Gå til innhold

Favorittby i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva er deres favorittby i Norge?

Og hvorfor?
Bor dere der selv, eller kunne dere tenke dere det?

Hva er det beste med byen?
Hva er det verste?

Anonymous poster hash: b253f...5fe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bergen.

Bor der ikke selv, men skal studere der om to år.

Liker turmulighetene, fiskebrygga, regnet (jepp, synes det er koselig), shoppingmulighetene osv.

Bor foreløpig i Kristiansand, men trives ikke her.

Anonymous poster hash: 93d17...833

Skrevet

Trondheim. Har vokst opp her, så det er jo byen i mitt hjerte.

Det beste med byen er at den er akkurat passe stor, og veldig vakker. Se her da:

Det verste er... vi trøndere er veldig anonyme. Men vi blomstrer når sola skinner da ;)

Skrevet

Bergen.

Bor der ikke nå, men skal tilbake iløpet av de neste to årene.

Det er min hjemby, der jeg har flotte turmuligheger hver eneste dag.

Jeg irriterer meg grådig over veinettverket og bompengenostnadene.

AnonymBruker
Skrevet

Oslo

Anonymous poster hash: d45d2...f24
Skrevet

Trondheim :)

Bor der, og stortrives!

Det beste med byen er tilgjengeligheten til alt man trenger, samtidig som man ikke trenger å reise langt for å komme seg ut i naturen, uansett hvor man er i byen. Store, lille Trondheim.

Det verste er vel været som skifter veldig raskt. Ganske uberegnelig i blant, men det fine er at selv om det regner litt så gir det seg etter en liten stund.

AnonymBruker
Skrevet

Bare bodd i Bergen og Trondheim. Bergen er en bra by mens Trondheim er søppel.

Anonymous poster hash: 14df3...8b6
AnonymBruker
Skrevet

Bergen og Trondheim. Bor i Bergen :)

Anonymous poster hash: 3631b...948
Gjest miss_sara
Skrevet

Oslo :) Det er de største mulighetene der og jeg elsker shoppingen!

AnonymBruker
Skrevet

Bare bodd i Bergen og Trondheim. Bergen er en bra by mens Trondheim er søppel.

Anonymous poster hash: 14df3...8b6

Trondheim er søppel? Den var drøy. Du må i de minst si hvorfor, før du lirer av deg ord som "søppel."

Anonymous poster hash: 01c56...191

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, hva er deres favorittby i Norge? Oslo

Og hvorfor? Fordi den er vakker og flott, mangfold, mange muligheter, nært til både marka og sjøen, samtidig som man kan stå på slalåm/ski om vinteren.
Bor dere der selv, eller kunne dere tenke dere det? Ja, er født og oppvokst i Oslo. Kjøpte leilighet i Oslo i januar.

Hva er det beste med byen? Alle mulighetene, nærheten til naturen samtidig som det er en relativt stor by.
Hva er det verste? Det stadig voksende skillet mellom øst og vest.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bergen, vakre,vakre Bergen! Jeg er ikke bergenser, men har bodd her i 8 år og anser bergen som min hjemby. Det er byen i mitt hjerte. Passe stor, utrolig koselig med trange smau og hvit trebebyggelse, turmulighetene; å kunne våre i byen for så å vær på toppen av fløyen under en halvtime etterpå, bergensere, utelivet. Alt! :-) håper å bli her til jeg blir gammel og grå :-)

Anonymous poster hash: ea852...570

• Liker 2
Skrevet

Oslo! Rett og slett fordi her finnes det noe for alle og enhver. Dessuten er det deilig å kunne gå en hel dag i sentrum uten å treffe på folk man kjenner. Det eneste jeg savner med Oslo må vel være fjell, men det går bra, for hytta på fjellet er bare et par kjøretimer unna :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Kristiansand.

Jeg er ikke født/oppvokst her, men har bodd her de siste 8 årene (og stortrives!).

Har bodd i Oslo, Stavanger, Grimstad, Flekkefjord, Ålesund og Kristiansand.

Anonymous poster hash: 2dc01...095

AnonymBruker
Skrevet

Grimstad!

Anonymous poster hash: 626ac...564
Skrevet

Lillesand. Bodd her i over 20 år og kan ikke tenke meg noen annen plass :)

Skrevet

Ja, hva er deres favorittby i Norge? Oslo

Og hvorfor? Utvalget, folkene, parkene, nærheten til fjord og mark, jobbmulighetene, ...
Bor dere der selv, eller kunne dere tenke dere det? Bor her

Hva er det beste med byen? Se »hvorfor» ovenfor
Hva er det verste? Nedlatende omtale fra resten av landet, tiggerne, forsinkede og fulle busser og trikker, og dårlig luftkvalitet.

Skrevet

Ja, hva er deres favorittby i Norge? Oslo.

Og hvorfor? Fordi det er der de kule folka er ;) + Mange gode spisesteder.
Bor dere der selv, eller kunne dere tenke dere det? Jeg bodde der før, skal flytte tilbake neste år (heldigvis).

Hva er det beste med byen? God mat, mye liv og mye å finne på. Sentrum holder lenger åpent enn til kl. 17.
Hva er det verste? Alle tiggerne og at byen kan være svært usjarmerende.

Skrevet

BERGEN ♥

Er selv født og oppvokst der, og kunne aldri tenkt meg å bo noe annet sted! Passelig stor, foreldre kan sende tenåringene sine til byn alene, uten å bli redd. Ikke for stor by, heller ikke for liten :) I tilleg er det fantastiske turmuligheter, men alikavel storby følelse det! :)

AnonymBruker
Skrevet

Stavanger! Har også bodd i Oslo, men bor nå i Stavanger, som jeg ser på som Oslo i miniatyr. Akkurat passe størrelse, og en utrolig koselig by! Minuset må vel være klimaet om vinteren. (Som regel en del regn).

Anonymous poster hash: bb1b5...6d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...