Gjest Trappetroll Skrevet 16. juli 2014 #21 Skrevet 16. juli 2014 Ikke alle som har råd til å bruke titusener av kroner på en ring...Anonymous poster hash: 4c175...f1e En ring trenger ikke koste så mye. Hadde heller tatt en sølvring til 500 kr enn en som var tiltenkt noen andre. Evt droppet ring. Ts, om det føles greit for deg så gjør du det
Birdo Skrevet 16. juli 2014 #22 Skrevet 16. juli 2014 Jeg antar at de er unge, siden de har dårlig råd. Vanligvis når man forlover seg har man en plan om bryllup i nær fremtid. Har de slike planer? Alle kan gjøre feil ja. Men når man er ung og allerede har en brutt forlovelse bak seg, er det ikke lurt å stoppe opp og tenke gjennom hva det vil si å være forlovet og om man kan og vil holde det en lover? Altså lære av tidligere avgjørelser om å forlove seg før man vet om forholdet er noe å satse på? For det første, mer enn nok av eldre som har like dårlig råd som unge. Og man kan faktisk forlove seg for å gifte seg, uten å gjøre det med en gang Å hva vet vel du om han har tenkt gjennom det eller ikke? Du kan jo ikke komme her å si at han ikke vet om forholdet er å satse på eller ikke. Ta deg sammen litt a.
estrella Skrevet 17. juli 2014 #23 Skrevet 17. juli 2014 For meg hadde det ikke vært greit, men hvis du synes det er greit, så hvorfor ikke?
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juli 2014 #24 Skrevet 17. juli 2014 For det første, mer enn nok av eldre som har like dårlig råd som unge. Og man kan faktisk forlove seg for å gifte seg, uten å gjøre det med en gang Å hva vet vel du om han har tenkt gjennom det eller ikke? Du kan jo ikke komme her å si at han ikke vet om forholdet er å satse på eller ikke. Ta deg sammen litt a. Jeg stiller noen spørsmål som er lurt å tenke gjennom. Jeg trenger ikke ta meg sammen. Å forlove seg uten å ha konkrete planer for bryllup er feil i min bok da forlovelse og giftermål hører sammen. Nå trenger jo bryllup ikke koste noe, men jeg ville ikke hatt samme ringen som forrige forlovelse - det ville bydd meg i mot.
Gjest New_Girl Skrevet 17. juli 2014 #25 Skrevet 17. juli 2014 Ikke alle som har råd til å bruke titusener av kroner på en ring...Anonymous poster hash: 4c175...f1e For det første så trenger en ring slettes ikke å koste titusenvis av kroner. Jeg tror min kostet rundt en tusenlapp og jeg har sett veldig fine ringer som er billigere enn det også. For det andre så hadde jeg heller gått uten en ring enn å bruke eksen hans sin.
Eloise. Skrevet 17. juli 2014 #26 Skrevet 17. juli 2014 Kommer litt an på hvor mye ringene er verdt også. Om det var er ring som hadde kostet 20 000 som ny så ville det jo vert veldig bortkastet og smelte den om. uansett så synes jeg en bedre løsning ville vert og selge de og kjøpe andre ringer. blir litt rart at nye kjæreste har samme ring som eksen
Lille Rosa Skrevet 17. juli 2014 #27 Skrevet 17. juli 2014 (endret) Det hadde jeg absolutt ikke syns var ok.. Hvis dere har dårlig økonomi, så ville jeg gått til gullsmed og spurt hva dere kan få for de ved bytte (man får gjerne mer for "bytte" enn rent salg), og spytte inn et mellomlegg. Hadde heller hatt en billig sølvring enn å bruke eksens. Endret 17. juli 2014 av Lille Rosa
Gjest Snuttepi Skrevet 17. juli 2014 #28 Skrevet 17. juli 2014 Hvis du synes det er ok, så er det vel ok. Jeg tenkte mitt da jeg så eksens nye dame med et smykke han kjøpte til meg. Hun vet nok ikke om det... Jeg kunne aldri gått med en annen dames ring. Hva tenker du om at hun får vite dette? Hun kan jo reagere som flere andre her, deriblant meg. Synes du det er greit, og ikke bryr deg om det, så kjør på. Jeg ville gått for mye billigere ringer, og kjøpt nye. Evt spart en måned eller to, og så kjøpt ringer.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #30 Skrevet 18. juli 2014 Nei, nei, nei! For meg er tanken hårreisende fjern. Mannen min har vært gift før og jeg slet veldig med det i forbindelse med vårt bryllup. (I vårt tilfelle var det også slik at han fridde med ring til eksen og ikke til meg, det hjalp jo ikke akkurat på selvfølelsen.) Å bruke samme ringen som han hadde gitt til eksen, det hadde vært langt forbi hva jeg synes er OK. Hvis det føles greit for dere begge to så er jo det en sak mellom dere, men jeg vil tro du kommer til å få noen kommentarer og spørsmål hvis noen ser at det er samme ring. Og til Blondie, du har selvfølgelig full ytringsfrihet som alle andre, men jeg ser ikke poenget med å være så surmaget i enda en tråd her inne. Dette parets økonomi og tidligere forlovelser har veldig lite å gjøre med det som TS faktisk spør om. Anonymous poster hash: cec65...c7d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #31 Skrevet 18. juli 2014 Hvis dere ikke har råd til ringer til forlovelsen, hvordan er det da med bryllup? Er det ikke et lite signal til deg at kjæresten din allerede har en brutt forlovelse bak seg? Hva betyr forlovelse for han? Det er vel ikke blitt sagt hvem som brøt forlovelsen? Om det er slik at det ikke var han som brøt forlovelsen så trenger han vel ikke å vli uglesett for å ville forlove seg nå?Anonymous poster hash: a2df6...1da
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2014 #32 Skrevet 18. juli 2014 Det er vel ikke blitt sagt hvem som brøt forlovelsen? Om det er slik at det ikke var han som brøt forlovelsen så trenger han vel ikke å vli uglesett for å ville forlove seg nå?Anonymous poster hash: a2df6...1da Han skal vel ikke ugleses uansett. Jeg synes bare det er lurt å stille seg noen spørsmål før en inngår forlovelse, spesielt når en ønsker en type forlovelse en ikke har råd til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå