Gå til innhold

Oppdatering av Kazaa Lite - mister alt?


Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Gjest Virvar

Hva skjer om jeg oppdaterer min Kazaa lite versjon 2.0.2 som jeg har hatt et par år nå? Mister jeg sangene som er lagret på kaxaa lite my shared folder?

Og hvordan oppdaterer jeg den?

Jeg har lastet ned en norsk verjson en tid tilbake, ,men den har jeg ikke våget å åpne ennå for jeg er redd for å miste alle sangene mine.

Noen som har erfaringer med dette og kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Bridezillah-killah~

Ta backup av alle sangene dine i ei ny mappe før du installerer den nye versjonen. Om filene forsvinner underveis har du dem et annet sted, og ingen skade er skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Bridezillah-killah~

1. Åpne utforskeren

2. Finn ut hvilken stasjon Kazaa ligger på

3. Marker mappa som mappa Kazaa ligger i (altså ikke Kazaa-mappa)

4. Klikk "ny"-"mappe"

5. Kall mappa noe, f.eks "musikk"

6. Finn mappa musikken ligger i

7. Merk alle filene i denne mappa

8. Høyreklikk - velg "kopier" (Du kan også velge "klipp ut", men om du ikke føler deg trygg på hva du kjør velger du "kopier".)

9. Høyreklikk på den nye mappa -"lim inn"

Nå har du en sikkerhetskopi.

Installer deretter Kazaa på nytt, på samme sted som før.

Når installasjonen er ferdig går du inn i Kazaa og ser om musikken din fortsatt ligger der. Om den ligger der og fungerer er alt i orden, og du kan slette sikkerhetskopiene. Om musikken er borte gjør du som vist ovenfor (pkt 6 til 9), men i motsatt retning, altså fra backup-mappa til Kazaa-mappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Takk for svar :) Det virket fornuftig, bortsett fra at jeg ikke finner noe som heter utforsker på min pc :oops: Jeg har xp engelsk versjon. Prøvde Explorer men det var jo internetten det *ler*- delv om jeg trodde at explore betydde utforske :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Under All programs | Accessories finner du Windows Explorer. Der er denne du bruker når du rydder i mappene dine og slikt.

Du kan åpne to explorer, og lett kopiere mappa i den ene og lime inn i den andre (og gi nytt navn). Gir bedre oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Bridezillah-killah~
Og når du er lei av den, kan du prøve å bryne deg på DC++. ;)

*nyfrelst*

Fortell meg alt du kan om DC++

*Vitebegjærlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Eh, nei nå fikk jeg prestasjonsangst, gitt! :ler:

Det er mange tråder om det her på KG, så om du søker finner du nok endel info.

Uansett: med DC++ kobler du til huber, og når du søker søkes det i filene til de andre i samme hub. Fordelen med dette er at du kan finne en hub der det er samlet folk som er interessert i det samme som deg, du finner huber for de som vil ha tv-serier, spesielle musikksjangre osv. Jeg er stort sett ute etter tv-serier, og finner fortere det jeg vil ha, med bedre kvalitet, og ofte raskere nedlasting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...