Gå til innhold

Hvilke feil har vi da?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er en pessimist, og kan nok virke negativ og sur selv om jeg faktisk ikke er det. Er også en perfeksjonist og en liten kontroll-freak.

Er også introvert og sjenert, som sikkert oppfattes som dårlige kvaliteter for noen.

Er også veldig høysensitiv og er så full av følelser at jeg tar (ufrivillig) lett til tårene, når jeg blir sint også. Har også kort lunte og er ekstremt sta.

Men jeg har mange gode kvaliteter også, er ikke et monster selv om det høres sånn ut :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bra nok! :-) men tenkte slik selv jeg da. Så fant jeg ut at ingen er bedre enn andre.

Virkelig. Vi handler bare feil iblant,-alle gjør det. De du ikke føler deg bra nok med også.

Så koselig, takk!

Det er nok heller det at jeg setter for høye krav til meg selv da, har bare ikke funnet en måte å skru det av på. :)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Ikke for å ødelegge hele tråden, men ser også at flere nevner det å være introvert/innadvendt som negativt. Er det virkelig det?

Jeg synes både det å være innadvendt og det å være utadvendt har positive sider.

Jeg er selv innadvendt, og ville på mange måter ha syntes det ville vært slitsomt med en veldig ekstrovert kjæreste, så jeg synes det er positivt at kjæresten min har omtrent samme sosiale behov som jeg.

Men dette er vel bare en annen del av konspirasjonen mot innadvendte :P

Gjest Riskjeks
Skrevet

Mine dårligste egenskaper er nok at jeg er pessimistisk og kan være mye negativ til ukjente/nye ting. Jeg er lite spontan og litt "firkantet" i tankegangen.

Ellers tror jeg jeg er ganske grei ;)

Skrevet

Jeg er også firkantet ;)

Firkantet, perfeksjonistisk, stiller veldig høye krav til både meg selv og andre. Og så er jeg forferdelig dårlig til å dele vanskelige ting, selv med de aller nærmeste.

Ser med en smule misunnelse på slike personer som beskrives som "varme og rause". Selv er jeg mer "kald og fjern". Men god på bunnen, bevares!

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg er også firkantet ;)

Firkantet, perfeksjonistisk, stiller veldig høye krav til både meg selv og andre. Og så er jeg forferdelig dårlig til å dele vanskelige ting, selv med de aller nærmeste.

Ser med en smule misunnelse på slike personer som beskrives som "varme og rause". Selv er jeg mer "kald og fjern". Men god på bunnen, bevares!

Haha, dette er meg også tror jeg :P

Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Ikke for å ødelegge hele tråden, men ser også at flere nevner det å være introvert/innadvendt som negativt. Er det virkelig det?

Jeg synes både det å være innadvendt og det å være utadvendt har positive sider.

Jeg er selv innadvendt, og ville på mange måter ha syntes det ville vært slitsomt med en veldig ekstrovert kjæreste, så jeg synes det er positivt at kjæresten min har omtrent samme sosiale behov som jeg.

Jeg er introvert selv, og sjenert. Men jeg ser ikke på det som negativt eller "feil" i det hele tatt.

Klart, man kan ofte oppleve at andre syns det eller at det ofte fremstår som at det å være utadvendt er bedre.

Noe det absolutt ikke er, og man trenger både introverte mennesker og utadvendte mennesker.

Skrevet

Haha, dette er meg også tror jeg :P

Godt vi er flere :ler:

Og igjen, det er jo ikke slik at jeg ER kald og ufølsom. Det er bare det at rasjonaliteten stort sett alltid har overtak på følelsene, og det fører til at jeg ofte fremstår som tilbakeholden og avventende.

En ting som likevel er litt pussig, er at som mor har jeg (eller viser jeg) langt større toleranse og forståelse, enn jeg gjør i andre forhold. Heldigvis, kanskje! :fnise:

Skrevet

Jeg utsetter alltid ting til siste liten, er en skippertaksperson, liker å sove lenge (eksene mine har alle vært morgenfugler), er et surrehode, er ikke så flink til å snakke om følelser, er ganske distré og er noen gang på en annen planet. Kan bli ganske irritabel når jeg har mensen. Foretrekker å unngå konflikter, noe som gjør at problemer jeg burde ha tatt opp tidligere baller på seg med tiden, noe som kan føre til en uventet vending i forholdet. Er introvert, er ikke så veldig glad i store sammenkomster og liker å ha en del privatliv. Unner kanskje også kjæresten mine såpass mye privatliv at de kanskje misforstår meg, at de tror at jeg ikke er glad i dem.

Gjest New_Girl
Skrevet

Grunnen til at jeg nevner sjenert som en "feil" er fordi jeg i mange sammenhenger føler at det er en belastning for meg. Jeg tror jeg har gått glipp av mange nye bekjentskaper f.eks fordi jeg ikke tør å åpne meg og "være meg selv".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mye sport (folk tror dette er noe gutter drømmer om, men det blir fotball hver helg i tillegg til alt av skiskyting om vinteren, i tillegg er det jo "alltid" et VM/EM/OL å følge med på), trenger mye tid for meg selv, liker ikke øyekontakt (han vil alltid se på meg siden han synes jeg er så søt - slitsomt!) og regner litt for ofte med at han kan lese tankene mine. Jeg er derimot aldri sur og er egentlig veldig direkte i kommunikasjonen når jeg først husker det, så det meste løser seg.

Anonymous poster hash: 56d80...876
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er muggen og sur. Har kort lunte og er langsint. En grinete bitch egentlig. Mener at jeg alltid har rett og tror det selv. Kverulerer. Er lat og gjør ikke ting før jeg absolutt må. Jeg drar hvite løgner for å slippe unna mas og ståk. Fiser. Tenker på meg selv før andre. Baksnakker folk hele tida og er skikkelig dobbelmoralsk. Lista er lenger men mobilen er tom for batteri. Får fortsette i morgen.

Anonymous poster hash: 5bf20...abc

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg ser mye sport (folk tror dette er noe gutter drømmer om, men det blir fotball hver helg i tillegg til alt av skiskyting om vinteren, i tillegg er det jo "alltid" et VM/EM/OL å følge med på), trenger mye tid for meg selv, liker ikke øyekontakt (han vil alltid se på meg siden han synes jeg er så søt - slitsomt!) og regner litt for ofte med at han kan lese tankene mine. Jeg er derimot aldri sur og er egentlig veldig direkte i kommunikasjonen når jeg først husker det, så det meste løser seg.

Liker du ikke øyekontakt?

Syns jeg er rart :-)

Du er nok en person som vanskelig skjuler følelser i blikk da? Er sånn selv,jeg klarer ikke skjule ting :-)

Men liker øyekontakt uansett da.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg er muggen og sur. Har kort lunte og er langsint. En grinete bitch egentlig. Mener at jeg alltid har rett og tror det selv. Kverulerer. Er lat og gjør ikke ting før jeg absolutt må. Jeg drar hvite løgner for å slippe unna mas og ståk. Fiser. Tenker på meg selv før andre. Baksnakker folk hele tida og er skikkelig dobbelmoralsk. Lista er lenger men mobilen er tom for batteri. Får fortsette i morgen.

Anonymous poster hash: 5bf20...abc

Men humor har du :-D

AnonymBruker
Skrevet

Liker du ikke øyekontakt?

Syns jeg er rart :-)

Du er nok en person som vanskelig skjuler følelser i blikk da? Er sånn selv,jeg klarer ikke skjule ting :-)

Men liker øyekontakt uansett da.

Klart det er rart, det er derfor jeg poster det i en tråd om feil.

Jo, jeg skjuler alt med blikket, jeg har et "dødt" blikk, noe som er litt synd siden jeg er søt. Men jeg har veldig lyse øyne og mangler intensitet i blikket, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre når jeg møter noens blikk. Det er jo dritubehagelig. Skal man bare stirre hverandre inn i øynene mens man snakker om dagen sin liksom? Totalt uaktuelt. Jeg gir heller små glimt iblant.

Skrevet

Vil ikke ha barn...

Dette er ikke en feil, så lenge du er åpen om det... for menn (eller damer, avhengig av hva du foretrekker), som selv er frivillig barnløse vil det jo være en "feil" om du ønsket deg barn!

Gjest BettyBoop
Skrevet

Tror det ikke går an å bli forelsket i meg

Skrevet

Jeg kan bli eksplosivt sint, noe som absolutt er en feil og er årsaken til mang en krangel her i huset.

Ellers er je introvert, har stort behov for alenetid og er veldig kald og reservert. Dette er ikke ting jeg annser som feil ved meg selv, men kan være en begrensning. Og du over som ikke liker blikkontakt: samme her!

Skrevet

Jeg føler det er litt negativt, fordi jeg syns det ser så veldig koselig ut med stor vennekrets og masse koselig sosial omgang. Jeg prøver det stadig vekk, men blir helt utslitt og må kravle inn i hulen min og ikke se et menneske i flere dager etterpå. Jeg føler at dette får meg til å virke sær og litt enstøing, og jeg syns det er litt trist. For jeg er jo sosial hvis jeg får være det på egne premisser, og det er litt vanskelig hvis man er i et forhold med en av en lik annen personlighetstype.

Mye "litt", men jeg er litt konjakkbrisen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...