Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått operasjonsdag 20.august, det vil si to dager etter skolen begynner.

Jeg skal ta det med ro den den første og andre uken, ikke løfte og anstrenge meg fysisk. Vil jeg fortsatt klare å ta del på skolen disse ukene?

Anonymous poster hash: 80b3d...90b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvor mye som skal fjernes osv.

Men den første uken må du ha hjelp med det aller meste fra å kle på deg til å åpne tunge ytterdører, bære m.m. sykemelding i 6 uker er vanlig med mindre du har en lett jobb, vet ikke hvordan det er når du går på skole?

Pass på å ha klær du kan åpne helt opp, det er vanskelig å få noe over hodet.

Umdersøk om du får kjøpe spesielle bher på sykehuset, eller må kjøpe dette selv. Lurt å ha 2-3 stykker fordi du skal gå med dem 24/7 de første 6 ukene. Du får dem evt. Hos bandasjist, som Medicus Plesner i Oslo, eller andre som selger Amoena produkter.

For å få finest mulig arr, bør du begynne alt nå å smøre deg med en god krem under brystet og hele brystet og godt opp på sidene i armhulen. Tenk deg området hvor spilene på bhen treffer og et godt stykke opp ned for der spilene er, og brystvortene.

Liker godt Apobase fra apoteket, men spør på apoteket.

Anonymous poster hash: 698ef...484

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Men den første uken må du ha hjelp med det aller meste fra å kle på deg til å åpne tunge ytterdører, bære m.m. sykemelding i 6 uker er vanlig med mindre du har en lett jobb, vet ikke hvordan det er når du går på skole?

Umdersøk om du får kjøpe spesielle bher på sykehuset, eller må kjøpe dette selv. Lurt å ha 2-3 stykker fordi du skal gå med dem 24/7 de første 6 ukene. Du får dem evt. Hos bandasjist, som Medicus Plesner i Oslo, eller andre som selger Amoena produkter.

For å få finest mulig arr, bør du begynne alt nå å smøre deg med en god krem under brystet og hele brystet og godt opp på sidene i armhulen. Tenk deg området hvor spilene på bhen treffer og et godt stykke opp ned for der spilene er, og brystvortene.

Jeg vil heller anbefale å bruke bh uten spiler.

Se hva som skjer når vi løsner BH-en - Klikk.no

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller anbefale å bruke bh uten spiler.

Se hva som skjer når vi løsner BH-en - Klikk.no

Her er det en missforståelse ute og går. Hun skal smøre seg forbyggende i det området hvor spilene på en bh normalt sitter. Å nevne bh spilene er for å forklare hvor hun smører.

Når hun er nyoperert skal hun i 6 uker bruke en spesiell type kompresjonsbh Uten spiler. Når hun skal forme brystene etter 6 uler forteller de på sykehuset hva hun skal gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) Ja, sykemelding er forståelig i fysiske jobber spesielt. Men jeg går vanlig studiespesialisering, så sitter stille og noterer på PC (sett bort i fra kroppsøving). Utfordringen blir kanskje å frakte med seg bøker og lignende? Skal fjerne mye, fra en F-cup til B/C.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Pc kan du glemme å frakte selv i hvertfall de 3 til 5 første ukene etterpå. Har du noen som kan hjelpe deg? Ellers får du notere med penn og papir og legge inn i pcen når du kommer hjem. Ellers så skal jo skolen tilrettelegge best mulig når det er helsemessige årsaker til at ting må gjøres annerledes en stund. Pass på å få med deg en legeerklæring fra sykehuset til bruk på skolen mht. Gym og tilrettelegging. Snakk evt. Med rådgiver eller andre på skolen på forhånd.

Begynte med å bære et brød etter 3 uker.

Du kan heller ikke bruke sikkerhetsbelte i bilen før det har gått en del uker. Når du fjerner så pass mye vil du og få problemer med balansen i noen dager etterpå, fordi det ikke er så tungt fremme som du har vært vant til.

Du blir og veldig redd for at noen dulter borti deg, da gjør det veldig vondt.

Tror ikke de lager deg mindre enn en c-cup. Men likevel du vil merke stor forskjell på rygg og skuldre.

Det blir noen uker med litt vanskeligheter før du får det mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Pc kan du glemme å frakte selv i hvertfall de 3 til 5 første ukene etterpå. Har du noen som kan hjelpe deg? Ellers får du notere med penn og papir og legge inn i pcen når du kommer hjem. Ellers så skal jo skolen tilrettelegge best mulig når det er helsemessige årsaker til at ting må gjøres annerledes en stund. Pass på å få med deg en legeerklæring fra sykehuset til bruk på skolen mht. Gym og tilrettelegging. Snakk evt. Med rådgiver eller andre på skolen på forhånd.

Begynte med å bære et brød etter 3 uker.

Du kan heller ikke bruke sikkerhetsbelte i bilen før det har gått en del uker. Når du fjerner så pass mye vil du og få problemer med balansen i noen dager etterpå, fordi det ikke er så tungt fremme som du har vært vant til.

Du blir og veldig redd for at noen dulter borti deg, da gjør det veldig vondt.

Tror ikke de lager deg mindre enn en c-cup. Men likevel du vil merke stor forskjell på rygg og skuldre.

Det blir noen uker med litt vanskeligheter før du får det mye bedre.

Wow, virkelig? :o Trodde ikke det kom til å bli så ille! Jeg er nok nødt til å ha med PC, men får nok hjelp til å bære den til jeg er klar. Hvorfor vil de ikke lage meg mindre enn C? Jeg er veldig tynn ellers på kroppen og trener mye, så det er i hvertfall B-cup vi har kommet frem til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva du har blitt enig med legen om, men slik jeg har forstått dette så er det vanskelig å lage en stor cup veldig liten, så rent teknisk. Vet ikke hvilken cup jeg var, men stor og er nå en 80 C. De fjernet ca. 1/2 kilo på hver side.

Dette er en stor operasjon. Jeg trodde det var en enkel rask historie.

Der er og viktig at du ikke bærer for tungt før du kjenner at du ikke får noe vondt fordi der er mange hudlag som skal gro.

En tilg jeg ikke var obs på er at bhene mangler "stoppepunkt" under brystet nå etterpå, slik at vanlige bher sklir opp og ligger rundt halsen dersom jeg skal løfte et barn opp på et klatrestativ, f eks. Veldig festlig dersom du går i en tynn topp.

Dette har jeg måttet løse ved å kjøpe bher for brystkreftopererte, Amoena. De sitter uten å skli opp. Der er mye og velge mellom, men de er litt dyrere enn vanlige bher.

Dette finner du ut av etterhvert. Nå vet du at det kan skje, og hvordan jeg har løst dette etter flere flaue situasjoner på lekeplassen.

Det jeg syntes var veldig nyttig var å komme på rom med og snakke med andre som var blitt operert 1 og 2 dager tidligere.

Som skrevet tidligere, du får det mye bedre når du blir mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...