Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt vondt i knærne en stund. I starten merket jeg det bare litt når jeg tok knebøy, nå kjenner jeg det veldig, spesielt når jeg jogger, tar kneøvelser og sitter lenge i bil. Var hos lege før det ble så vondt, han sa bare at det sikkert kom til å gå bort når jeg ble voksen.. Noen som vet hva dette kan være, eller hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? Har ganske skeive føtter (føttene svinger liksom innover der tærne starter), vet ikke om det kan ha noe å si?

Anonymous poster hash: c25ac...411

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Det kan være klassiske belastningsskader pga feil trening

Anonymous poster hash: b28f1...3a2
  • Liker 1
Skrevet

Er du plattfot?

Jeg har samme skjevheten i mine ben pga dette.

Skrevet

Er du plattfot?

Jeg har samme skjevheten i mine ben pga dette.

Nei, er ikke plattfot

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en tur til de som lager innleggsåler etter avtrykk av føttene dine, husker ikke hva det heter.

Anonymous poster hash: e6ee8...498

AnonymBruker
Skrevet

viss du fortsatt vokser så kan legen mene at det er slatters du har, men da ville legen også sagt at du ikke skal belaste for mye/hardt - løpe eller spille fotball , min sønn hadde slatters da han begynte på ungdomsskolen og han fikk bestemme selv om han ville ta det med ro et års tid ellder få på gips som ville tvinge han til å ta det med ro, han valgte å ikke ha gips, men sønnen er en nyskjerrig type så han spurte legen men hva er slatters og legen sa enkelt forklart er det at ben og muskler og bindevev vokser i ulik hastighet

se på skosålene dine, er de skjevslitt, da kan det rett og slett vere at du bruker musklene og ledda i bena feil, pass på å gå hæl-tå, ikke hæl utside eller innside av foten og så tå, altså foten skal rulle fra hælen til tåa når du går,

enkelte fysioterapauter tar sånn fotavstøping som er nevnt over her, kan vere greit å få en rekvisisjon til fysioterapi også, som det står noe sånt som "vonde knær, henvises for behandling og trening" på, da vil fysioterapauten se på gangen din og korrigere den, se på hvordan du gjør knebøy -har du rett teknikk eller må den korrigeres

uansett god bedring

Anonymous poster hash: 176dd...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...