AnonymBruker Skrevet 20. juli 2014 #21 Skrevet 20. juli 2014 Mener du at dere sladrer om folk som takker nei? Virker som jeg ikke kan vinne i denne situasjonen... og hun andre mente jo at det er egoistisk å ville sitte med mannen. Merker at jeg helt mister lysten på å dra, er det virkelig vanlig å tenke sånn som dette? Anonymous poster hash: cd5ca...a03 Nå har du blitt anbefalt at mannen din hører med brudeparet ørti ganger!!!! Du overdramatiserer til de grader. Noen ting må man bare bite i seg, og dette er evt en slik situasjon. Nekter du å gå fordi du ikke får sitte med han, er du århundrets barnsligste partner. Som sagt: be han snakke med de! Kanskje de har tenkt at dere får sitte sammen.....Anonymous poster hash: 9cf0c...833 9
Gjest New_Girl Skrevet 20. juli 2014 #22 Skrevet 20. juli 2014 Hadde kjæresten/mannen/kona/etc til en av forloverne i mitt bryllup sagt nei skal jeg love deg det hadde blitt en greie. Og det hadde garantert blitt snakket om blandt gjestene lenge! Så trivelig dere er da... 13
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #23 Skrevet 21. juli 2014 Så utrolig mange ufine og respektløse holdninger det er rundt å splitte par ved bryllup her, spiller ingen rolle om det er forlover eller ikke. At dere seriøst ikke vil la forlovedens partner sitte ved siden av, er skikkelig ufint, intet mindre. At brudeparet bare vil ha sine nærmeste ved sitt bord vitner om en slik barnslig egoisme at jeg blir helt dårlig, det er som å invitere til barnebursdag og man vil ha "favorittene" ved sitt bord. Ganske ironisk at dere som gifter dere ikke ser verdien av å la par sitte sammen, og jeg lurer på hva slags forhold dere egentlig har selv. Tror ikke dere vil få et ekteskap som er liv laget når dere viser så lite respekt for forhold generelt. For i et vellykket ekteskap så er respekt en av hovedingrediensene, og ikke minst behovet og lysten til å dele livet og fine opplevelser sammen. Og ser tydelig her at dere ikke har noen av delene. Anonymous poster hash: 3a0f5...320 9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #24 Skrevet 21. juli 2014 Nå har du blitt anbefalt at mannen din hører med brudeparet ørti ganger!!!! Du overdramatiserer til de grader. Noen ting må man bare bite i seg, og dette er evt en slik situasjon. Nekter du å gå fordi du ikke får sitte med han, er du århundrets barnsligste partner. Som sagt: be han snakke med de! Kanskje de har tenkt at dere får sitte sammen.....Anonymous poster hash: 9cf0c...833 Du må være århundrets mest hysteriske og barnslige brud om du ikke klarer å ta hensyn til andres følelser og forhold i ditt bryllup! Hadde glatt laget en "scene" i ditt bryllup uten den minste dårlige samvittighet:) Anonymous poster hash: 3a0f5...320 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #25 Skrevet 21. juli 2014 Jeg vil ikke ha noen andre en forlovere og foreldre ved hovedbordet til min og forlovedens bryllup :-) Vi ønsker å ha nære venner og familie tett men vi sørger selvfølgelig at forloveres partnere får en plassering de høyest sannsynlig vil trives på :-) Hadde kjæresten/mannen/kona/etc til en av forloverne i mitt bryllup sagt nei skal jeg love deg det hadde blitt en greie. Og det hadde garantert blitt snakket om blandt gjestene lenge! Høres ut som et fantastisk trivelig bryllup med herlige gjester du...! Spy... Anonymous poster hash: 3a0f5...320 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #26 Skrevet 21. juli 2014 Himmel og hav! Du overlever helt fint selv om du må sitte sammen med noen fremmede akkurat under middagen. Fremmede kan også være hyggelige skjønner du. Det er bare å smile og by litt på seg selv så går resten på skinner. Slutt å vær så barnslig. Anonymous poster hash: bf082...8f2 4
Gjest New_Girl Skrevet 21. juli 2014 #27 Skrevet 21. juli 2014 Himmel og hav! Du overlever helt fint selv om du må sitte sammen med noen fremmede akkurat under middagen. Fremmede kan også være hyggelige skjønner du. Det er bare å smile og by litt på seg selv så går resten på skinner. Slutt å vær så barnslig. Anonymous poster hash: bf082...8f2 Som verter for et selskap så ønsker man vel at gjestene sine skal mer enn å bare "overleve"? Ønsker man ikke at alle skal ha det hyggeligst mulig? Da splitter man ikke et par der den ene ikke kjenner noen andre. 8
Gjest Ciegus Skrevet 21. juli 2014 #28 Skrevet 21. juli 2014 Hadde kjæresten/mannen/kona/etc til en av forloverne i mitt bryllup sagt nei skal jeg love deg det hadde blitt en greie. Og det hadde garantert blitt snakket om blandt gjestene lenge! Wow, høres ut som et trivelig bryllup. Ironisk nok er reaksjonen deres på at gjester takker nei god nok grunn i seg selv til å takke nei... 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #29 Skrevet 21. juli 2014 Du må være århundrets mest hysteriske og barnslige brud om du ikke klarer å ta hensyn til andres følelser og forhold i ditt bryllup! Hadde glatt laget en "scene" i ditt bryllup uten den minste dårlige samvittighet:)Anonymous poster hash: 3a0f5...320 Det er jo ts som er hysterisk for noe som kanskje ikke er tema engang. At alle dere med sosial angst blir hysteriske for å ikke sitte sammen, er ikke mitt problem. Jeg er allerede gift, og har heldigvis bedre venner og kjente enn deg. Hadde du laget en scene, så hadde du blitt kastet ut før det var merket engang. Og det er ikke hi som hadde kommet dårlig ut av det gitt. Sett deg inne sammen med mannen din, og hvis du er gæren så kan du jo våge deg på butikken HELT ALENE. Iiiiik!Anonymous poster hash: 9cf0c...833 3
Gjest Skrevet 21. juli 2014 #30 Skrevet 21. juli 2014 Merker jeg er heftig glad for å ha vært i utradisjonelle bryllup. Har kun sittet sammen med kjæresten/samboeren min jeg, og alle andre har også sittet sammen med deres! Men ville fortsatt hørt med brudeparet, for folk flest splitter faktisk ikke par!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #31 Skrevet 21. juli 2014 Det er jo ts som er hysterisk for noe som kanskje ikke er tema engang. At alle dere med sosial angst blir hysteriske for å ikke sitte sammen, er ikke mitt problem. Jeg er allerede gift, og har heldigvis bedre venner og kjente enn deg. Hadde du laget en scene, så hadde du blitt kastet ut før det var merket engang. Og det er ikke hi som hadde kommet dårlig ut av det gitt. Sett deg inne sammen med mannen din, og hvis du er gæren så kan du jo våge deg på butikken HELT ALENE. Iiiiik!Anonymous poster hash: 9cf0c...833 [/ Lite troverdig at du har gode venner el bekjente slik som du oppfører deg, men tipper du er en slik dominerende kvinne som alle går og snakker bak ryggen til men ingen tør å si fra til. Kaste noen ut fra et bryllup? Hjelpe meg, tilhører du mafia? Enhver oppegående person med normal empati, vil forstå at man har lyst til å være sammen med sin kjære når man feirer spesielle anledninger, det er litt forskjell på det og å gå i butikken skjønner du. Men det er klart at folk som deg som tydeligvis har et labert forhold foretrekker å feire spesielle anledninger sammen med fremmede. Så jada, lykke til med ekteskapet ditt du:) Anonymous poster hash: 3a0f5...320 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #32 Skrevet 21. juli 2014 Merker jeg er heftig glad for å ha vært i utradisjonelle bryllup. Har kun sittet sammen med kjæresten/samboeren min jeg, og alle andre har også sittet sammen med deres! Men ville fortsatt hørt med brudeparet, for folk flest splitter faktisk ikke par! Det er nettop det, jeg har vært i fem bryllup både innenlands og utenlands og har aldri opplevd at man splitter par.Anonymous poster hash: 3a0f5...320 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #33 Skrevet 21. juli 2014 Ærlig talt, skjønner du ikke at ting blir satt på spissen? Da har du større problemer enn dette.. Du er så barnslig at du truer med å lage en scene om du ikke får viljen din. Hvem over 3 år gjør det? Og vet du, vi har en stor krets med masse gode venner, og jeg snakker aldri stygt om venner. Det skal også sies at vi har god oppdragelse, og selv om vi blir splittet i bryllup, så lager vi da ikke en scene!!!! Da tenker vi at "det var kjipt", men setter meg ned og prøver å nyte dagen. Det er faktisk brudeparets dag, og om de har valgt det slik, så får det være. Men neida, der skal du lage en scene. Vet ikke hvem som kommer dårlig ut av det jeg... Har jeg sagt at jeg ikke forstår at man vil sitte sammen? Les en gang til du. Jeg forstår det, og vil det helst selv, men jeg lager da ikke en scene om jeg ikke får sitte med mannen min. Og man trenger ikke være mafia for å kaste ut idioter fra et bryllup. Er man kvalm nok, så ser jeg ikke problemet. OG FYI - vi har et fantastisk ekteskap, og hadde et fantastisk bryllup. Mest sannsylig mer enn du kan drømme om. Vi var nemlig tydeligvis eldre enn de fleste i denne tråden (glemmer at snittalderen her inne er temmelig lav..), og har levd litt. Med andre ord er vi trygge på oss selv, alle rundt oss, et godt forhold og økonomi til å ha drømmebryllupet. At du slenge med leppa om vårt ekteskap fordi du fikk tilbake med samme mynt? Nok en gang er det du som kommer dårlig ut av det. Voks opp før du gifter deg, så er det kanskje håp. Anonymous poster hash: 9cf0c...833 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #34 Skrevet 21. juli 2014 Helt ærlig så lurer jeg litt på hvor lenge dere har vært sammen ts. Synes det er merkelig at mannen din skal være forlover, men tydligvis ikke kjenner noen andre gjester godt nok til å introdusere deg før bryllupet så du kan sitte med noen du har møtt før. Høres ut som du lager problemer fremfor å løse de. Og dere som roper ut om hvor forferdelig det er å splitte par, her er det snakk om FORLOVERNE og det er helt normalt (og etter skikk og bruk) at de har hverandre til bords. Ofte er det heller ikke plass ed hovedbordet om man har oppdelte bord, f.eks rundbord. 2stk brudepar, 2 stk forlovere pg minst 4stk foreldre er 8. Har man steforeldre blir det gjerne flere, og slike bord har normalt plass til 6-8 personer. Mener dere at folovernes følge skal sitte der fremfor foreldrene, eller at forloverne ikke skal sitte ved brudeparets bord? Forloverne har tross alt en viktigere rolle i et bryllup enn foreldre!Anonymous poster hash: 3a57b...656 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #35 Skrevet 21. juli 2014 Ærlig talt, skjønner du ikke at ting blir satt på spissen? Da har du større problemer enn dette.. Du er så barnslig at du truer med å lage en scene om du ikke får viljen din. Hvem over 3 år gjør det? Og vet du, vi har en stor krets med masse gode venner, og jeg snakker aldri stygt om venner. Det skal også sies at vi har god oppdragelse, og selv om vi blir splittet i bryllup, så lager vi da ikke en scene!!!! Da tenker vi at "det var kjipt", men setter meg ned og prøver å nyte dagen. Det er faktisk brudeparets dag, og om de har valgt det slik, så får det være. Men neida, der skal du lage en scene. Vet ikke hvem som kommer dårlig ut av det jeg... Har jeg sagt at jeg ikke forstår at man vil sitte sammen? Les en gang til du. Jeg forstår det, og vil det helst selv, men jeg lager da ikke en scene om jeg ikke får sitte med mannen min. Og man trenger ikke være mafia for å kaste ut idioter fra et bryllup. Er man kvalm nok, så ser jeg ikke problemet. OG FYI - vi har et fantastisk ekteskap, og hadde et fantastisk bryllup. Mest sannsylig mer enn du kan drømme om. Vi var nemlig tydeligvis eldre enn de fleste i denne tråden (glemmer at snittalderen her inne er temmelig lav..), og har levd litt. Med andre ord er vi trygge på oss selv, alle rundt oss, et godt forhold og økonomi til å ha drømmebryllupet. At du slenge med leppa om vårt ekteskap fordi du fikk tilbake med samme mynt? Nok en gang er det du som kommer dårlig ut av det. Voks opp før du gifter deg, så er det kanskje håp. Anonymous poster hash: 9cf0c...833 [ Vi får nok være enig om å være uenig om hva modenhet og normal folkeskikk dreier seg om tenker jeg.Anonymous poster hash: 3a0f5...320
mille1989 Skrevet 21. juli 2014 #36 Skrevet 21. juli 2014 (endret) Så utrolig mange ufine og respektløse holdninger det er rundt å splitte par ved bryllup her, spiller ingen rolle om det er forlover eller ikke. At dere seriøst ikke vil la forlovedens partner sitte ved siden av, er skikkelig ufint, intet mindre. At brudeparet bare vil ha sine nærmeste ved sitt bord vitner om en slik barnslig egoisme at jeg blir helt dårlig, det er som å invitere til barnebursdag og man vil ha "favorittene" ved sitt bord. Ganske ironisk at dere som gifter dere ikke ser verdien av å la par sitte sammen, og jeg lurer på hva slags forhold dere egentlig har selv. Tror ikke dere vil få et ekteskap som er liv laget når dere viser så lite respekt for forhold generelt. For i et vellykket ekteskap så er respekt en av hovedingrediensene, og ikke minst behovet og lysten til å dele livet og fine opplevelser sammen. Og ser tydelig her at dere ikke har noen av delene. Anonymous poster hash: 3a0f5...320 Jeg vil vel tro at mitt kommende ekteskap og forhold er mye sunnere og bedre enn ditt da jeg og min forlovede ikke er nødt til å sitte på fanget til hverandre for å feire et bryllup og andre anledninger!!!! Vi er ikke avhengig av å sitte med siden av hverandre men kan fint ha en hyggelig dag allikevel :-) Jeg har to forlovere og min forlovede har en og