Gå til innhold

PMS-hvilke plager har du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler symptomene mine blir verre år for år, og lurer på om det er normalt: - Uren hud - Oppblåst - Vondt i brystene - Stressa/angst -Anspenthet(klarer ikke slappe av) - Mister matlysten.

Eneste trøsten er at det normalt bare varer i to dager før mensen, så forsvinner det.

Hvordan merker du PMS?

Anonymous poster hash: e8660...e65
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det perioden ca. midt mellom to "blødningsperioder" som kalles PMS, eller de få dagene før man begynner å blø?

Jeg merker ihvertfall smerte i spesielt den ene eggstokken under eggløsning, men ikke så mye annet.

Noen dager før mensen får jeg ømme bryster, er i en slags "døs" hvor jeg føler meg trøtt hele tiden og er mye mer opp og ned i humøret.

Anonymous poster hash: aa8e3...ac6
Gjest iGirl
Skrevet

Er det perioden ca. midt mellom to "blødningsperioder" som kalles PMS, eller de få dagene før man begynner å blø?

Jeg merker ihvertfall smerte i spesielt den ene eggstokken under eggløsning, men ikke så mye annet.

Noen dager før mensen får jeg ømme bryster, er i en slags "døs" hvor jeg føler meg trøtt hele tiden og er mye mer opp og ned i humøret.

Anonymous poster hash: aa8e3...ac6

Dette er PMS, "premenstruelt syndrom" :)

Skrevet

Føler symptomene mine blir verre år for år, og lurer på om det er normalt: - Uren hud - Oppblåst - Vondt i brystene - Stressa/angst -Anspenthet(klarer ikke slappe av) - Mister matlysten.Eneste trøsten er at det normalt bare varer i to dager før mensen, så forsvinner det. Hvordan merker du PMS? Anonymous poster hash: e8660...e65

Har akkurat det samme, pluss at jeg faktisk går opp en BH-størrelse. Noen har mensentruser og jeg har mensenbh'r.

Ja, også blir jeg ofte så sint at jeg gråter. Skjer stadig! Stakkars folk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fokuserer på plagene kan du aldri bli fri. Fokuser på det du greier og arbeid mot lyser!

Anonymous poster hash: fee66...fbc
Skrevet

Øm i magen, oppblåst, ømme pupper, kvalm (tatt en god del unødvendige tester ja!!) og ekstremt emosjonell. Varierer om jeg blir sint eller fortvila (gråter). Sliter også med å sove, har en slags uro inni meg som gjør at jeg aldri kommer i dyp søvn, og bare kaster på meg hele tiden. Drømmer helt vilt.

Så fort mensen kommer får jeg søtsug som bare rakkern, og sinnet blir borte, men grininga fortsetter ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ømme pupper, knivstikking i venstre side nederst på magen, oppblåsthet, diaré, en slags stølhet/ømhet helt fra korsryggen, nedover rumpa og lårene. Føles rett og slett ut som om jeg har hatt en skikkelig styrkeøkt på rumpe og lår to dager i forveien. Og så får jeg alltid en del kviser omtrent to uker før mensen. Ærlig talt føles de muskelkrampene i vagina ut som om jeg har glemt en gjenstand oppi der. Noen ganger gjør det vondt i rumpa også.

Anonymous poster hash: 2b4f8...6b0
AnonymBruker
Skrevet

Kramper, oppblåst, SINNSYKT mye luft i magen, gjerne diaré i tillegg. Vondt i korsryggen og sover helt forferdelig..

Anonymous poster hash: 87212...3d6
Skrevet

Litt slappere når jeg trener , ikke fullt så mye styrke i kroppen

AnonymBruker
Skrevet

Trøtt og søvnløs på samme tid, store kviser av og til, oppblåst/luft, noen ganger stikk i magen, gråter av teite ting på TV, mørke tanker, sulten og stappmett på samme tid.. og skjønner merkelig nok aldri hvorfor jeg føler meg så "meh" før mensen kommer. Samme aha-opplevelse hver eneste måned :)

Anonymous poster hash: 04073...7c0
AnonymBruker
Skrevet

Oppblåst, emosjonell og trist, ømme bryst, diaré og forstoppelse..

Anonymous poster hash: 18dee...73a

AnonymBruker
Skrevet

Pinlige sykdommer hadde en sak om PMS.

Det som forundret og fortsatt forundrer meg er at de sa der at ekte PMS opphører ganske så nøyaktig 24 timer før blødningen starter.

Dette har jeg aldri hørt tidligere.

Anonymous poster hash: c2567...18c

AnonymBruker
Skrevet

Pinlige sykdommer hadde en sak om PMS.

Det som forundret og fortsatt forundrer meg er at de sa der at ekte PMS opphører ganske så nøyaktig 24 timer før blødningen starter.

Dette har jeg aldri hørt tidligere.

Anonymous poster hash: c2567...18c

Dette kan faktisk stemme godt for meg. Nå tar ikke mine symptomer plutselig slutt og de kan være ganske på og av eller også, men de forsvinner gjerne litt før blødningen starter. Kan f.eks gjerne en helt fin dag og får mensen neste morgen. Merker det spesielt godt fordi jeg ikke er utmattet eller har vondt i magen dagen før mensen kommer, men heller får litt rumlete mage.

Anonymous poster hash: 04073...7c0

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Sulten konstant, veldig emosjonell, kravings og ømme bryster. Det er 3-4 dager får mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...