Gå til innhold

Hvor lavt kan enkelte synke ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Æreskodeks har de sikkert.

Men, du har fremdeles ikke indikert, for ikke å si dokumentert, at norske soldater i ISAF kan reservere seg imot å følge de ordrer som de får.

Hæren, heller ikke i Afganistan, og slett ikke den norske, fungerer simpelthen ikke sånn.

All ære til de som prøver å unngå sivile tap, det skulle bare mangle, men - blir man beskutt så uskadeliggjør man den som skyter, pronto.

Uansett omstendigheter og collateral damage!!

Og dette vet du fordi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dette vet du fordi?

Nå spurte jeg deg først om du kan dokumentere dine påstander.

Men, du ser ikke ut til å vite mye om hvordan militær fungerer.

Det er ingen militære enheter fra noe land, heller ikke Norge, som fungerer sånn som du ser ut til å tro.

At det kan være forskjellige måter å håndtere vanskelige situasjoner på kan saktens være, men i direkte kamp gjeller bare to ting; å unngå selv å bli rammet og å ta ut fienden!

Men, jeg lærer gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spurte jeg deg først om du kan dokumentere dine påstander.

Men, du ser ikke ut til å vite mye om hvordan militær fungerer.

Det er ingen militære enheter fra noe land, heller ikke Norge, som fungerer sånn som du ser ut til å tro.

At det kan være forskjellige måter å håndtere vanskelige situasjoner på kan saktens være, men i direkte kamp gjeller bare to ting; å unngå selv å bli rammet og å ta ut fienden!

Men, jeg lærer gjerne.

Her tar du nok en gang feil. Jeg har vært ute med norske styrker og vet derfor hvordan det er, i motsetning til deg som tror en masse. 1-0 til meg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar du nok en gang feil. Jeg har vært ute med norske styrker og vet derfor hvordan det er, i motsetning til deg som tror en masse. 1-0 til meg :danse:

Javel, jeg er tidligere general i Frelsesarmeen, så da tenker jeg vi kaler det 1 - 1

Men, fortell gjerne hvordan enheten du var sammen med reagerte på direkte beskytning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trakk oss tilbake hvis vi hadde muligheten, de gangene vi så barn/sivile i skuddlinjen. Forøvrig er det helt naturlig å søke dekning. Skal imidlertid gi deg rett i at det kan være kaotisk i de første sekundene/minuttene etter en trefning, men var vi i tvil så holdt vi igjen. Fordelen til IDF er at de har massiv ISR støtte og de kjenner veldig godt terrenget de skal sloss i, dvs de har god tid til forberedelser, mtp mållokalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, jeg er tidligere general i Frelsesarmeen, så da tenker jeg vi kaler det 1 - 1

Men, fortell gjerne hvordan enheten du var sammen med reagerte på direkte beskytning?

Du tuller nå, ikke sant?

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...