Margrethe-Mini Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Hei, er det noen her som vet om det er vanlig med uregelmessige blødninger når man bruker p-pille typen yasmin? Har brukt yasmin i 4 år nå, brukte synfase 2 år før det, men begynte å få litt småproblemer med den. Det har gått knirkefritt de 4 årene jeg har brukt yasmin. Begynte jo når jeg var 13 år pga så sterke blødninger at jeg svimte av. Men nå plutselig har jeg fått en blødning som har vart litt over 3 uker. Begynte når jeg mistet noen piller på grunn av sykehusbesøk. Noen som vet noe eller har opplevd lignende?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Yasmin er kjent for å være en av de "ustabile" prevensjonspillene og den med økt risiko for blodpropp. Den er også veldig følsom hvis du glemmer piller og blødninger kommer ofte ved bruk av dem. Ville kanskje vurdert et annet merke som f.eks Microgynon eller Mercilon Anonymous poster hash: 525b5...338
Margrethe-Mini Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2014 Takk! Skal ringe legen og høre om bytting Kanskje jeg skal prøve meg på microgynon da, har mange venner som bruker den og er fornøyd
Filippa90 Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Jeg har brukt Yasmin i ti år. Superfornøyd! Aldri stress om jeg glemmer en pille eller to heller, aldri fått mellomblødninger.. Utsetter ofte mensen også, null problem. Eneste er at jeg får mensen fredag i pillefri/sukkerpille uka, ikke mandag liksom Kommer aldri til å bytte..
Gjest Clavel Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 (endret) Har brukt Yasmin i to år og er fornøyd. Får noen sporadiske melllomblødninger selvom jeg sjelden har pillefri uke og tar pillen til samme ca tidspunkt.. men som regel er det lite, i tilfelle. Siden jeg ikke har noen bivirkninger ellers er jeg fornøyd! (Ingen påvirkning på vekt eller hud, som jo var viktig for meg) Endret 18. juli 2014 av Clavel
Colorama Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Hei! Har gått på fem forskjellige p-piller, så vet hvordan det er. Min erfaring er at om du blør så lenge som det der, er det bare å bytte. Sannsynligheten for at det fortsetter i samme retning er stor... Det finnes jo ingen retningslinjer på hvilken p-piller som passer hver og en av oss, så vi må jo bare prøve oss frem lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå