SATS det første jeg tenkte på. Anonymous poster hash: 385c0...bfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 24. juli 2014 #39 Del Skrevet 24. juli 2014 Denne tråden handler jo om kroppspress - om mødre som er nærmest ortorektikere. Hvorfor skal jeg opprette en tråd som allerede finnes? Kvinnen blir brukt som et eksempel, skjønner du. Er heller ikke så interessert i temaet at jeg orker å opprette en tråd om det. Joda, vet det er mye press om å se bra ut etter graviditet, men synes ikke denne dama var er aktuelt eksempel på det. Hun ser frisk og sunn ut og virker verken manisk treningsgal er ortorektisk. Når det kommer til selve temaet så er jeg litt lei av hele greien. Enten så er det bilder av supertrente nybakte mødre som har tatt vare på seg gjennom hele graviditen og ser superfit ut rett etter fødesel og da er det galt. Da er det galt fordi de "kun" bryr seg om kroppen og ikke barnet. Hvor kommer den logikken fra? Hvorfor kan en ikke være aktiv og holde seg i form under og etter graviditet uten at folk skal stille spørsmål om de er gode mødre? Jada, det er selvsagt noen som er sykelig opptatt av vekten og utsetter barnet for underernæring under graviditeten, men det betyr ikke at alle slanke og aktive gravide damer gjør det. Hva med da de som er overvektige og som putter i seg så mye dritt under graviditeten at de utsetter både seg selv og barnet? Jeg er lei av at man "hyller" "ekte" mammakropper og disser en fit og veltrent mammakropp. Begge har prestert det samme. Hvorfor er den "ikke perfekte" kroppen mer verdt enn den veltrente? Alle skal liksom bli tatt under samme kam fordi en håndfull tynne graviddamer ikke presenterer et sunt forhold til mat og graviditet. Jeg er slank og jogger 6 dager i uka, spiser rent og sunt og lager mat fra bunnen. Det kommer ikke til å endre seg om jeg blir gravid. Jeg trives med den livsstilen. Kommer ikke til å endre det fordi noen mener at man bare skal "slappe av og nyte gravidtetstiden:" Aka ete for 2-4 personer, fråtse i dritt og mosjon er å gå frem og tilbake til kjøleskapet") Istedenfor å henge seg opp i hva alle andre gravide damer gjør, hva med å fokusere på hva som faktisk er viktig? Barnet. At mor tar vare på seg selv og tar det beste valget for sin livsstil og sitt barn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #40 Del Skrevet 24. juli 2014 Joda, vet det er mye press om å se bra ut etter graviditet, men synes ikke denne dama var er aktuelt eksempel på det. Hun ser frisk og sunn ut og virker verken manisk treningsgal er ortorektisk. Når det kommer til selve temaet så er jeg litt lei av hele greien. Enten så er det bilder av supertrente nybakte mødre som har tatt vare på seg gjennom hele graviditen og ser superfit ut rett etter fødesel og da er det galt. Da er det galt fordi de "kun" bryr seg om kroppen og ikke barnet. Hvor kommer den logikken fra? Hvorfor kan en ikke være aktiv og holde seg i form under og etter graviditet uten at folk skal stille spørsmål om de er gode mødre? Jada, det er selvsagt noen som er sykelig opptatt av vekten og utsetter barnet for underernæring under graviditeten, men det betyr ikke at alle slanke og aktive gravide damer gjør det. Hva med da de som er overvektige og som putter i seg så mye dritt under graviditeten at de utsetter både seg selv og barnet? Jeg er lei av at man "hyller" "ekte" mammakropper og disser en fit og veltrent mammakropp. Begge har prestert det samme. Hvorfor er den "ikke perfekte" kroppen mer verdt enn den veltrente? Alle skal liksom bli tatt under samme kam fordi en håndfull tynne graviddamer ikke presenterer et sunt forhold til mat og graviditet. Jeg er slank og jogger 6 dager i uka, spiser rent og sunt og lager mat fra bunnen. Det kommer ikke til å endre seg om jeg blir gravid. Jeg trives med den livsstilen. Kommer ikke til å endre det fordi noen mener at man bare skal "slappe av og nyte gravidtetstiden:" Aka ete for 2-4 personer, fråtse i dritt og mosjon er å gå frem og tilbake til kjøleskapet") Istedenfor å henge seg opp i hva alle andre gravide damer gjør, hva med å fokusere på hva som faktisk er viktig? Barnet. At mor tar vare på seg selv og tar det beste valget for sin livsstil og sitt barn. Det du tydeligvis ikke har forstått er at det er ikke alt i løpet av graviditet og spedbarnstiden man kan velge. Jeg kunne ikke velge at jeg skulle være kvalm og kaste opp hele graviditeten, og jeg kunne ikke velge at jeg skulle få en unge som ikke sov om natta før han var 6 mnd. Lite energi og overskudd til trening når ungen kun sov 20 minutter av gangen på dagtid og nesten ikke på natten i det hele tatt. Jeg hadde også som deg intensjon om å trene og leve livet som før.Anonymous poster hash: 2b94a...287 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg