Rosa Sitron Skrevet 21. juli 2014 #41 Skrevet 21. juli 2014 Så trivelig dere er da... Det hadde jo blitt en greie da vi hadde lurt på hvorfor akkurat denne ikke kunne. Er det noen som vet datoen er det jo forlover med partner. De har jo fått datoen i veldig god tid. Sier seg selv at det er en person gjestene hadde lagt merke til at ikke var der og da blir det jo en greie. 1
Rosa Sitron Skrevet 21. juli 2014 #42 Skrevet 21. juli 2014 (endret) Høres ut som et fantastisk trivelig bryllup med herlige gjester du...! Spy... Anonymous poster hash: 3a0f5...320 Tror både mitt og Mille1989 sine bryllup blir veldig fine jeg =) Endret 21. juli 2014 av VinterSnø 2
mille1989 Skrevet 21. juli 2014 #43 Skrevet 21. juli 2014 (endret) . Endret 21. juli 2014 av mille1989
mille1989 Skrevet 21. juli 2014 #44 Skrevet 21. juli 2014 (endret) Min mor og far var aldri gift og min forlovede pappa døde når han var 17 så du er da en utrolig ufin person som ytrer slik uten å vite noen ting om min sak ;-) Så det er ikke noe jeg bekymrer meg over. :-) Hvis forloverens følge ikke kan anstrenge seg og være så barnslig at hun må sitte ved siden av sin man er hun mer en velkommen til å bli hjemme ;-) utrolig dårlig at hvis ting ikke går etter egen vilje skal du lage en sak ut av det når det faktisk ikke er deg en slik dag er for. Jeg har forståelse for at par vil sitte sammen. Men helt klart kan jeg love deg at våre foreldre og forlovere blir prioritert sammen med meg og forloveden :-)samboeren vil ha sine besteforeldre sammen med oss da de overtok litt etter pappaen gikk bor. Endret 21. juli 2014 av mille1989 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #45 Skrevet 21. juli 2014 Denne kan du ikke vinne, TS. Det er helt vanlig at forloverne sitter ved hovedbordet, og da må kjærestene deres sitte andre steder. Du blir antageligvis sittende ved siden av den andre forloverens partner (som jo er i samme situasjon). Rådet om at kjæresten din skal introdusere deg for noen andre før bryllupet er faktisk godt, og be ham om å forhøre seg litt om programmet ellers også, så du er forberedt. For høyst sannsynlig skal han bli med på fotografieringen, og da sitter du der med alle de fremmede og MÅ snakke med noen, før middag. Da kan du ta det som en gyllen anledning til å øve deg på smalltalk og bli kjent med de du skal sitte ved siden av, eller takke nei, og det blir enda verre neste gang du er i en slik situasjon. For den kommer. Du er ikke bedt i utdrikningslaget da? "Bli kjent"-kveld kvelden før? Hvis ikke, be typen din om å hjelpe deg, finn ut hvem du skal sitte ved siden av og møt dem på forhånd. Å takke nei er verre, da driter du deg i hvertfall ut. Anonymous poster hash: b5540...9ef 6
Rosa Sitron Skrevet 21. juli 2014 #46 Skrevet 21. juli 2014 Mener du at dere sladrer om folk som takker nei? Virker som jeg ikke kan vinne i denne situasjonen... og hun andre mente jo at det er egoistisk å ville sitte med mannen. Merker at jeg helt mister lysten på å dra, er det virkelig vanlig å tenke sånn som dette? Anonymous poster hash: cd5ca...a03 Ikke at vi sladrer, men siden forloveren er en så viktig person vil det virke merkelig at partneren ikke kommer. Jeg hadde stusset og følt det var noe galt om den personen ikke kom. (iallfall uten en åpenbar grunn) Vi hadde da spurt hvorfor personen ikke kom og da hadde det jo blitt en greie. Som gjest vill jeg også stusset på hvorfor forloveren kom alene og det hadde blitt snakket om. Igjen fordi jeg hadde trodd det var noe alvorlig, evt et annet bryllup el. og det hadde blitt snakket om. 2
Gjest New_Girl Skrevet 21. juli 2014 #47 Skrevet 21. juli 2014 Det hadde jo blitt en greie da vi hadde lurt på hvorfor akkurat denne ikke kunne. Er det noen som vet datoen er det jo forlover med partner. De har jo fått datoen i veldig god tid. Sier seg selv at det er en person gjestene hadde lagt merke til at ikke var der og da blir det jo en greie. Du skrev at dette var noe gjestene kom til å snakke om lenge. For det første er baksnakking veldig ufint. Og jeg regner med at om en invitert skulle fortelle noen årsaken til hvorfor de ikke er det så er det kun til brudeparet. Det vil si at dere går rundt og sladrer til alle gjestene om hvem som ikke er der og hvorfor? Man kan vel bare si at den og den ikke hadde anledning til å komme dersom det skulle bli spørsmål om det? 6
Rosa Sitron Skrevet 21. juli 2014 #48 Skrevet 21. juli 2014 Du skrev at dette var noe gjestene kom til å snakke om lenge. For det første er baksnakking veldig ufint. Og jeg regner med at om en invitert skulle fortelle noen årsaken til hvorfor de ikke er det så er det kun til brudeparet. Det vil si at dere går rundt og sladrer til alle gjestene om hvem som ikke er der og hvorfor? Man kan vel bare si at den og den ikke hadde anledning til å komme dersom det skulle bli spørsmål om det? Jeg regner med at gjestene kommer til å spørre forloveren direkte jeg. Og sånne ting kommer alltid ut. Og igjen, at partneren til forloveren ikke kommer er såpass spesielt at iallfall min svigermor ville klart å dra det ut av enten meg, mannen, eller forloveren. Og hun har ikke filter dor å si det sånn =) 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #49 Skrevet 21. juli 2014 Morsomt at du selv kaller deg så moden og verdensvant og er veldig opptatt av å kalle meg for fjortis, det er i grunn ganske "fjortis" i seg selv. At du ikke ser at jeg også har satt ting på spissen er jo forbausende når du selv er så opptatt av det. Men jada, du er helt sikkert moden, verdensvant, har en fantastisk mann og drømmebryllupet og you name it. Har ikke behov for å trekke deg ned, takk for meg, ha en fin dag Anonymous poster hash: 3a0f5...320 Jeg er ikke noe mindre moden, selv om jeg påpeker fakta; oppførselen din ER jo fjortis. Ingen voksne, oppegående folk lager en scene i et bryllup om de ikke får sitte ved siden av mannen. Og tusen takk. Dagen min er flott Anonymous poster hash: 9cf0c...833 3
mille1989 Skrevet 21. juli 2014 #50 Skrevet 21. juli 2014 Men, men og ja ja :-) Alle har forskjellige meninger her og det har vel egentlig alle rett til å ha! jeg vil slik og ei annen vil slik. Det løser fortsatt ikke ts sitt problem, som foreslått snakk med din mann og finn ut av hvordan ting blir gjort! Ikke vær så negativ ting kan faktisk overaske deg til det positive ved å prøve ting man ikke vanligvis gjør :-) 1
Gjest Ciegus Skrevet 21. juli 2014 #51 Skrevet 21. juli 2014 Ikke at vi sladrer, men siden forloveren er en så viktig person vil det virke merkelig at partneren ikke kommer. Jeg hadde stusset og følt det var noe galt om den personen ikke kom. (iallfall uten en åpenbar grunn) Vi hadde da spurt hvorfor personen ikke kom og da hadde det jo blitt en greie. Som gjest vill jeg også stusset på hvorfor forloveren kom alene og det hadde blitt snakket om. Igjen fordi jeg hadde trodd det var noe alvorlig, evt et annet bryllup el. og det hadde blitt snakket om. Høres fortsatt veldig kjipt ut. Kunne ikke tenkt meg å være i et bryllup der gjestene bedriver baksnakking og er mer opptatt av å snakke om hvem som ikke er der. 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #52 Skrevet 23. juli 2014 Om dere blir splittet eller ikke er umulig å si. Selv har jeg aldri opplevd det, men har jo lest om det i flere tråder på kg så det er tydeligvis ikke helt uvanlig. Anonymous poster hash: c9261...4a4
Genesis Skrevet 23. juli 2014 #53 Skrevet 23. juli 2014 Jeg ville kontaktet brudeparet/bedt mannen gjøre det, og si at det er vanskelig for deg å sitte med bare ukjente. Spør om du kan få sitte sammen med mannen din. Til tross for at jeg tydeligvis er ganske bestemt på at par skal splittes, ville jeg aldri plassert noen sammen med bare fremmede. Hvis det betydde at det paret måtte få sitte sammen, ville jeg gjort det. Det er jo lov å tenke på at gjestene skal ha det hyggelig, ikke bare på å følge "regler" for bordplassering. Hvis du ikke får et løfte om å sitte ved siden av mannen din, får du vurdere hvor vanskelig det er for deg og om du er villig til å gjøre det av hensyn til mannen din og brudeparet? Leste i en annen tråd at hvis den ene i et par er forlover, så må man regne med å bli splittet opp under middagen. Vil det si at når mannen min er forlover og jeg ikke kjenner de andre, så blir jeg plassert med fremmede? Eller hvordan ville dere gjort det? Får noia bare av tanken. Bør jeg takke nei til invitasjonen? Anonymous poster hash: cd5ca...a03 Har du en psykisk diagnose? Hvis ikke synes jeg det er fryktelig spesielt å få noia av å måtte sitte med fremmede mennesker et par timer. Tror du de kommer til å gå løs på deg, eller? 4
Gjest New_Girl Skrevet 23. juli 2014 #54 Skrevet 23. juli 2014 Har du en psykisk diagnose? Hvis ikke synes jeg det er fryktelig spesielt å få noia av å måtte sitte med fremmede mennesker et par timer. Tror du de kommer til å gå løs på deg, eller? Handler et bryllup om at man ikke skal få juling av andre gjester, eller at alle skal ha det hyggeligst mulig? Man trenger ikke ha en diagnose for å synes at det er kleint og vanskelig og snakke med fremmede. 2
Gjest Iben Skrevet 23. juli 2014 #55 Skrevet 23. juli 2014 Handler et bryllup om at man ikke skal få juling av andre gjester, eller at alle skal ha det hyggeligst mulig? Man trenger ikke ha en diagnose for å synes at det er kleint og vanskelig og snakke med fremmede. Hun kan få utdelt en smokk, så slipper hun å snakke med fremmede. 2
Gjest Vevila Skrevet 23. juli 2014 #56 Skrevet 23. juli 2014 Ikke rart man har noia for å sitte ved siden av fremmede. Tenk om man skulle havne ved siden av enkelte i denne tråden!
Genesis Skrevet 23. juli 2014 #57 Skrevet 23. juli 2014 Handler et bryllup om at man ikke skal få juling av andre gjester, eller at alle skal ha det hyggeligst mulig? Man trenger ikke ha en diagnose for å synes at det er kleint og vanskelig og snakke med fremmede. Og da skal man bare stikke med halen mellom beina og la vær å møte opp? Frykten for at det ikke skal bli hyggelig skal gjøre at man skygger banen? For et patetisk tankesett! Er man voksen og ikke klarer å holde ut en samtale med noen man ikke kjenner er det jammen meg på tide at man begynner å trene. 5
Lou Salome Skrevet 23. juli 2014 #58 Skrevet 23. juli 2014 Handler et bryllup om at man ikke skal få juling av andre gjester, eller at alle skal ha det hyggeligst mulig? Man trenger ikke ha en diagnose for å synes at det er kleint og vanskelig og snakke med fremmede. Hvis man syns det er så kleint at man får noia og heller takker nei, istedetfor å faktisk forsøke å ha det hyggelig, så jo, da burde man nok hatt en diagnose. 3
Gjest New_Girl Skrevet 23. juli 2014 #59 Skrevet 23. juli 2014 Og da skal man bare stikke med halen mellom beina og la vær å møte opp? Frykten for at det ikke skal bli hyggelig skal gjøre at man skygger banen? For et patetisk tankesett! Er man voksen og ikke klarer å holde ut en samtale med noen man ikke kjenner er det jammen meg på tide at man begynner å trene. Jeg blir ikke med på ting som i utgangspunktet skal være hyggelig, om jeg tror jeg ikke får det hyggelig. Når jeg ikke har noen tilknytning til brudeparet annet enn gjennom mannen, så har jeg heller ikke dårlig samvittighet for det. 4
Gjest Genic Skrevet 23. juli 2014 #60 Skrevet 23. juli 2014 Hva med seminarer o.l. i forbindelse med jobb eller andre aktiviteter? Er det like umulig da? Kan du ikke gå på noen tilstelninger hvis du ikke vet hvem du skal sitte sammen med til bords? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå