Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har nylig begynt å gå ukentlig til en psykolog og var der i dag for 2. gang. Saken er at jeg blir fullstendig utmattet etterpå. Jeg er vanligvis sprudlende og energisk men flater helt ut etter samtalene med psykologen.. føler meg tom og sliten. Vi har så vidt begynt å pirke i overflaten av grunnen til at jeg er der, og jeg er redd for at denne "tomhetsfølelsen" skal ta seg opp ytterligere når vi kommer mer direkte inn på saker og ting. Jeg jobber selv i helsevesenet, men da i somatikken, og kjenner til at man kan føle seg litt sliten etter samtaleterapi, har opplevd lignende følelse etter debriefing, men da i en helt annen skala enn dette. Dette er langt verre. Noen som kjenner seg igjen og har noen innspill?
Tøytigern Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Helt vanlig. Terapi er energikrevende og tøft. Man jobber intensivt med tanker og følelser. Det er smart å snakke med psykologen om det så det ikke blir for intensive timer Lykke til. 3
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Helt vanlig. Terapi er energikrevende og tøft. Man jobber intensivt med tanker og følelser. Det er smart å snakke med psykologen om det så det ikke blir for intensive timer Lykke til. Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke er alene. Jeg hadde såklart sett for meg at det ville bli krevende, men at jeg skulle føle meg SÅ utladet etterpå.. det ante jeg faktisk ikke.
bippo Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Det er vanlig, jeg blir også sånn. Pleier å gå på kafé og spise kake etterpå for å belønne meg selv, det funker fint for meg. Er jo ikke akkurat slankende, men man gjør det som funker
Gjest miss_sara Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Er akkurat sånn selv. Vi snakker om så dype temaer som er veldig personlig og går veldig i dybden på ting og da er det ikke så rart at man føler seg tom og utslitt etterpå. Jeg snakket med psykologen min at jeg ville kun snakke om et spesielt tema hver gang, slik at det ikke blir for mye.
Tøytigern Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke er alene. Jeg hadde såklart sett for meg at det ville bli krevende, men at jeg skulle føle meg SÅ utladet etterpå.. det ante jeg faktisk ikke. Jeg blir sånn selv. Det er fint at psykologen får høre det, for man skal ikke gå for tøft til verks. Da får man mindre nytte av terapien. Man kan bli dårligere om ting går for fort framover/ man tar opp for mye sårbart for raskt. Så derfor er det smart at psykologen er med og justerer hvor intensivt det blir. Men at du blir sliten, betyr at du jobber på en måte som gjør at du har nytte av å gå der.
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Jeg blir sånn selv. Det er fint at psykologen får høre det, for man skal ikke gå for tøft til verks. Da får man mindre nytte av terapien. Man kan bli dårligere om ting går for fort framover/ man tar opp for mye sårbart for raskt. Så derfor er det smart at psykologen er med og justerer hvor intensivt det blir. Men at du blir sliten, betyr at du jobber på en måte som gjør at du har nytte av å gå der. Jeg skal ta det opp neste uke, selv om jeg kan ikke akkurat se hvordan vi går for raskt frem heller. Hittil har det mest vært kartlegging av hvem jeg er og livet mitt. Skjønner ikke at det skal slite meg ut på denne måten. Men jeg skal absolutt nevne det. Takk for tips. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Gikk hos psykolog for noen år siden. Ble også veldig sliten etter timene. Ble faktisk mer utmattet etter en psykologtime enn en treningstime. Helt vanlig. Anonymous poster hash: 1f9d9...2e3
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Gikk hos psykolog for noen år siden. Ble også veldig sliten etter timene. Ble faktisk mer utmattet etter en psykologtime enn en treningstime. Helt vanlig. Anonymous poster hash: 1f9d9...2e3 Jeg er glad jeg var på trening før timen min i dag, for jeg hadde neppe orket etterpå. Godt å høre at jeg ikke er alene. 2
Doge Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Det er helt normalt, og etterhvert så du får snakket om ting så blir det bedre
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2014 #11 Skrevet 17. juli 2014 Det er helt normalt, og etterhvert så du får snakket om ting så blir det bedre Tror du det? Jeg tenker at det vil bli desto mere utmattende jo "tyngre" samtalene vil være.. Jeg håper du har rett såklart.
Doge Skrevet 17. juli 2014 #12 Skrevet 17. juli 2014 Tror du det? Jeg tenker at det vil bli desto mere utmattende jo "tyngre" samtalene vil være.. Jeg håper du har rett såklart. Ja, men det blir sannsynligvis litt tyngre etterhvert som dere gå dypere i grunnen til at du går der, men når det er ute så blir det bedre og kroppen vil føles lettere
Gjest iGirl Skrevet 17. juli 2014 #13 Skrevet 17. juli 2014 Ja, men det blir sannsynligvis litt tyngre etterhvert som dere gå dypere i grunnen til at du går der, men når det er ute så blir det bedre og kroppen vil føles lettere Godt å høre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå