AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Hei Jeg har nettopp flyttet for meg selv, har da parkett på gulvet. Er noe usikker på hvordan det er best å vaske det. Vi fikk tips om å tørrmoppe/støvsuge og heller innimellom ta våtmopp og fare over. Men blir det rent nok ? Eller bør jeg vaske med bøtte og vann innimellom ? Samt fliser på badet. Gulvet er jo greit nok. Men flisene på veggen, kan jeg bruke våtmopp på det også?Anonymous poster hash: 0d0ce...13f
Stormborn Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 De aller fleste gulv nå for tiden tåler det meste... Støvsug og vask med PH-nøytral såpe om du er redd for å ødelegge Hadde jeg skulle brukt bare tørrmopp til vanlig og våtmopp iblant hadde det ikke vært rent her hvertfall, men vi har jo hund og sånt!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 De aller fleste gulv nå for tiden tåler det meste... Støvsug og vask med PH-nøytral såpe om du er redd for å ødelegge Hadde jeg skulle brukt bare tørrmopp til vanlig og våtmopp iblant hadde det ikke vært rent her hvertfall, men vi har jo hund og sånt! Jeg bruker våtmoppen nesten hver gang fordi jeg har litt problemer med kun tørrmopp men er redd det ikke blir like rent som med klut og bøtte. Men får prøve meg frem. Takk Anonymous poster hash: 0d0ce...13f
Stormborn Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Jeg bruker våtmoppen nesten hver gang fordi jeg har litt problemer med kun tørrmopp men er redd det ikke blir like rent som med klut og bøtte. Men får prøve meg frem. Takk Anonymous poster hash: 0d0ce...13f Jeg syns ikke det blir ordentlig rent med bare våtmopp... Bruker det daglig, men så vasker jeg med ordentlig vann, såpe og mopp en gang i uka
Maximillian Cohen Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Vi vasker ikke parketten så alt for ofte. Støvsuging et par ganger i uken pluss såpe og vann én gang i uken gjør i hvert fall gulvet vårt reint nok. Jeg kan ikke skjønne at det skal være behov for noe mer.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Er du en enslig kvinne som bor alene uten barn eller dyr? I så fall er det mer enn nok å tørrmoppe og støvsuge ved behov, samt tørke opp med en gang du søler noe. Gulvene på badet og kjøkkenet må du vel vaske med såpe og vann ved behov, men stue, soverom og lignende trengs ikke vaskes med såpe og vann så ofte. Skitten fester seg mye bedre om du vasker med grønnsåpe, fordi det blir et slags belegg på gulvet som støvet fester seg i. Vi er en familie på tre, med en tenåring og ingen dyr. Vi støvsuger og tørker over flater ved behov, men gulvvasken blir kun tatt hver fjortende dag. Det er ikke skittent her hos oss. Anonymous poster hash: 0c752...cc0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Jeg bor sammen med samboer, men uten barn eller dyr gulvene ser egentlig rene ut, bare redd det er noe jeg ikke ser på eb en eller aen måte Men får ta det med såpe og vann innimellom bare for å være sikker, men forsto det slik at på parkett er det ikke bra med for mye. Får prøve meg frem Anonymous poster hash: 0d0ce...13f
Stormborn Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Vi vasker ikke parketten så alt for ofte. Støvsuging et par ganger i uken pluss såpe og vann én gang i uken gjør i hvert fall gulvet vårt reint nok. Jeg kan ikke skjønne at det skal være behov for noe mer. Du kan få låne hunden vår en ukes tid :D 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå