Gå til innhold

Reseptfri sovemedisin i USA?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg befinner meg i tiden i New York, og har problemer med å sove grunnet tidaforskjell. Hjemme i Norge har jeg innsovingstbl, Imovane. Dessverre glemte jeg å ta de med. Noen som vet om man får kjøpt disse reseptfritt i USA? Eventuelt noe lignende? På forhånd takk :-)

Anonymous poster hash: f47a1...a2b

Skrevet

Ja. Du får tak i reseptfri sovemedisin i USA. Egentlig allergimedisin som har bivirkning tretthet, men den markedsføres som sovemedisin. Husker ikke navnet i farten med de står samme sted som hodepinetabletter osv.

Gjest iGirl
Skrevet

Ja. Du får tak i reseptfri sovemedisin i USA. Egentlig allergimedisin som har bivirkning tretthet, men den markedsføres som sovemedisin. Husker ikke navnet i farten med de står samme sted som hodepinetabletter osv.

Benadryl ?

Skrevet

Benadryl ?

Samme virkestoff ja. Tror det markedsføres under navnet "Sleep-eze".

Gjest iGirl
Skrevet (endret)

Samme virkestoff ja. Tror det markedsføres under navnet "Sleep-eze".

Jeg husker det var vanlig å bruke Benadryl som "lett" sovemedisin da jeg bodde der borte. "Sleep-eze" kjenner jeg ikke til.

Et googlesøk viser meg at virkestoffet i sleep-eze er diphenhydramine, som er det samme som i Benadryl (altså et førstegenrasjons antihistamin). :)

edit: og først DER fikk jeg med meg at du nettopp skreiv det var samme virkemiddel :fnise:

Endret av iGirl
AnonymBruker
Skrevet

Melatonin får du også reseptfritt, og mye billigere enn i Norge.

Anonymous poster hash: ef0e1...a6d

Skrevet

Melatonin får du også reseptfritt, og mye billigere enn i Norge.

Det virker ikke på samme måte, men det kan være et bedre legemiddel å prøve siden det ikke gir den samme "hangover"-effekten dagen derpå. Veldig greit å bruke når man skal snu døgnet pga jetlag...

AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke på samme måte, men det kan være et bedre legemiddel å prøve siden det ikke gir den samme "hangover"-effekten dagen derpå. Veldig greit å bruke når man skal snu døgnet pga jetlag...

Jeg vet at det ikke virker på samme måte. Men det er et naturlig søvnhormon, som kan virke godt for en del. Og som du sier, man slipper hangover nesten hele dagen etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Men Imovane tviler jeg på at man får kjøpt reseptfritt i USA.

Skrevet

Prøv Zzzquil, du får kjøpt det på apotek og matbutikker.

Gjest iGirl
Skrevet

Prøv Zzzquil, du får kjøpt det på apotek og matbutikker.

Dette er det samme som Benadryl og Sleep-eze som ble nevnt tidligere. Samme virkestoff, forskjellige merkenavn.

Skrevet

Dette er det samme som Benadryl og Sleep-eze som ble nevnt tidligere. Samme virkestoff, forskjellige merkenavn.

Aha, takk for opplysningen :) Det skal jeg sjekke ut, jeg takler ikke smaken av zzzquil, selv om det funker :)

Gjest iGirl
Skrevet

Aha, takk for opplysningen :) Det skal jeg sjekke ut, jeg takler ikke smaken av zzzquil, selv om det funker :)

Mener Benadryl iallefall har "film" utenpå pillene, slik at du rekker å svelge de før de avgir noe smak. :)

Skrevet

Jeg har pleid å bruke AdvilPM. Vet ikke hva slags virkestoff det har, men det har funket ganske greit på meg.

Gjest iGirl
Skrevet (endret)

Jeg har pleid å bruke AdvilPM. Vet ikke hva slags virkestoff det har, men det har funket ganske greit på meg.

Det er det samme (ikke nøyaktig samme virkestoff, men fungerer helt likt) som nevnt tidligere, bare med ibuprofen i tillegg. Ment for de som sliter med å sove pga smerter.

Endret av iGirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...