ZANET Skrevet 21. juli 2014 #21 Skrevet 21. juli 2014 Det er over 1.5 millioner mennesker i de regionene som har gjort opprør. De er russisk-talende ukrainere. De gjorde opprør fordi fascister tok makten og undertrykket de russisk-talende, med en gang de kom til makten. De oblastene var ikke de eneste som gjorde opprør, men Odessa-regionen er blitt undertrykket av militærene. De ønsker å løsrive seg fra Ukraina og bli en egen republikk. De ønsker å bestemme over seg selv og sine egne liv. Putin har hele tiden sagt at de må danne fred med Ukraina. Men Ukraina vil ikke. Anonymous poster hash: ca650...920 Bare en person med tilknytning til Russland kan skrive noe slikt. 4
Mann 42 Skrevet 21. juli 2014 #22 Skrevet 21. juli 2014 Det hadde kanskje vært best at Ukraina ble delt? Det er ikke bare maktmennesker i øst-ukraina som misliker det nye regimet i Ukraina. Etter statskuppet i vinter har livet blitt mye vanskeligere for folk flest, særlig for de russisktalende ukrainerne. Folk blir drept av det nye regimet, økonomien har blitt mye dårligere, folk føler seg utrygge. Det er riktig at Krimhalvøya ble russisk etter statskuppet i vinter, men dette var noe flertallet av innbyggerne på Krim ønsket og det skjedde på en fredelig måte. Folket på Krim ba om hjelp fra Russland da personer som var anti-russiske tok makten i Ukraina. Krim var jo også russisk inntil 1954, og Russland har hele tiden hatt sin marinebase der. Opprøret i øst-ukraina kan ikke sammenlignes med det som skjedde på Krimhalvøya. Der er ikke målet å bli russisk, men å bli selvstendig. Her er ikke Russland involvert slik de var på Krim. Noen russere har sikkert dratt dit for å støtte opprørerne, på samme måte som noen nordmenn har reist til Syria for å støtte opprørerne der. Men det er ikke Putin, eller den russiske stat, som har sendt dem dit. Anonymous poster hash: 4a0f4...b44 "Folket på Krim ba om hjelp"? Russerne ville sikre seg at marinebasen deres forble under deres kontroll, ikke noe annet. 1
jabx Skrevet 21. juli 2014 #23 Skrevet 21. juli 2014 Folk blir drept av det nye regimet Hvorfor blir de det? Er det fordi de russiske soldatene som plutselig har dukket opp tar i bruk sivile områder som baser for militære operasjoner?
jabx Skrevet 21. juli 2014 #24 Skrevet 21. juli 2014 Jeg mener man bør være forsiktig med å legge skylden på noen for den tragiske hendelsen med dette passasjerflyet før man har etterforsket saken. Det er litt vanskelig å etterforske saken når væpnede terrorister truer med å henrette etterforskere som nærmer seg. Jeg klarer ikke helt å tro at opprørerne i øst har hverken våpen eller kompetanske til å skyte ned et passasjerfly i 10.000 meters høyde. Helt enig. Det er derfor dette er nok et bevis på at "opprøret" i realiteten er styrt av Russland, og det er snakk om russiske styrker. At disse falske opprørerne har våpen som kan skyte ned passasjerfly er for lengst bevist. Det er observert utallige ganger. De har ikke stjålet likene. De har lagt de på et kjølerom slik at likene ikke skulle råtne. Og de har forsøkt å passe på åstedet inntil de internasjonale etterforskerne fikk tilgang til stedet. Jeg kan forstå hvorfor de ikke slapp til ukrainske myndigheter og regjeringsstyrker. De har stjålet likene. De har dessuten truet med å skyte OSSE-observatører som kom for å sikre området. Du er en skitten løgner som bruker frykt mot ukrainske myndigheter som bortforklaring når det er snakk om at både internasjonale etterforskere og internasjonale journalister har blitt truet og banket av "opprørerne" som stjal likene og plyndret eiendeler. Ukraina vil heller ikke garantere våpenhvile i forbindelse med denne ulykken. Hmm, hvorfor det? Kan det være fordi Putins styrker fortsetter med stadig hardere angrep? Både opprørerne og Putin har bedt om våpenhvile, men det har ikke Ukrainske myndigheter gått med på. Så morsomt. Krigshisseren Putin som har giret opp angrepene de siste dagene ber om "våpenhvile"! Hahahahaha.. Jeg er enig i at de ikke burde rørt de omkommenes eiendeler, men det har jo journalister også gjort. Rørt? Russerne har stjålet lik og plyndret eiendeler. Alt av verdisaker er borte, godt stappet ned i lommene på russerjævlene.