begge har dobbelt sett med foreldre så selfølgelig er de prioritert! Andre par får sitte vedsiden av hverandre og forloveres partnere får sitte så nærme som overhodet mulig da vi skal ha hestesko. Hvordan andre velger å sette folk i et bryllup har da ingen verdens ting med deres kommende ekteskap å gjøre! Vil vel påstå at folk har et sykt forhold hvis de ikke kan trives i et selskap hvis ikke de kan sitte med partner! Da er det jaggu på tide å komme seg litt ut av døra å huske at man er en selvstendig person og ikke kun en partner! Endret 21. juli 2014 av mille1989 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #37 Skrevet 21. juli 2014 Ja. I min krets er den den som ikke lager en scene som har god folkeskikk, men det kan sikkert være annerledes der du bor. Og blandt fjortiser generelt kanskje. Anonymous poster hash: 9cf0c...833 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #38 Skrevet 21. juli 2014 ame="AnonymBruker" post="14794629" timestamp="1405933250"] Ja. I min krets er den den som ikke lager en scene som har god folkeskikk, men det kan sikkert være annerledes der du bor. Og blandt fjortiser generelt kanskje.Anonymous poster hash: 9cf0c...833 Morsomt at du selv kaller deg så moden og verdensvant og er veldig opptatt av å kalle meg for fjortis, det er i grunn ganske "fjortis" i seg selv. At du ikke ser at jeg også har satt ting på spissen er jo forbausende når du selv er så opptatt av det. Men jada, du er helt sikkert moden, verdensvant, har en fantastisk mann og drømmebryllupet og you name it. Har ikke behov for å trekke deg ned, takk for meg, ha en fin dag Anonymous poster hash: 3a0f5...320 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2014 #39 Skrevet 21. juli 2014 Jeg vil vel tro at mitt kommende ekteskap og forhold er mye sunnere og bedre enn ditt da jeg og min forlovede ikke er nødt til å sitte på fanget til hverandre for å feire et bryllup og andre anledninger!!!! Vi er ikke avhengig av å sitte med siden av hverandre men kan fint ha en hyggelig dag allikevel :-) Jeg har to forlovere og min forlovede har en og begge har dobbelt sett med foreldre så selfølgelig er de prioritert! Andre par får sitte vedsiden av hverandre og forloveres partnere får sitte så nærme som overhodet mulig da vi skal ha hestesko. Hvordan andre velger å sette folk i et bryllup har da ingen verdens ting med deres kommende ekteskap å gjøre! Vil vel påstå at folk har et sykt forhold hvis de ikke kan trives i et selskap hvis ikke de kan sitte med partner! Da er det jaggu på tide å komme seg litt ut av døra å huske at man er en selvstendig person og ikke kun en partner! Har aldri sagt at man har behov for å sitte klistret på hverandre døgnet rundt, ganske tåpelig av deg å dra det så langt. Men det er derimot veldig normalt å ønske å sitte sammen med den man elsker når man feirer spesielle anledninger, ikke minst når den ene er forlover, for da er det jo for å feire noen som står en nær. Og ja, jeg synes det er frekt og ufølsomt å ikke prioritere dette, uansett hvor mange forlovere og sett foreldre man har. Er det så vanskelig å gjøre plass til 2-3 stk ekstra? Og til slutt du, siden det var DU som trakk dette fram, jeg tror neppe ditt forhold har større sjanse til å overleve enn mitt. De fleste samlivsterapeuter, og folk flest som har holdt sammen lenge, vil si at det å ønske og tilbringe tid sammen med partneren, oppleve spesielle anledninger sammen osv, de har et forhold som er mer liv laget enn dem som bortprioriterer partneren. For man trenger faktisk å ha den lysten og det ønsket i seg og "dyrke" det for at samlivet skal vare. Det er ikke snakk om tilbringe ALL tid sammen, men mye tid og spesielle anledninger som det er normalt at par deler. I tillegg er både dine og din manns foreldre skilt, noe som ikke lover bra da barn av skilte foreldre har større sjanse for å skille seg. Anonymous poster hash: 3a0f5...320 3
Rosa Sitron Skrevet 21. juli 2014 #40 Skrevet 21. juli 2014 Wow, høres ut som et trivelig bryllup. Ironisk nok er reaksjonen deres på at gjester takker nei god nok grunn i seg selv til å takke nei... Folk må gjerne si nei, men om forloverens partner sier nei ville jeg stusset, og når det da hadde kommet frem at det var på grunn av bordoppsettingen hadde det blitt en greie. Ikke nødvendigvis fra min side, men jeg kjenner vennene mine og det hadde definitivt blitt en snakkis lenge. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå