Silfen Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Er det noen som har blitt kategorisert med osteopeni og klart å snudd dette? I så fall, hva gjorde du?
Gjest Blomst83 Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har dessverre ikke klart å snu treden,men jeg vet om flere som har greid å bremse prossesen ved hjelp av calsigran forte som man får på resept av legen.
Silfen Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har dessverre ikke klart å snu treden,men jeg vet om flere som har greid å bremse prossesen ved hjelp av calsigran forte som man får på resept av legen. Så dumt. Har du fått osteoporose? Hva var T-skåren din da du målte benmassen første gang? Og Z-verdien? Calsigran forte tar jeg, men har bare tatt det et par måneder, så vet ikke om det har noen effekt.
Gjest Blomst83 Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Så dumt. Har du fått osteoporose? Hva var T-skåren din da du målte benmassen første gang? Og Z-verdien? Calsigran forte tar jeg, men har bare tatt det et par måneder, så vet ikke om det har noen effekt. Ja dessverre.Har hatt det noen år.Husker ikke skåren da jeg har tatt en del målinger,og den har supt for hver gang. Ok.Da har jeg ingen andre råd,men håper calsigranen hjelper for deg
Silfen Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2014 Ja, det håper jeg også. Kjipt at det har gått så langt for deg og når du er så ung. Begynte det likt alle steder? Min er bare målt lavt i ryggen, hoftene var 0.
pantora Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har det visst... Men trengte vissnok ikke ta noe for det. Spiser bedre og mer enn tidligere nå, og håper det gjør susen
Silfen Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har det visst... Men trengte vissnok ikke ta noe for det. Spiser bedre og mer enn tidligere nå, og håper det gjør susen Ja, spise bedre kan man. Men jeg driver på med et nytt og bedre liv og har en lang vei igjen ennå. Så mitt lave energiinntak og vekttap er visst ikke akkurat bra for beinbygningen. Løping er anbefalt ser jeg og styrketrening. Jeg kommer til å daue, hehe.
Gjest Blomst83 Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Ja, det håper jeg også. Kjipt at det har gått så langt for deg og når du er så ung. Begynte det likt alle steder? Min er bare målt lavt i ryggen, hoftene var 0. Det ingen ønskesituasjon med tanke på alder nei. Det det begynte ikke likt.Den første målingen hvor man så endringer var rygg ok,mens hofter var noe under og deretter gikk det gradvis.
Silfen Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2014 Fikk du ikke medisiner for å forebygge eller hjalp ingenting? Ser det er ting å få på blå resept og greier.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Jeg ligger i grenseland alt etter hvordan medisin hjelper. Jeg tar sprøyter 2 ganger i året. Dessverre på hvit resept. Tar også Calcigran Forte.Anonymous poster hash: e044a...43c
Gjest Blomst83 Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 Jeg fikk calsigran jo,men p.g.a ulike ting var det vanskelig å ta den slavisk,men uansett hadde det nok gått den veien. Manglende menstruasjon i årevis og undervekt og underernæring har i mitt tilfelle vært årsaker som utløste benskjørhet,
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 http://osteoporosedoktor.no/forebygging/pasient/kalsium-i-maten sånn i tilfelle du ikke har sett den. Er vel også begynt å bli en økende bevissthet om at meieriprodukter faktisk kan øke benskjørhet (nei har ikke kilder på dette). Norden har mye benskjørhet kontra Asia hvor de faktisk ikke spiser spesielt mye meieriprodukter. Anonymous poster hash: b0fa8...101
Silfen Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #13 Skrevet 19. juli 2014 Jeg fikk calsigran jo,men p.g.a ulike ting var det vanskelig å ta den slavisk,men uansett hadde det nok gått den veien. Manglende menstruasjon i årevis og undervekt og underernæring har i mitt tilfelle vært årsaker som utløste benskjørhet, Men ikke bifosfonater og slike ting?
Gjest Blomst83 Skrevet 19. juli 2014 #14 Skrevet 19. juli 2014 Men ikke bifosfonater og slike ting? Jeg tar det nå som jeg har fått osteoporose. Jeg trodde ikke man tok det når man "kun" har osteopeni.
Silfen Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #15 Skrevet 19. juli 2014 Jeg tar det nå som jeg har fått osteoporose. Jeg trodde ikke man tok det når man "kun" har osteopeni. Nei, man gjør vel ikke det. Men dersom trenden er slik at man ender opp med osteoporose så bør man vel begynne med benmassebevarende medikamenter når man ser det?
Gjest Blomst83 Skrevet 19. juli 2014 #16 Skrevet 19. juli 2014 Nei, man gjør vel ikke det. Men dersom trenden er slik at man ender opp med osteoporose så bør man vel begynne med benmassebevarende medikamenter når man ser det? Ja man burde vel det,men siden man kun får det når man oppfylle diagnosekriteriene så får man ikke gjort det,så da må man bare leve med det. Så håper du greier å stoppe trenden
Silfen Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #17 Skrevet 19. juli 2014 Ja man burde vel det,men siden man kun får det når man oppfylle diagnosekriteriene så får man ikke gjort det,så da må man bare leve med det. Så håper du greier å stoppe trenden Herlighet, så på trynet. Men jeg burde vel ikke være forundret.
Gjest Blomst83 Skrevet 19. juli 2014 #18 Skrevet 19. juli 2014 (endret) Herlighet, så på trynet. Men jeg burde vel ikke være forundret. På trynet ja,og for å toppe det hele så er ikke diagnosen nok.Jeg måtte ha et brudd som på en måte beviste at jeg trengte den behandlingen. Endret 19. juli 2014 av Blomst83
Silfen Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #19 Skrevet 19. juli 2014 På trynet ja,og for å toppe det hele så er ikke diagnosen nok.Jeg måtte ha et brudd som på en måte beviste at jeg trengte den behandlingen. Kødder du? Tviholde på medisin til unge folk til det er for sent, liksom. Fuck. Nå angrer jeg at jeg aldri gikk og fikk sjekket det jeg mistenkte for et tretthetsbrudd i fotbladet (bak storetåen). Bah. (jada, er litt mann, kan jo tross alt halte rundt i 2-3 uker, går helt fint det)
Gjest Blomst83 Skrevet 19. juli 2014 #20 Skrevet 19. juli 2014 Kødder du? Tviholde på medisin til unge folk til det er for sent, liksom. Fuck. Nå angrer jeg at jeg aldri gikk og fikk sjekket det jeg mistenkte for et tretthetsbrudd i fotbladet (bak storetåen). Bah. (jada, er litt mann, kan jo tross alt halte rundt i 2-3 uker, går helt fint det) Nei. Kriterier er at man har etablert osteoporose.Dvs si t score på < 2,5 og et eller flere tidligre lavenergibrudd som det kalles. Det høres ut som meg det der.Tenker at det går nok over til slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå