AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #1 Skrevet 23. juli 2014 Jeg prøver å forstå hva som har foregått i hodet mitt da jeg var utro mot en eks. Jeg skal ikke ha noen unnskyldning for min egen del, men det hadde vært greit å prøve å forstå hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Jeg var 21 år og hadde flyttet hjemmefra for å studere. Jeg traff en gutt i klassen og jeg ble stupforelsket. Vi oppførte oss som kjærester, allikevel følte jeg kanskje at jeg var litt mer interessert enn det han var. Etter et år hvor vi hadde brukt mye tid sammen, men hvor jeg følte at jeg ofret mer enn han ( tid med venninner, trening,droppet å dra hjem på ferie for å være sammen med han, etc) var jeg altså utro, flere ganger. Dette til tross for at jeg fortsatt var forelsket. Utroskapet ble oppdaget og "forholdet" til første mann gikk i oppløsning. Jeg sluttet å treffe han andre, men han første og jeg fant aldri tilbake til hverandre. Dette er noen år siden nå, men jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg tenkte på. Hvorfor? Jeg var jo forelsket. Har hørt at engang utro, alltid utro, så jeg er bekymret for at jeg skal være utro igjen. Noen hobbypsykologer som kan hjelpe meg litt på vei her?Anonymous poster hash: f6330...1f3
Druid Skrevet 23. juli 2014 #2 Skrevet 23. juli 2014 La oss ta den siste først: ordspillet "en gang utro, alltid utro", går på at når man først har gått over grensen på å være utro en gang, er man mindre potensiell til å anse utro problematisk senere. Det at du bekymrer deg over at du var utro og mekansimene rundt dine reaksjoner i forhold, gjør at du egentlig ikke passer denne generaliseringen. For å ta hovedsaken din: Du tenkte ikke. Ikke bry deg så veldig om det; flertallet tenker generelt svært lite over hva de gjør. Vi er ikke fra naturen beviste vesner; stort sett raver vi rundt og faller inn i situasjoner og takler dem fortløpende. Sånn sett er det mest positive at du har begynt å reflektere i etterkant. Ellers skriver du stort sett rett ut problemet og hvorfor du gjorde det: Som person er du "high maintenance"; du hadde behov for mer bekreftelse og mere oppmerksomhet enn partner din kunne eller ville gi, og du hentet dette andre steder, og tilfeldigvis endte det opp i en form av oppmerksomhet vi regner som utroskap. Så den foreløpige løsningen er enkel: i framtiden velg partner som er minst like dedikert til deg som du er i dem. En ting du dog skal være obs på, er at du neppe har fast kobling mellom sex og følelser; du kan i løpet av din utvikling oppleve at du vil føle deg mere komfortabel i ett forhold med større grad av frihet i forhold til seksualitet.
ssecret Skrevet 23. juli 2014 #3 Skrevet 23. juli 2014 (endret) :-( Endret 23. august 2015 av ssecret
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå