Gå til innhold

jobbe når man er syk..

Fremhevede innlegg

Gjest baby-E
Skrevet

Nå sitter jeg her, med smellvondt i hodet...Orker egentlig ikke dra på jobb, men jeg trenger pengene...skal jo på ferie!

Hvorfor er det sånn at ekstravakter ikke får fri når man er syke, MED lønn? Hvem fant på noe så dumt....?

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å dra til legen og få sykemelding? Da har du jo krav på lønn for de timene du evt. står oppført på i hvertfall.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Å jobbe når man er syk vet jeg alt om... Jeg fikk ny jobb for en mnd siden, og kyssesyken ca 1 uke etter det. Jeg jobber nå selv om jeg sliter noe jævlig. Får jo ikke sykepenger før man har jobba et sted en viss tid, i dette tilfellet måtte jeg vært ansatt i 8 uker før jeg kunne sykemelde meg med sykepenger :( Urk!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Å jobbe når man er syk vet jeg alt om... Jeg fikk ny jobb for en mnd siden, og kyssesyken ca 1 uke etter det. Jeg jobber nå selv om jeg sliter noe jævlig. Får jo ikke sykepenger før man har jobba et sted en viss tid, i dette tilfellet måtte jeg vært ansatt i 8 uker før jeg kunne sykemelde meg med sykepenger  :( Urk!!

Jeg mener at har man jobbet i minst 4 uker så får man sykmelding av legen.For å få egenmelding må man ha jobbet i 8 uker. Sjekk med trygdekontoret, kan hende du har krav på sykepenger.

God bedring! Husk at du trenger hvile da kyssesyken kan gjøre stor skade på kroppen din.

Gjest Poirot
Skrevet

Man har alltid rett til å bruke sykemelding av legen. Men man får ikke betalt hvis man ikke har vært ansattlenge nok.

Kyssesyke ville jeg nok tatt alvorlig....

Gjest Coolaid
Skrevet
Nå sitter jeg her, med smellvondt i hodet...Orker egentlig ikke dra på jobb, men jeg trenger pengene...skal jo på ferie!

Hvorfor er det sånn at ekstravakter ikke får fri når man er syke, MED lønn? Hvem fant på noe så dumt....?

:(

Skrevet

Så vidt jeg vet har ekstrahjelper krav på sykepenger nå man er syk (og har vært ansatt i så så mange uker)

Det er mange regler ang ekstrahelp contra deltids ansatt.

hvis jeg jobber som ekstrahjelp, men står på ei vaktliste at jeg skal jobbe lørdag. Blir jeg syk på lørdagen har jeg rett på sykepenger for den dagen. (hvis jeg har vært ansatt lenge nok)

En plass jeg jobbet på, ble ekstravakter ført på vaktlisten med navn, og noen fast vakter i måneden.

Dette var en feil fra deres siden, da man ikke lenger er ekstrahjelp lengre, men deltids ansatt.

Jeg er ikke helt trygg på denne type lover og regler, men ta en prat med arbeidgiver og trygde kontoret.

Skrevet

Jeg fikk/får penger selv om jeg er syk fra jobben. Vikarjobbing. Men bare om jobbingen var avtalt på forhånd med arb. giver.

Nå har jeg vært ansatt forholdsvis lenge da. Vet ikke noe om hvor lenge man må ha vært ansatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...