Gå til innhold

Hvordan takle bitch på jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ei jente jeg jobber med som er skikkelig bedreviter og utrolig bitch mot meg. Jeg er en litt stille person og liker ikke konflikter, men om jeg sier noe så skal hun alltid si i mot meg uansett hva det er. I dag så sa jeg i mot henne når hun begynte å diskutere mer meg, og da snakket jeg til henne slik hun snakker til meg siden jeg er så lei av dritten hennes nå, og det endte med at hun ble skikkelig sur og gikk. Og dette foran kundene.

Jeg orker ikke slik fjortissoppførsel og jeg orker i alle fall ikke at folk oppfører seg dårlig mot meg, så for meg er det naturlig å etter et par ganger si i mot slik som jeg gjorde i dag. Jeg er jo en utrolig rolig og blid person, så det er ingenting jeg gjør for at hun oppfører seg slik ovenfor meg heller.

Men jeg tror nok ikke hun slutter med den dårlige oppførselen. Så jeg lurer på om jeg kanskje skal ta det med sjefen om hun ikke skjerper seg? Satser på at jeg ikke har alt for mange vakter med henne, men jeg orker ikke å grue meg til å gå på jobb fordi jeg vet at jeg møter denne sure jenta.

Anonymous poster hash: a2cfa...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd det samme. Men jeg bestemte meg heller for å slutte i jobben. Sånne typer som ikke tåler å bli motsagt, som vil hate deg forever etterpå. Orket ikke lenger å ta imot dritt. Ikke verdt det.



Anonymous poster hash: 2d6c0...599
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv omvendt psykologi: vær jævlig blid og hyggelig mot henne. Ikke falskt, men på ekte. Det funker ikke på alle, men jeg har hatt suksess med det før. Ble faktisk god venninne med henne etter hvert.

Anonymous poster hash: f013e...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme. Men jeg bestemte meg heller for å slutte i jobben. Sånne typer som ikke tåler å bli motsagt, som vil hate deg forever etterpå. Orket ikke lenger å ta imot dritt. Ikke verdt det. Anonymous poster hash: 2d6c0...599

Jeg slutter uansett i august da så.. men ja.

Anonymous poster hash: a2cfa...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv omvendt psykologi: vær jævlig blid og hyggelig mot henne. Ikke falskt, men på ekte. Det funker ikke på alle, men jeg har hatt suksess med det før. Ble faktisk god venninne med henne etter hvert.Anonymous poster hash: f013e...987

Får prøve det da, men ikke så utrolig lett når hun leker sjef og kjefter på meg for ting jeg gjør når jeg også gjør det rett.

Anonymous poster hash: a2cfa...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv omvendt psykologi: vær jævlig blid og hyggelig mot henne. Ikke falskt, men på ekte. Det funker ikke på alle, men jeg har hatt suksess med det før. Ble faktisk god venninne med henne etter hvert.

Anonymous poster hash: f013e...987

Jeg prøvde dette, men det fungerte ikke. Selv om jeg var såret og lei meg, la jeg alle følelsene til side og var blid og hyggelig hver gang vi var i samme rom.. Latet som ingenting. Endte med at hun snakket enda mer dritt om meg til andre kollegaer..

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde dette, men det fungerte ikke. Selv om jeg var såret og lei meg, la jeg alle følelsene til side og var blid og hyggelig hver gang vi var i samme rom.. Latet som ingenting. Endte med at hun snakket enda mer dritt om meg til andre kollegaer..

Årh.. Sånne folk, altså :-/

Nei, det funker nok ikke på alle. Lykke til dere med "bitcher" på arbeidsplassen, dere har min største sympati. Det er grusomt.

Angående spm i første post: det kan absolutt lønne seg å prate med sjefen. Kanskje flere har klaget på henne?

Anonymous poster hash: f013e...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh.. Sånne folk, altså :-/

Nei, det funker nok ikke på alle. Lykke til dere med "bitcher" på arbeidsplassen, dere har min største sympati. Det er grusomt.

Angående spm i første post: det kan absolutt lønne seg å prate med sjefen. Kanskje flere har klaget på henne?

Anonymous poster hash: f013e...987

Ja, for meg har det blitt en psykisk belastning hvor jeg får litt småpanikk hver gang vi møtes, hjertet hamrer, jeg blir helt skjelven og føler meg småkvalm. Er så ekkelt å vite at denne personen kan være så falsk og blid mot deg, og deretter gjøre narr av deg og slenge dritt til de andre på jobb. Vi er også i et veldig lite arbeidsmiljø med få ansatte, så det gjør ikke akkurat ting bedre.

Prøvde å snakke med sjefen også, men personen benektet selvsagt bare det hele.

Håper det løser jeg TS, ville absolutt prøvd å snakke med sjefen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh.. Sånne folk, altså :-/

Nei, det funker nok ikke på alle. Lykke til dere med "bitcher" på arbeidsplassen, dere har min største sympati. Det er grusomt.

Angående spm i første post: det kan absolutt lønne seg å prate med sjefen. Kanskje flere har klaget på henne?Anonymous poster hash: f013e...987

Ja, får si det til sjefen når hun kommer hjem fra ferie.

Anonymous poster hash: a2cfa...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, at du orker! Jeg hadde sagt det rett ut til frøkna jeg. Av og til er det bedre å la vær, men hvis du føler det blir for mye så taper du ikke å si ifra. Holder med: "vet du hva, nå har jeg fått nok av at du er så negativ på jobb, det går faktisk utover både meg og kundene".



Anonymous poster hash: 353d1...43c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du slutter uansett i august hadde jeg ikke brydd meg med det.



Anonymous poster hash: 0a9bf...072
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta opp samtalene med mobilen, og vise det til sjefen. Og bare nyte det jeg-er-så-ferska tryne til den jævla heksa :danse:



Anonymous poster hash: 1b550...a83
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Jeg har en sjef som behandler meg som barn. Hun er rett og slett en bitch/ en jævla heks.

Når jeg sier til henne at jeg vil prøve meg i kassen  og når jeg spør henne hvorfor hun ikke lære meg kassa kommer hun med en unnskyldning jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i. 

Jeg er usikker på hvem jeg skal si dette til. Føler meg urettferdig behandlet og det hun gjør er ikke fair.  Hun foretrekker å lære de personene som kommer fra bemanningsbyråene frem for å lære meg kassa som jobber der fast. Føler at jobben min er ensformig og kjedelig.  Lurer på om jeg skal få dem til å ombestemme seg. Eller slutte  å finne på noe annet eller om jeg skal fortsette i jobben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...