sjøhest Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Hvor lenge hadde dere vondt? Er 3 dager siden her og jeg har vondt når jeg går rundt og skal opp og ned av senga. Når går det over? bruker smertestillende som jeg tar hver 6. Time så er vel litt bedøvd enda.. Når slutta dere?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Kommer vel litt ann på hvordan smerteterskel du har også. Men jeg brukte smertestillende regelmessig de første to-tre dagene også trappet jeg ganske raskt ned. Hadde vel litt vondt i spesielle stillinger de første par-tre ukene. Anonymous poster hash: 6f531...6c7
Gjest New_Girl Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Jeg hadde veldig vondt i rundt to uker, så fikk det gradvis over. Den første uka var helt jævlig. Husker ikke når jeg slutta med smertestillende. Den tredje uka kanskje. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Er nå på dag 14 og har ikke hatt vondt de siste 5-6 dagene. De første 7 dagene var ganske ille, men formen ble bare bedre og bedre hver dag! Prøv og gå litt selv om det er vondt, det hjelper faktisk Anonymous poster hash: 48b13...69f
Gjest Jørild Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Brukte noe paracet etter at jeg kom hjem første uka, men så ble det greit. Første ks brukte jeg smertestillende i tre dager. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Jeg lå på sykehuset i 10 dager etter akutt keisersnitt. Litt lenge, men det var fordi jeg var alene. Det gjorde iallfall sabla vondt rundt 2-3 uker. Keisersnitt er faktisk en ganskestor operasjon.Anonymous poster hash: d01b5...047
SmallTalk Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Hvor lenge hadde dere vondt? Er 3 dager siden her og jeg har vondt når jeg går rundt og skal opp og ned av senga. Når går det over? bruker smertestillende som jeg tar hver 6. Time så er vel litt bedøvd enda.. Når slutta dere? Hva bruker du mot smertene nå? 1g Paracet og 400mg Ibux 4 ganger daglig? Etter en ukes tid kan du nok regne med at du kan begynne å trappe ned på de smertestillende, og innen 14 dager har du nok ikke vondt lenger.
Gjest Snuttepi Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Jeg sluttet med smertestillende på tredje døgnet. Fikk reise hjem etter fem dager, da var stiftene tatt og såret så bra ut. Det var vondt å snu seg i senga, reise seg fra sofaen og å bøye seg i et par uker, men etter det gikk det helt fint. Det aller verste var luftsmertene jeg hadde i skuldrene de første dagene, det var noe helt vanvittig vondt.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Jeg sluttet med smertestillende på tredje døgnet. Fikk reise hjem etter fem dager, da var stiftene tatt og såret så bra ut. Det var vondt å snu seg i senga, reise seg fra sofaen og å bøye seg i et par uker, men etter det gikk det helt fint. Det aller verste var luftsmertene jeg hadde i skuldrene de første dagene, det var noe helt vanvittig vondt. Luftsmerte i skuldrene? Er nok forskjellig hvordan de lukket såret og hvordan smerten blir da sikkert. Hos meg sydde de kun innvendig så ingen sting eller stifter. Bandasjen tok jeg selv av hjemme etter 10 dager. Anonymous poster hash: 48b13...69f
SmallTalk Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Luftsmerte i skuldrene? Er nok forskjellig hvordan de lukket såret og hvordan smerten blir da sikkert. Hos meg sydde de kun innvendig så ingen sting eller stifter. Bandasjen tok jeg selv av hjemme etter 10 dager.Anonymous poster hash: 48b13...69f Ja, faktisk... Det høres rimelig søkt ut, men fy søren så vondt man kan få av luftsmerter i skuldrene. Det oppstår som følge av at det kommer luft inn i kroppen under operasjonen, og kjennes ut som om musklene virkelig har stått i spenn lenge og blitt betente.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 Har ikke erfaring med keisersnitt men med lapp. Pga. Gassen som da blåses inn får en lett vondt i skuldrene etterpå. Dette har jeg god erfaring med at varmeflaske og litt lett bevegelse hjelper mot. For å gjøre det letter å snu seg i sengen har jeg lagt et glatt laken i mercidiser bomull på tvers i senga, som et "stikklaken ". Det må ligge stramt opp på strekklakenet. Sett beina opp under deg med knærne opp før du snur deg da bruker du mindre av magemusklene. Spør de på sykehuset om teknikker. Sårene er jo minimale etter lapp. Første lapp hadde jeg veldig vondt lenge etter på, men de neste brukte jeg smertsetillende i en liten uke etter lappen. Anonymous poster hash: 57f25...291
Gjest Snuttepi Skrevet 19. juli 2014 #13 Skrevet 19. juli 2014 Luftsmerte i skuldrene? Er nok forskjellig hvordan de lukket såret og hvordan smerten blir da sikkert. Hos meg sydde de kun innvendig så ingen sting eller stifter. Bandasjen tok jeg selv av hjemme etter 10 dager. Anonymous poster hash: 48b13...69f Sydde kun innvendig? Ved et keisersnitt? Hvordan lukket de såret utvendig? Man får jo et rimelig stort sår?
LaToya Skrevet 19. juli 2014 #14 Skrevet 19. juli 2014 Tok smertestillende de tre dagene jeg var på sykehuset. Ikke hatt noe vondt, men det blør en del. Ble både sydd og stiftet. Er nå to uker siden og jeg blør enda ......
SmallTalk Skrevet 19. juli 2014 #15 Skrevet 19. juli 2014 (endret) Sydde kun innvendig? Ved et keisersnitt? Hvordan lukket de såret utvendig? Man får jo et rimelig stort sår? De syr 2mm under overflaten for å lukke den øverste delen av huden, etter at de har lukket de underliggende lagene. Over såret setter de så strips for å være helt sikker på sårkantene holder seg sammen. Jeg har hatt både agraffer og innvendig sutur, og arrmessig så er det ikke store forskjellen. Forskjellen er igrunnen at jeg kan se hvor agraffene satt pga små arr-prikker i huden. Endret 19. juli 2014 av SmallTalk
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #16 Skrevet 19. juli 2014 Sydde kun innvendig? Ved et keisersnitt? Hvordan lukket de såret utvendig? Man får jo et rimelig stort sår? Det vet jeg ikke! Men var det de sa til meg, syr lag på lag innvendig ingen sting utvendig. Tok som sagt av bandasjen selv og det var ingen sting eller stifter der, er vel for å få minst mulig arr.Anonymous poster hash: 48b13...69f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #17 Skrevet 19. juli 2014 Det vet jeg ikke! Men var det de sa til meg, syr lag på lag innvendig ingen sting utvendig. Tok som sagt av bandasjen selv og det var ingen sting eller stifter der, er vel for å få minst mulig arr.Anonymous poster hash: 48b13...69f Er vel de heldige som får plass på Rikshospitalet dette gjelder?Anonymous poster hash: e56df...626
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #18 Skrevet 19. juli 2014 Det vet jeg ikke! Men var det de sa til meg, syr lag på lag innvendig ingen sting utvendig. Tok som sagt av bandasjen selv og det var ingen sting eller stifter der, er vel for å få minst mulig arr.Anonymous poster hash: 48b13...69f Er vel de heldige som får plass på Rikshospitalet dette gjelder?Anonymous poster hash: e56df...626
Gjest making.a.mess Skrevet 19. juli 2014 #19 Skrevet 19. juli 2014 Har hatt to ks. Pass på at du ikke belaster magemusklene. Jeg dyttet barnevogna opp en bakke. Merket ikke noe der og da men da jeg var godt forbi toppen gjorde det noe så innmari vondt og det varte lenge. Med første var smertene helt over etter ca 14 dager, med nr to så varte det i fire uker. Andre gang ble jeg sterilisert under inngrepet hvilket kan ha bidratt til ekstra smerter pluss da at det er belastende med to keisersnitt med bare 17 mnd i mellom. Det går over og er glemt om noen uker skal du se:-) Ved luftsmerter kan man gjøre som i gamledager å stikke et rør i endetarmen når du ligger på magen og la det bli der et kvarters tid. Luften kommer utrolig nok ut der. Lå slik på sykehuset og følte meg virkelig ikke særlig smart, men det hjalp betraktelig
SmallTalk Skrevet 19. juli 2014 #20 Skrevet 19. juli 2014 (endret) Er vel de heldige som får plass på Rikshospitalet dette gjelder?Anonymous poster hash: e56df...626 Det er vel faktisk ganske vanlig på de fleste sykehus nå, men jeg kan jo informere om at jeg har hatt både dette og agraffer på Riksen. Endret 19. juli 2014 av SmallTalk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå