Gå til innhold

Jeg er "avoidant"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det fins nok ingen diagnose som heter dette, men noe jeg har funnet på som passer til meg selv.

Det går ut på at jeg unngår det meste, derav det engelske ordet "avoid" som betyr unngå.

I bunn og grunn handler det mest om vanlig angst, men jeg unngår en masse ting som også ikke er angst-relatert. F.eks ting som jeg syns er et ork, som å finne på ting med venner, reise på tur osv.

Jeg unngår også automatisk bekjente jeg f.eks ser på gata i byen, fordi jeg er redd for å snakke med de (ikke nære venner eller familie)..

De fleste tenker kanskje at det bare går ut på vanlig angst, men det er noe mer enn det.

Anonymous poster hash: 62e45...d2e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som heter Unnvikende Personlighetsforstyrrelse da.

Hvis dette plager deg og hindrer deg i hverdagen, hadde det vært lurt å kontakte lege og be om henvisning til psykolog.

AnonymBruker
Skrevet

Det fins nok ingen diagnose som heter dette, men noe jeg har funnet på som passer til meg selv.

Det går ut på at jeg unngår det meste, derav det engelske ordet "avoid" som betyr unngå.

I bunn og grunn handler det mest om vanlig angst, men jeg unngår en masse ting som også ikke er angst-relatert. F.eks ting som jeg syns er et ork, som å finne på ting med venner, reise på tur osv.

Jeg unngår også automatisk bekjente jeg f.eks ser på gata i byen, fordi jeg er redd for å snakke med de (ikke nære venner eller familie)..

De fleste tenker kanskje at det bare går ut på vanlig angst, men det er noe mer enn det.

Anonymous poster hash: 62e45...d2e

Får litt lyst til å si "velkommen til livet". Helt vanlig lidelse dette her :-) Den kureres med selvdisiplin.

Anonymous poster hash: 22d31...8bf

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter avoidant personality disorder da.

Anonymous poster hash: 3f628...d36
AnonymBruker
Skrevet

Unnvikende personlighetsforstyrrelse kan ikke kureres med selvdisiplin.

Anonymous poster hash: 009b6...465
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Unnvikende personlighetsforstyrrelse kan ikke kureres med selvdisiplin.

Anonymous poster hash: 009b6...465

Nei, men at man unngår å hilse på bekjente på gaten fordi man ikke vil småprate, eller ikke er spesielt sosial av seg, er ikke ensbetydende med at man lider av en unnvikende personlighetsforstyrrelse. Ei heller humørsvingninger=bipolar lidelse, at man opplever tunge ting i livet, og blir lei seg for det=depresjon. Aner ikke noe om TS, men tenkte det kunne være en liten påminner for et samfunn som tror at alt har en diagnose.

Anonymous poster hash: 22d31...8bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...