Wilmus Skrevet 21. juli 2014 #25 Skrevet 21. juli 2014 Det er litt pussig egentlig, hvordan vesten støttet et regime i å bombe sine egne.. Og samtidig litt sør, der skal man absolutt inn og fjerne en president som de mener gjør det samme…? (Jeg kjøper forøvrig ikke den "Assad er en ond tyran"-teorien vi får servert, og tror vel heller det har LITT mer med en hviss gassavtale å gjøre men..) 2
jabx Skrevet 21. juli 2014 #26 Skrevet 21. juli 2014 Det er litt pussig egentlig, hvordan vesten støttet et regime i å bombe sine egne.. Og samtidig litt sør, der skal man absolutt inn og fjerne en president som de mener gjør det samme…? (Jeg kjøper forøvrig ikke den "Assad er en ond tyran"-teorien vi får servert, og tror vel heller det har LITT mer med en hviss gassavtale å gjøre men..) Hva er det du snakker om nå? Er du i Ukraina som resten av oss, eller har du forflyttet deg til en annen del av verden? 2
Wilmus Skrevet 21. juli 2014 #27 Skrevet 21. juli 2014 Hva er det du snakker om nå? Er du i Ukraina som resten av oss, eller har du forflyttet deg til en annen del av verden? Beklager ja, det var litt avsorings. Bare syns det er en litt morsom samenlikning, disse to konfliktene. 1
Wilmus Skrevet 21. juli 2014 #29 Skrevet 21. juli 2014 ….Du syns ikke det er litt dpbbeltmoral i å støtte en regjering i å bombe sine egne i ett land, og samtidig pushe på skulle fjerne en regjering som gjør det samme (selv om jeg ikke tror han gjør det) i et annet..? 1
Wilmus Skrevet 21. juli 2014 #31 Skrevet 21. juli 2014 Åjaaaa, du ser ikke sammenhenngen fordi du tenker at disse såkalte prorussiske seperatistene og de som bor i de områdene ikke går som ukrainere.. åååkei. Morna. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #32 Skrevet 21. juli 2014 Kan det hende at russerne ikke er hjernevasket, men at de faktisk er fornøyd med presidenten sin? Forstår ikke hvorfor du mener at russerne elsker krig. De er fornøyd med at Krim er russisk igjen, men det var ikke krig på Krim. Flertallet på Krim ønsket seg tilbake til Russland etter statskuppet i Ukraina. Det skjedde på en fredelig måte. En av Putins politiske motstander er kanskje ikke den mest objektive når han uttaler seg om Putin? Jeg er forresten ikke russisk. Jeg er en norsk kvinne med interesse for internasjonal politikk og konfliktløsning. Anonymous poster hash: 4a0f4...b44 Putin har styrt Russland siden 1999, han styrer sikkert om 15-20 år også. Russerne er sikkert fortsatt like fornøyde. Ingen stiller spørsmål om hvordan han veksler mellom å være statsminister og president. Du kan si hva du vil om noen styrer et land så lenge og alle er glade så er det ugler i mosen. Anonymous poster hash: 07760...311 1
jabx Skrevet 21. juli 2014 #33 Skrevet 21. juli 2014 Åjaaaa, du ser ikke sammenhenngen fordi du tenker at disse såkalte prorussiske seperatistene og de som bor i de områdene ikke går som ukrainere.. åååkei. Morna. Nei, jeg tenker at russiske soldater ikke går som ukrainere. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #34 Skrevet 22. juli 2014 Hvilken regjering bomber sine egne? Ukrainske regjeringsstyrker har bombet ukrainere øst i landet. Dette har pågått i flere måneder. I går bombet de byen Donetsk, som ligger i området hvor passasjerflyet styrtet. Ifølge VGs reporter på stedet hadde ukrainske regjeringsstyrker blant annet angrepet et område med boligblokker med granater. Reporteren så en død kvinne som lå utenfor en boligblokk. Han så også en skadet kvinne. En kvinne gråt og tryglet journalisten om å fortelle sannheten om hva som skjer. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ukraina/kraftige-sammenstoet-i-donetsk/a/23257957/ Anonymous poster hash: 4a0f4...b44 1
Wilmus Skrevet 22. juli 2014 #35 Skrevet 22. juli 2014 Har du sett noe bevis på at soldatene er russere? Jeg er nyskjerrig på dette, for jeg har ikke sett noen form for bevis i det hele tatt.. Noe som også minner stygt om Syria, Irak og Afganistan. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #36 Skrevet 22. juli 2014 Har du sett noe bevis på at soldatene er russere? Jeg er nyskjerrig på dette, for jeg har ikke sett noen form for bevis i det hele tatt.. Noe som også minner stygt om Syria, Irak og Afganistan. http://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin Anonymous poster hash: 8f0f5...97c 1
Guybrush Skrevet 22. juli 2014 #37 Skrevet 22. juli 2014 Ukrainske regjeringsstyrker har bombet ukrainere øst i landet. Anonymous poster hash: 4a0f4...b44 Ledere med russiske pass, soldater i russiske uniformer og kostbare moderne russiske tanks. Nye kjøretøy som knapt den vanlige hæren i Russland har fått tilgang på og som man ikke får kjøpt som privatperson overhodet. Russisktalende, benekter å være ukrainske. Avskyr ukraina og Kiev. Nekter å sverge troskap til Ukraina og kaller landet "nazistisk". Jepp de er sikkert ukrainske.... Les historien om hvordan store mengder russiske statsborgere flyttet til Ukraina på oppfordring fra Moskva for å holde ukrainerne i sjakk.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #38 Skrevet 24. juli 2014 https://www.youtube.com/watch?v=4X5xvyGJ4r0 Anonymous poster hash: ca650...920
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #39 Skrevet 24. juli 2014 https://www.youtube.com/watch?v=lONj58epglQ Anonymous poster hash: ca650...920
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #40 Skrevet 24. juli 2014 Driven by far-right ideology, Azov Battalion mans Ukraine's front line http://www.kyivpost.com/content/ukraine-abroad/al-jazeera-america-driven-by-far-right-ideology-azov-battalion-mans-ukraines-front-line-357700.html Anonymous poster hash: ca650...920
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå