AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Jeg ble sykemeldt pga depresjon for en uke siden. Arbeidsgiver ville ha møte med meg dagen etter legebesøket men jeg sa jeg ikke orket. Nå har jeg fått melding om møte på torsdag istede. Jeg er suicidal og har ikke time hos psykiateren min før i slutten av august (pga ferie). Har oppfølging fra fastlegen så er ikke overlatt helt til meg selv. Dette med møte gnager vedig på meg for jeg har egentlig nok med å IKKE ta mitt eget liv akkurat nå, også må jeg stille opp på møte for å diskutere om jeg kan jobbe noe etter at denne sykemeldingen går ut. Hva skal jeg gjøre? Arb giver tror antagelig at jeg kun er "litt deppa" men det er jeg ikke, det er langt værre det..... Anonymous poster hash: 63a02...b2a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Jeg ble sykemeldt pga depresjon for en uke siden. Arbeidsgiver ville ha møte med meg dagen etter legebesøket men jeg sa jeg ikke orket. Nå har jeg fått melding om møte på torsdag istede. Jeg er suicidal og har ikke time hos psykiateren min før i slutten av august (pga ferie). Har oppfølging fra fastlegen så er ikke overlatt helt til meg selv. Dette med møte gnager vedig på meg for jeg har egentlig nok med å IKKE ta mitt eget liv akkurat nå, også må jeg stille opp på møte for å diskutere om jeg kan jobbe noe etter at denne sykemeldingen går ut. Hva skal jeg gjøre? Arb giver tror antagelig at jeg kun er "litt deppa" men det er jeg ikke, det er langt værre det..... Anonymous poster hash: 63a02...b2a Hvor lang sykemelding er det foreløpig skrevet? Jeg ville gitt beskjed til arbeidsgiver om at jeg dessverre pga sykdom ikke er i form til å komme på møte foreløpig, og at jeg gir beskjed når formen er blitt bedre. Arbeidsgiver har vel heller ikke krav på å vite detaljer angående sykdom? Jeg ønsker deg god bedring Ta godt vare på deg selv Anonymous poster hash: e06ed...be3 1
Gjest Raptuza Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Forstår at det er vanskelig. God klem til deg. Ikke gi opp.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Hvor lang sykemelding er det foreløpig skrevet? Jeg ville gitt beskjed til arbeidsgiver om at jeg dessverre pga sykdom ikke er i form til å komme på møte foreløpig, og at jeg gir beskjed når formen er blitt bedre. Arbeidsgiver har vel heller ikke krav på å vite detaljer angående sykdom? Jeg ønsker deg god bedring Ta godt vare på deg selv Anonymous poster hash: e06ed...be3 Jeg er sykemeldt frem til den 31.7 så langt. Jeg hadde det slik for 3 år siden også og det endte med et forsøk. Er så redd for at det skal skje igjen samtidig som jeg er drittlei av å ha det slik og heller ville endt alt enn å gå rundt konstant deprimert. Arb. giver sa at det var viktig å presse seg litt, og det er jeg forsåvidt enig i, men akkurat nå føler jeg at jeg har nok med å presse meg til å stå opp om morgenen og gi det minste barnet mitt mat. (Han er bare 8 måneder). Anonymous poster hash: 63a02...b2a
Gjest Raptuza Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Positivt at du er fokusert på det vesle barnet ditt. Det er bra! Og riktig. Håper du får hjelp for depresjonen snart. Klem
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Arbeidsgiver har ingen rett til å vite hvorfor du er sykemeldt, og det er vel ingen plikt til å ha møte før du har vært sykemeldt i 6-8 uker (noe sånt i alle fall, om jeg husker rett). Nav informerer om når man må ha såkalt dialogmøte. Om du er suicidal, så ta vare på deg selv, ikke press deg. Godt du har en fastlege som følger opp frem til psykiateren er tilbake. Jeg hadde sagt til arbeidsgiver at jeg er for syk til å ha noe møte, uten å forklare hva det gjelder.Anonymous poster hash: 49046...338 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå