Gå til innhold

Mitt ansvar?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har seg slik at jeg har skadet ryggen pga. mye tunge løft, og når jeg ringer for å melde fra om at jeg ikke kan dra på jobb på grunn av dette får jeg til svar at "nå lager du mye styr. Det er ikke mye som skal til for at du ikke kan jobbe!", fikk jeg av svar fra han som har ansvaret for der jeg jobber i og med at sjefen er på ferie. Vi er veldig lavt bemannet, og han sa at hvis ikke han ene som har mulighet til å stenge butikken kan jobbe, så måtte han jobbe hele dagen selv. Dette får jeg jo såklart veldig dårlig samvittighet av... jeg dro til legen min og hun ville sykemelde meg, men jeg sa at det kan jeg ikke for de har ingen som kan stille opp. Så nå sitter jeg her neddopa på smertestillende, og kjempeklar for enda mer tunge løft i 8 timer. sliter også veldig med depresjon, og når jeg fikk det svaret jeg fikk så gikk det veldig inn på meg. Jeg brast ut i gråt hos legen, og har grått omtrent i hele dag fordi jeg føler meg så utrolig sliten.

Så det jeg lurer på, er det jeg som er vrang her? Hva hadde dere gjort? Det er jo ikke min feil at sjefen ikke ansetter fler som har mulighet til å stenge/åpne en butikk...

Anonymous poster hash: db5f6...188
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det snakk om en dags egenmelding i telefonsamtalen med sjefen?

"det er ikke mye som skal til før ikke du kan jobbe" - Hva legger han i dette? Har du vært mye borte tidligere?

AnonymBruker
Skrevet

Det er INGEN som kommer til å takke deg fordi du står på. Ikke ødelegg din egen helse for en urimelig sjef. Kan være greit å ha sykemelding så sjefen ikke kan så tvil om gyldig egenmelding.

Du bør også bytte jobb sånn at du slipper tunge løft.

Anonymous poster hash: d1aed...a26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var det snakk om en dags egenmelding i telefonsamtalen med sjefen?

"det er ikke mye som skal til før ikke du kan jobbe" - Hva legger han i dette? Har du vært mye borte tidligere?

Ja, det var snakk om for idag. Jobber i morgen og søndag også, så jeg hadde trengt en dag å kommet meg på da jeg har jobbet omtrent en uke i strekk snart.

Jeg har vært borte fra jobb 2 ganger tidligere, grunnet sykdom såklart.

Anonymous poster hash: db5f6...188

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke måtte risikere din egen helse fordi sjefen din er en dust. Hvis legen din vil sykmelde deg, så sykmelder du deg. Ikke risikere å bli uføre pga en drittsekk. Ryggen skal tross alt henge der resten av livet

Anonymous poster hash: 9a878...85b
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær dum snill, lytt etter hva kroppen trenger!

Jeg har alltid vært det, presset meg til det ytterste for å jobbe. Nå har jeg slitt skikkelig med nakke siste året. Etter en operasjon for 2 mnd siden klikket den totalt. Jeg har nå vært sykemeldt i 2 mnd :/ 1 mnd var pga operasjonen da. Men du forstår nok poenget, ingen takker deg!

Anonymous poster hash: f8479...9d4

• Liker 1
Skrevet

Mulig du ender opp som meg! Jeg ga blanke og gikk på jobb for det, og nå sitter jeg her, med prolaps!

Skrevet

Det er ikke ditt ansvar at det er nok folk på jobb. Vi var veldig lavt bemannet i dag, da en ringte inn og sa han hadde skadet foten. Han sa også at han kunne komme om det var helt krise! Jeg sa først at det ikke var noe han skulle stresse med, men så kom jeg på at hun ene er helt ny (og ubrukelig). Så jeg sendte ham en melding og spurte om han kunne komme inn de 2 siste timene og ta kassen.

Han var kjempegrei og sa ja. Hadde han sagt nei, hadde det selvfølgelig ikke vært noe jeg ville blitt sur for.

AnonymBruker
Skrevet

Du risikerer å få en skade. Det regnes vel som yrkesskade, da får du rettigheter om du blir ufør pga skaden. Men ta nå sykemeldingen legen tilbyr. Det er ikke din skyld at dere er underbemannet. Lederen har ansvar for å leie inn vilarer, så ikke kollegaen ender opp syk også.

Anonymous poster hash: 924c2...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...