AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har nå bodd alene med mine 2 barn, de siste 6 årene. Og jeg har pusset opp kjøkken, bygget terrasse, malt alt innvendig osv. Så reiser jeg og barna rundt i verden, gjerne med tog fra land til land. Jeg reiser og alene. Jeg starter på mastergraden min nå, ved siden av 80% stilling. Jeg klarer meg fint alene, men savner jo en kjæreste. Men har fått spørsmål fra menn jeg dater, om det faktisk er plass til en mann i livet mitt. Føler og at de kanskje føler seg litt truet, av at jeg trenger de jo ikke til å fikse og reparere, penger, eller en å reise med osv. Kan og legge til at jeg har klart meg selv i livet, fra jeg var bitte liten, alltid måtte være veldig selvstendig. Så det er nok ikke så lett å legge fra seg, og jeg har litt lett for å ta den at det klarer jeg selv, hvis de tilbyr hjelp. Anonymous poster hash: 54c6c...87f
Summers Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 (endret) Nei, det er neppe derfor du er singel. Det er ikke så kult å male at man dropper dama om man ikke får gjøre jobben alene. Endret 17. juli 2014 av Summers 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Ingen er for selvstendig. Det finnes mennesketyper som passer for alle mennesketyper. Du må bare begynne å date andre typer menn enn du har datet til nå. Let etter menn med litt mer selvtilitt og som er mye mer selvstendige og "opptatte" selv også. De trenger en trygg og selvstendig kvinne som ikke vil kreve oppmerksomhet, eller mangle forståelse for et travelt liv. http://denrette.com/dette-gjor-selvstendige-kvinner-feil/ Anonymous poster hash: 1dffa...43f 3
Gjest daisydaisy Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Virker som om de du dater ikke helt finner sin plass i livet ditt, ettersom du allerede fyller mannens rolle helt på egenhånd, ihvertfall på noen områder. Vil tro de fleste mannfolk liker å kjenne på følelsen av at du trenger dem, men har også fått inntrykk av at mange synes det er digg når dama kan gjøre alt selv. Du har vel bare ikke møtt de mannfolka som ikke føler seg truet av din sterke personlighet, enda.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Likte dette fra artikelen det var linket til over: Dette er hva selvstendige kvinner trenger: Selvstendige kvinner trenger menn som er voksne nok, og selvstendige nok til å takle dem. Selvstendige kvinner trenger menn som er stolte av dem og som backer dem opp i jobbsamenheng og på privaten. Selvstendige kvinner trenger menn som de vet hvor de har, og det får de ved å se på interessen en mann viser for dem. Så lenge du har det bra med deg selv og livet ditt, skal du ikke tilpasse deg for en mann, men finne den mannen som passer til deg. Anonymous poster hash: 1dffa...43f 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Det de mener er jo bare at du rett og slett har veldig mye i hverdagen. 80% stilling pluss mastergrad pluss to barn. Det er jo vanskelig å skvise inn en normal datingfase der. Noen kvinner insisterer på å avskrive menn som "truet" dersom de er uinteressert eller ikke vil ha en kvinne som knapt har tid til dem. Du må gi dating plass - alt vi skal ha suksess med krever prioriteringer, likt studier og jobb. Anonymous poster hash: ee7af...b0c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Det de mener er jo bare at du rett og slett har veldig mye i hverdagen. 80% stilling pluss mastergrad pluss to barn. Det er jo vanskelig å skvise inn en normal datingfase der. Noen kvinner insisterer på å avskrive menn som "truet" dersom de er uinteressert eller ikke vil ha en kvinne som knapt har tid til dem. Du må gi dating plass - alt vi skal ha suksess med krever prioriteringer, likt studier og jobb. Anonymous poster hash: ee7af...b0c Du tenker at hun ikke har plass til dating eller gir dating plass, akkurat som disse mennene. Det at man antar om andre på bakgrunn av hvordan man selv er, eller erfaringer man har, er en av årsakene til at mange ikke lykkes med datingen. Selv om DU ikke hadde hatt plass eller tid til dating hvis ditt liv hadde vært som hennes, betyr ikke at HUN ikke har plass til det. Mitt liv er enda mer fullpakket enn hennes liv og jeg har masse plass til både dating og sosiale begivenheter. Men jeg møter også menn som tenker som deg og det er jo synd for dem. Slutt å anta, og vit heller at folk er forskjellige og at dine automatiske tanker ikke alltid stemmer med det som er rett Anonymous poster hash: 1dffa...43f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Du tenker at hun ikke har plass til dating eller gir dating plass, akkurat som disse mennene. Det at man antar om andre på bakgrunn av hvordan man selv er, eller erfaringer man har, er en av årsakene til at mange ikke lykkes med datingen. Selv om DU ikke hadde hatt plass eller tid til dating hvis ditt liv hadde vært som hennes, betyr ikke at HUN ikke har plass til det. Mitt liv er enda mer fullpakket enn hennes liv og jeg har masse plass til både dating og sosiale begivenheter. Men jeg møter også menn som tenker som deg og det er jo synd for dem. Slutt å anta, og vit heller at folk er forskjellige og at dine automatiske tanker ikke alltid stemmer med det som er rett Anonymous poster hash: 1dffa...43f Jeg tror kanskje at det bare ble forsøkt forklart hvorfor disse mennene spør om TS har plass til en mann i livet sitt. Mange ønsker jo en partner man ser nesten hver dag og har tid til å kose seg med. Har man barna 50 % så vil det i tidligfasen ikke bli dater annenhver uke. Bare det er jo nok til å få mange til å trekke seg. Når hun i tillegg studerer ved siden av full jobb, er det ikke rart folk spør. Jeg vet jeg hadde spurt hvis jeg møtte en mann med så mye på tapeten. Hvis TS likevel har tid, så er det jo bare å redegjøre for dette. Men jeg synes det er et helt naturlig spørsmål, som går på tid og ikke at de føler seg truet. Anonymous poster hash: 8969a...054
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #9 Skrevet 18. juli 2014 Edit: Har man barna 50 % så vil det i tidligfasen ikke bli dater mer enn annenhver uke. Anonymous poster hash: 8969a...054
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #10 Skrevet 18. juli 2014 Du tenker at hun ikke har plass til dating eller gir dating plass, akkurat som disse mennene. Det at man antar om andre på bakgrunn av hvordan man selv er, eller erfaringer man har, er en av årsakene til at mange ikke lykkes med datingen. Selv om DU ikke hadde hatt plass eller tid til dating hvis ditt liv hadde vært som hennes, betyr ikke at HUN ikke har plass til det. Mitt liv er enda mer fullpakket enn hennes liv og jeg har masse plass til både dating og sosiale begivenheter. Men jeg møter også menn som tenker som deg og det er jo synd for dem. Slutt å anta, og vit heller at folk er forskjellige og at dine automatiske tanker ikke alltid stemmer med det som er rett Anonymous poster hash: 1dffa...43f Jeg er ikke mann, så du har endel "antakelser" selv. Jeg bare forklarer hvorfor TS opplever det hun opplever og at det sjelden har noe med at man er "truet". Jeg har selv en aktiv timeplan og har rom for sosialt/dating men ikke i den grad jeg helst skulle hatt, og det vet jeg selv. Folk har ulike behov, men mange vil treffe en partner oftere enn det TS, og kanskje du, har tid til. Anonymous poster hash: ee7af...b0c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Du tenker at hun ikke har plass til dating eller gir dating plass, akkurat som disse mennene. Det at man antar om andre på bakgrunn av hvordan man selv er, eller erfaringer man har, er en av årsakene til at mange ikke lykkes med datingen. Selv om DU ikke hadde hatt plass eller tid til dating hvis ditt liv hadde vært som hennes, betyr ikke at HUN ikke har plass til det. Mitt liv er enda mer fullpakket enn hennes liv og jeg har masse plass til både dating og sosiale begivenheter. Men jeg møter også menn som tenker som deg og det er jo synd for dem. Slutt å anta, og vit heller at folk er forskjellige og at dine automatiske tanker ikke alltid stemmer med det som er rett Anonymous poster hash: 1dffa...43f Er det virkelig så rart at man tenker seg om? Sorry, men om man har ennå mer tettpakket program enn 80% jobb, en mastergrad og 2 barn så har man faktisk ikke så mye tid som man ønsker å tro, om man fortsatt har mer enn nok tid til alt annet så er det kanskje et eller flere av områdene man satser på man egentlig ikke bruker så mye tid på? Men la oss ta eksempelet: 80% stilling tilsvarer 32 timer jobb i uken Master fulltid er i snitt 40 timer uken, om man jobber jevnt og trutt med det. Dette innebærer at arbeidstiden er over 70 timer i uken. La oss si at byrden fordeles på 6 dager i uken, det blir litt over 11 timers dager (og en dag fri) i snitt I tillegg kommer morsrollen inn med ganske mange timer per dag. Så kommer litt husarbeid, handling og ting man trenger å gjøre hjemme, samt at man bruke ferier og andre fridager til å reise verden rundt. Det er virkelig ikke mye tid man har til dating fra et objektivt ståsted, samme hvor mye man ønsker å tro det selv. En slik livsstil er bare ikke så forenlig med det å bli sammen med et annet menneske, hvertfall ikke før man er ferdig med studiene. Nå kan det selvfølgelig være unntak, at man har unormalt stor arbeidskapasitet eller forståelse slik at man trenger å bruke mindre tid på det. Men 90 % av folk behøver å jobbe en del med seriøse studier som kan gi jobb. Anonymous poster hash: e2411...432 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 TS her. Takk for svar. Mastergraden er deltid. Og jeg jobber en del natt. Jobber litt som frivillig også. Føler selv jeg tar studiet lett. Nå er barna mine skolebarn, så ikke så krevende lenger. Så jeg føler jeg har nok tid til å date, og nok tid til en kjæreste. Men jeg ønsker ingen kjæreste jeg må tilbringe hver dag med. Ønsker og en som har ting i livet sitt, og ikke trenger meg hver dag. Men godt mulig jeg dater feil menn. Er bare ikke så lett å finne de flotte selvstendige mennene på nettdating. Anonymous poster hash: 54c6c...87f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har nå bodd alene med mine 2 barn, de siste 6 årene. Og jeg har pusset opp kjøkken, bygget terrasse, malt alt innvendig osv. Så reiser jeg og barna rundt i verden, gjerne med tog fra land til land. Jeg reiser og alene. Jeg starter på mastergraden min nå, ved siden av 80% stilling. Jeg klarer meg fint alene, men savner jo en kjæreste. Men har fått spørsmål fra menn jeg dater, om det faktisk er plass til en mann i livet mitt. Føler og at de kanskje føler seg litt truet, av at jeg trenger de jo ikke til å fikse og reparere, penger, eller en å reise med osv. Kan og legge til at jeg har klart meg selv i livet, fra jeg var bitte liten, alltid måtte være veldig selvstendig. Så det er nok ikke så lett å legge fra seg, og jeg har litt lett for å ta den at det klarer jeg selv, hvis de tilbyr hjelp. Anonymous poster hash: 54c6c...87f Mitt inntrykk er at størsteparten av norske menn i Oslo er slik at de uansett ikke spanderer, de vil ha likestilling og lar kvinnen arbeide mye. De er ikke handy-menn uansett, de klarer knapt å bytte en lyspære. Vi snakker da selvsalg ikke håndtverkerbransjen men alle de andre med høyere utdannelse og for så vidt gode stillinger. De føler seg neppe truet av dette. Men husk også at norske menn generelt over er pinglete og litt svake. De er ikke tøffe nok. I know, har bodd i flere land. Anonymous poster hash: 65dca...6c1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Mitt inntrykk er at størsteparten av norske menn i Oslo er slik at de uansett ikke spanderer, de vil ha likestilling og lar kvinnen arbeide mye. De er ikke handy-menn uansett, de klarer knapt å bytte en lyspære. Vi snakker da selvsalg ikke håndtverkerbransjen men alle de andre med høyere utdannelse og for så vidt gode stillinger. De føler seg neppe truet av dette. Men husk også at norske menn generelt over er pinglete og litt svake. De er ikke tøffe nok. I know, har bodd i flere land. Anonymous poster hash: 65dca...6c1 Og det er ingen som hindrer deg i å flytte fra landet om du ikke liker landet eller mennene her Det hadde vært fantatisk å slippe å være på byen med alle kvinnene som som uansett foretrekker mørkhudede. Etter min erfaring har de fleste fremmedkulturelle det i kjeften, men sjelden i realiteten. Det ser du jo bare på ungdomsskolen, de skal ha 5 kamerater som banker opp en etnisk norsk osv. Jeg har ikke noe problem (som etnisk norsk) å sette en utlending på plass hvis han fornærmer meg. Men merkelig nok trekker de seg unna når jeg spør om å ta det utenfor en mot en og de ikke kan få hjelp av fem kompiser samtidig. I 1-1 kamper så har jeg stort sett forutsetning for å sende han i koma hvis situasjonen krever det. Anonymous poster hash: e2411...432
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Mitt inntrykk er at størsteparten av norske menn i Oslo er slik at de uansett ikke spanderer, de vil ha likestilling og lar kvinnen arbeide mye. De er ikke handy-menn uansett, de klarer knapt å bytte en lyspære. Vi snakker da selvsalg ikke håndtverkerbransjen men alle de andre med høyere utdannelse og for så vidt gode stillinger. De føler seg neppe truet av dette. Men husk også at norske menn generelt over er pinglete og litt svake. De er ikke tøffe nok. I know, har bodd i flere land. Anonymous poster hash: 65dca...6c1 Dette er sant (har bodd lenge i utlandet selv) men det er heller ikke unikt for norske menn. I Skandianavia har menn og kvinner byttet litt plass, og det betyr jo også at norske kvinner er mer maskuline enn kvinner du treffer i andre land. Så det å reise ut i håp om å treffe en "skikkelig" mann er fånyttes, da de fleste av disse mennene foretrekker mer feminine kvinner. I det store og hele komplimenterer norske menn og kvinner hverandre ganske bra - de er begge resultat av den samme politiske bevegelsen. Anonymous poster hash: ee7af...b0c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Og det er ingen som hindrer deg i å flytte fra landet om du ikke liker landet eller mennene her Det hadde vært fantatisk å slippe å være på byen med alle kvinnene som som uansett foretrekker mørkhudede. Anonymous poster hash: e2411...432 Jeg tviler sterkt på at hun mente ikke-vestlige menn. Hun mente nok europeere og amerikanere. "Utlendinger" er mennesker fra verden minus Norge. De fleste norske kvinner foretrekker ikke pakistanere og afrikanere. Anonymous poster hash: ee7af...b0c
Version 2.0 Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 (endret) Du skal aldri måtte bekymre deg for å være for selvstendig eller for sterk slik at menn føler seg truet. Du vil jo uansett ikke ønske å ende opp med en mann som føler seg skremt av at du er en sterk kvinne? Vær sterk og selvstendig. En eller annen vil finne dette ekstremt attraktivt! Endret 18. juli 2014 av Version 2.0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Og det er ingen som hindrer deg i å flytte fra landet om du ikke liker landet eller mennene her Det hadde vært fantatisk å slippe å være på byen med alle kvinnene som som uansett foretrekker mørkhudede. Etter min erfaring har de fleste fremmedkulturelle det i kjeften, men sjelden i realiteten. Det ser du jo bare på ungdomsskolen, de skal ha 5 kamerater som banker opp en etnisk norsk osv. Jeg har ikke noe problem (som etnisk norsk) å sette en utlending på plass hvis han fornærmer meg. Men merkelig nok trekker de seg unna når jeg spør om å ta det utenfor en mot en og de ikke kan få hjelp av fem kompiser samtidig. I 1-1 kamper så har jeg stort sett forutsetning for å sende han i koma hvis situasjonen krever det. Anonymous poster hash: e2411...432 Hvem nevnte mørkhudet? For min del snakket jeg om at jeg har bodd i Sveits, New York og London.Sammenliknet med menn jeg har kjent gjennom jobb og privat så er norske menn pinglete og litt svake i karakter. Anonymous poster hash: 65dca...6c1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #19 Skrevet 18. juli 2014 Hvem nevnte mørkhudet? For min del snakket jeg om at jeg har bodd i Sveits, New York og London.Sammenliknet med menn jeg har kjent gjennom jobb og privat så er norske menn pinglete og litt svake i karakter. Anonymous poster hash: 65dca...6c1 Greit nok, men det er mye det samme med f. eks. amerikanske menn. Har det i kjeften, men ikke nødvendigvis så my mer under overflaten. Å falle for amerikaneres overfladiske sjarm er en nybegynnerfeil. Jeg sier ikke at det ikke finnes bra amerikanere, men ofte skal det en del til for å få et skikkelig vennskap eller forhold med en amerikansk mann eller dame. Det som skjer i begynnelsen er rent overfladisk og som de gjør mot 90% av fremmede. Anonymous poster hash: e2411...432
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #20 Skrevet 18. juli 2014 Greit nok, men det er mye det samme med f. eks. amerikanske menn. Har det i kjeften, men ikke nødvendigvis så my mer under overflaten. Å falle for amerikaneres overfladiske sjarm er en nybegynnerfeil. Jeg sier ikke at det ikke finnes bra amerikanere, men ofte skal det en del til for å få et skikkelig vennskap eller forhold med en amerikansk mann eller dame. Det som skjer i begynnelsen er rent overfladisk og som de gjør mot 90% av fremmede. Anonymous poster hash: e2411...432 Du har tydeligvis begrenset erfaring. Hun har bodd i Sveits og London (som i seg selv består av en internasjonal befolkning) og USA, hvilket er like stort og variabelt som hele Europa. Jeg har selv bodd i London, New York, Frankrike og tidvis i andre områder av USA og jeg har samme erfaring. Dersom man har delvis vokst opp i utlandet er man heller ikke en "fremmed". Jeg kjenner amerikanere, engelskmenn og franskmenn på et personlig nivå og like intimt som jeg kjenner nordmenn da vi har tilbragt oppveksten sammen, og jeg går utifra at AB 6c1 har samme erfaring, ikke bare som turist eller utvekslingsstudent. Det at noen har den erfaringen er ikke noe å gå i selvforsvar over. Ja mange norske menn har mye å jobbe med, likt norske kvinner. Det at mange passer stereotypen betyr ikke at alle gjor det. Anonymous poster hash: ee7af...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå