AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Fy fae* for en terrornasjon de er. Mener folk virkelig at dette er "nødvendig" for å ta Hamas? Hvor mye skade gjør egentlig Hamas på israelere med de usle, ustabile rakettene deres? Jeg er mektig lei av at venner av Israel fraskriver seg ansvar med at de bare forsvarer seg mot terroristene. Hamas er slett ikke bra heller, men det rettferdiggjør ikke den utslettelsen av palestinerne israelerne nå holder på med.. Jeg håper denne offensiven snart tar slutt, og at FN kommer med noen form for sanksjoner overfor Israel. Anonymous poster hash: b2086...345 8
Gjest Malanthor Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 Dette er en sak med to sider. Det kan ikke være noe kult og ha alarm sirene ule og tute minst en gang i uken når den varsler et rakettangrep heller. Det er vel og bra at disse ikke forårsaker mange dødsfall, men det er ikke noe vi kan takke hamas for, men heller de dårlige våpnene de har tilgang på. Synes det er trist at partene ikke kan komme til en form for enighet der borte, og det virker på meg som om begge parter har sine svin på skogen. 5
Gjest Cartman Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 Norge er jo også en terrorstat. Vi brukte over 500 bomber mot Gaddafi i Libya. Hvem erklærte hvem krig? Hint: Norge og resten av den fredelige vestlige verden. Og hva med Afghanistan og Irak. Det er direkte patetisk av vesten å kritisere Israel, da vestlige stater har vært med på en rekke kriger siden starten på 2000-tallet. På Gaza er det krig. I kriger dør sivile. Hvor vanskelig er det å forstå? Hvor mange tror du ble drept som følge av norske bombeangrep i Libya? Vi vet ikke, fordi vestlige medier var fiksert på hvor OND Gaddafi var. Altså man vinklet hele konflikten dit hen at Gaddafi dreper mennesker og vi skal bombe landet til fred.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #4 Skrevet 23. juli 2014 De kjemper mot en fiende som har programfestet deres utslettelse, og på det grunnlaget har de fått flertall ved valg i Gaza. I tillegg står det i deres charter at man ikke kan avslutte kampen før alle jøder er døde. Jeg er enig i at ikke Hamas' raketter utgjør noen voldsom fare for Israel, bare et ubehag og et usikkerhetsmoment, men jeg har jo en viss forståelse for at man handler med alle midler når det er slike motiver som står imot en. Ikke tvingende nødvendig, men jeg skjønner forsåvidt at Israel gjør det de gjør. Anonymous poster hash: d1c00...01e 4
Pysa Skrevet 23. juli 2014 #5 Skrevet 23. juli 2014 Dette er begge siders ansvar. De har begge skyld, og begge må være en del av løsningen. Er det noe man kan si sikkert om dette, er det at de aller fleste av vanlige folk på begge sider er møkk lei denne krigen. 1
Gjest lurven Skrevet 23. juli 2014 #6 Skrevet 23. juli 2014 Det finnes jo mange terrorstater, hører ikke så mye om de
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Som vanlig er Israel den store stygge ulven. Blir kvalm av selvgode nordmenn som sitter på det trygge berget og retter pekefinger. Hva om naboen vår sendte 1100 "ufarlige"(my ass) raketter med formål å drepe flest mulig nordmenn hver uke? Heldigvis ønsker ikke Sveriges regjering alle nordmenn døde. Hamas er like galemathias som ISIL og Boko Haram. De er dem Israel desperat prøver å nedkjempe. I krig dør sivile, helt tragisk, men sånn er det. Så er Hamas slue nok til å gjemme våpen på skoler og andre steder sivile befinner seg. Stakkars Palestinere som stemte frem denne gjengen, kan tro mange av dem angrer nå. Som en (anonym, ref. fra VG)palestinsk kvinne sa nettopp: Det er ikke Israel som dreper oss, det er Hamas! Det er selvsagt ingen Palestinere på Gaza som åpenlyst vil kritisere Hamas. Hvorfor? For en suppe! Stakkars sivile Palestinere og stakkars Israelerne.Anonymous poster hash: 5aa63...226 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 Mener folk virkelig at dette er "nødvendig" for å ta Hamas? Hvor mye skade gjør egentlig Hamas på israelere med de usle, ustabile rakettene deres?Anonymous poster hash: b2086...345 Nok til at det blåser opp bensinstasjoner og dreper israelske sivile og soldater. Palestinske liv går også tapt når Hamas bruker de som menneskelige skjold, men slikt bryr kansje ikke terroristvennene/hamasvennene på venstresiden seg om? Anonymous poster hash: 93c37...147 4
Guybrush Skrevet 24. juli 2014 #9 Skrevet 24. juli 2014 Ja fy faen. Fæle Israel hvor homofile, kvinner og opposisjonelle får lov å ha sex med hvem de vil, demonstrerer mot hva de vil, tro på det de vil og mene hva de vil! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #10 Skrevet 24. juli 2014 Folk får vri seg unna det de vil, men dette Israelhatet bunner i to årsaker: enten naivitet eller jødehat. Anonymous poster hash: 5aa63...226 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #11 Skrevet 24. juli 2014 Fy fae* for en terrornasjon de er. Mener folk virkelig at dette er "nødvendig" for å ta Hamas? Hvor mye skade gjør egentlig Hamas på israelere med de usle, ustabile rakettene deres? Jeg er mektig lei av at venner av Israel fraskriver seg ansvar med at de bare forsvarer seg mot terroristene. Hamas er slett ikke bra heller, men det rettferdiggjør ikke den utslettelsen av palestinerne israelerne nå holder på med.. Jeg håper denne offensiven snart tar slutt, og at FN kommer med noen form for sanksjoner overfor Israel.Anonymous poster hash: b2086...345 I beg to differ! I så måte er det mange terrorstater i verden. Bl.a Norge. Skal gi deg et par hint: Libya, Serbia, Irak. (Og selvsagt USA). Read up plase! (Men det er kanskje ikke så spennende å lese?)Anonymous poster hash: 5aa63...226 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #12 Skrevet 24. juli 2014 På meg virker det som om alle som er imot Israel nå har ikke fått med seg noe av tidligere historie i verden, eller andre lands kriger. Som det er nevnt i fleng over. “Nothing in the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity.” -Martin Luther King Jr. We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender. -Winston Churchill Ellers passer den her godt på ignorante folk: Anonymous poster hash: 6d0ae...abf 4
Gjest Meeh Skrevet 24. juli 2014 #13 Skrevet 24. juli 2014 Mener folk virkelig at dette er "nødvendig" for å ta Hamas? Hvor mye skade gjør egentlig Hamas på israelere med de usle, ustabile rakettene deres? Selvsagt er det nødvendig, Hamas har fortsatt slagkraft. Rakettene gjør lite skade siden Israel faktisk bruker ressurser på å forhindre at de når fram. Du ser jo også totalt bort i fra at det hvert år utføres terrorangrep mot Israel som siden starten på konflikten har drept tusenvis, noe som er like mye grunn til angrepene mot Hamas. http://archive.adl.org/israel/israel_attacks.html#.U9CO5_l_s8o 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #14 Skrevet 24. juli 2014 Ja fy faen. Fæle Israel hvor homofile, kvinner og opposisjonelle får lov å ha sex med hvem de vil, demonstrerer mot hva de vil, tro på det de vil og mene hva de vil! FOR et argument, som forøvrig ikke rettferdiggjør at Israel dreper hundretalls uskyldige barn. Det du skriver framhever faktisk Israel som et godt land med gode verdier. Da er det ekstra synd at de oppfører seg barbarisk. Anonymous poster hash: b2086...345 2
Guybrush Skrevet 24. juli 2014 #15 Skrevet 24. juli 2014 FOR et argument, som forøvrig ikke rettferdiggjør at Israel dreper hundretalls uskyldige barn. Det du skriver framhever faktisk Israel som et godt land med gode verdier. Da er det ekstra synd at de oppfører seg barbarisk.Anonymous poster hash: b2086...345 Når ble selvforsvar barbarisk. Når ble det barbarisk å ikke motsette seg å bli drept. Takket være det "barbariet" du her klager på slipper du å si heil Hitler hver eneste dag. Og jeg kan garantere deg at ingen i strid tidligere har gjort noe i nærheten av så mye som israelske styrker for å unngå uønskede tap. Jeg tror også du sliter litt med tall. For det første har Hamas drept ganske mange med de 2-300 rakettene s de skjøt opp og traff hus i Gaza med. Dernest er 80 prosent av de drepte hittill vært menn i tjenestedyktig alder. Å lyve for å forsøke vinne villige poeng er ganske symptomatisk for at du ikke er åpen for noe annet enn din blinde tro. 3
sukkerspinnn Skrevet 24. juli 2014 #16 Skrevet 24. juli 2014 (endret) Ja fy faen. Fæle Israel hvor homofile, kvinner og opposisjonelle får lov å ha sex med hvem de vil, demonstrerer mot hva de vil, tro på det de vil og mene hva de vil! Du svarte aldri på spørsmålet mitt i den andre diskusjone. Mener du at et vestlig land har legitimitet til å bombe et annet fordi det er bygget på ikke-vestlige verdier? Ja eller nei? Folk får vri seg unna det de vil, men dette Israelhatet bunner i to årsaker: enten naivitet eller jødehat.Anonymous poster hash: 5aa63...226 Antisemittisme er et stort problem, også i Norge, men det er en separat diskusjon. Vi har et stort problem med ytringsfriheten hvis vi ikke kan kritisere Israels politikk uten å få dét slengt i trynet. (Nå vil sikkert noen mene at man ikke kan kritisere Palestina uten å bli kalt islamofob heller, men må si jeg har sett lite bruk av det ordet i de fleste diskusjoner, hvertfall i forhold til hvor ofte "jødehater" har blitt brukt) Endret 24. juli 2014 av sukkerspinnn
sukkerspinnn Skrevet 24. juli 2014 #17 Skrevet 24. juli 2014 Du svarte aldri på spørsmålet mitt i den andre diskusjonen? Mener du at et land har legitimitet til å bombe et annet fordi det er bygget på ikke-vestlige verdier? Ja eller nei? Antisemittisme er et stort problem, også i Norge, men det er en separat diskusjon. Vi har et stort problem med ytringsfriheten hvis vi ikke kan kritisere Israels politikk uten å få dét slengt i trynet. (Nå vil sikkert noen mene at man ikke kan kritisere Palestina uten å bli kalt islamofob heller, men må si jeg har sett lite bruk av det ordet i de fleste diskusjoner, hvertfall i forhold til hvor ofte "jødehater" har blitt brukt)
sukkerspinnn Skrevet 24. juli 2014 #18 Skrevet 24. juli 2014 Ja fy faen. Fæle Israel hvor homofile, kvinner og opposisjonelle får lov å ha sex med hvem de vil, demonstrerer mot hva de vil, tro på det de vil og mene hva de vil! Forresten; selv om Israel er et moderne land med masse frihet innad i landet, i innenrikssaker, kan de ikke protestere mot Israels angrep på Gaza uten å bli banket opp. Eller bli kalt "en skam for landet" av kulturministeren, som en kunstner nylig ble da hun på en fremvisning ba om et minutts stillhet for de fire guttene som ble drept da de lekte på stranda. Så total ytringsfrihet har de ikke.
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. juli 2014 #19 Skrevet 24. juli 2014 Israel er ikke en terrostat men de er heller ikke uskylidge For at det skal bli håp om fred må nok Israel innrømme at de faktisk har en del av skylden for hva som skjer. Men problemet ligger jo i at Israel ikke offrer palestinere en tanke. Og om man kritiserer dem så bruker de Holocaust som et argument for at man ikke skal kritisere dem. Også blir man anklaget for og hate jøder. Jeg blir sikkert anklaget av noen for og hate jøder siden jeg skrev at Israel ikke er uskydlige
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #20 Skrevet 24. juli 2014 Når ble selvforsvar barbarisk. Drittlei det såkalte "selvforsvar" argumentet. Anonymous poster hash: b2086...345
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå