Gå til innhold

Forkjølet hund


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er dere kjent med at hunder kan bli forkjøla også, akkurat som oss...

Min kjære lillegutt har blitt forkjølet, startet med rennende øye med verk i - dette har han hatt hele uken.

Så igår merket jeg noen rare lyder nedenfra halsen når han spiste - trodde det bare var noe vann han svelga litt fort eller noe. Men i løpet av dagen kom diverse snorkelyder bare han lå og slappet av, i våken tilstand.. Og når han lå ute i bånd kom neon merkelig pipe og boffelyder, helt ulikt gutten min!

Inatt var han urolig frem og tilbake før han sovnet nede ved bena mine.. Så mer rare lyder idag tidlig da - i tillegg til at jeg leste på diverse nettsider at forkjølelse hos hunder kan være farlig og er uvanlig osv osv.. Gjett om mor ble bekymret da...

Så jeg ringte dyrlegen og fortalte om symptomene osv, i håp om å få noen gode råd liksom, er jo så dyrt hos veterinær i helgene. Men da ville dem ha hunden ned for å undersøke han da... Enda mer bekymra ble jo jeg!

Men, fikk sjekka han, og fikk beskjed om at han hadde luftveisinfeksjon i øvre luftveier. Han var fri for feber og hjerte og lunger var bra... PUH!! Så ble det full antibiotikakur og øyedråper da.. og en mor som steller ekstra godt med han! :wink:

Forresten, øyedråper var ikke bare lett å få dryppet i øya hans da - noen gode tips der? Han ble jo nesten redd den lille flaska jo!! Sikkert ekkelt...

Ville bare dele dette med dere!

*Xora* 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...