Gå til innhold

Forstoppelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har vært firtsoppet av og på det siste halve året. Kan gå 2-5 dager før jeg får gått på do. Noen tips?

Anonymous poster hash: 37a2f...6ac

Videoannonse
Annonse
Gjest daisydaisy
Skrevet
  1. Dra til legen.
  2. Når det kommer til kosthold bør du finne en balanse mellom fiberinntak og væskeinntak. Ikke for mye av det ene, f.eks. fiber og for lite av det andre, som vann.
  3. Svisker skal hjelpe.
Skrevet (endret)

lactulose? Biola? Knuste linfrø? Dulcolax (stikkpille)?

Endret av Erica
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Microlax fungerer som bare det :)

Anonymous poster hash: b323b...9c9
Gjest KateW
Skrevet

Beveger du deg nok? Etter at jeg begynte å trene mer regelmessig, ble magen mer regelmessig også

AnonymBruker
Skrevet

Dulcolax kan brukes ved veldig ille forstoppelse, men skal helst ikke brukes regelmessig.

Ellers kan du ta fibertilskudd - jeg blander en pose fibermiddel med vann hver morgen og det har gjort meg mer regelmessig.

Anonymous poster hash: e83d9...0bb
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Tror nok jeg må bevege meg mer - sittestillende arbeid osv. Hmm fibertildkudd i vann prøver jeg gjerne da det er helt naturlig :) Få ta en tur innom sunkost

Anonymous poster hash: 37a2f...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Avføringsmidler hjelper tarmen til å bli "lat", så den glemmer å gjøre jobben sin.

Fiberrikt kostold, rikelig å drikke og bevegelse. Se på hva som har endret seg i livet ditt som kan ha ført til problemet.

Start dagen med et glass vann der vannet er omlag 38 grader c, mange mener dette gjør underverk. Særlig om du drikker dette en stund før du spiser / drikker noe annet.

Anonymous poster hash: 57537...d61

AnonymBruker
Skrevet

Magnesium hjelper mot treg mage

Anonymous poster hash: 9782e...7f8
  • 4 måneder senere...
Skrevet

1 spiseskje olivenolje med en dråpe sitron. Kjerringråd som visstnok funker som hakka møkk

Anonymous poster hash: 782f3...d8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...