AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 Hei! Jeg har nettop begynt på Diane igjen etter en lang pause. Da jeg skulle hente dem på apoteket så måtte jeg betale alt selv, for hun sa de ikke regnes som p-piller (?) og at de derfor ikke er med i bidragsordningen med 100 kr/pr 3. mnd for unge kvinner. Diane brukes som aknebehandling, men det er jo strengt tatt en p-pille også?! Et kjapt søk på nett viser flere fagfolk som omtaler dem som p-piller. Synes dette var litt rart, jeg mener bestemt å huske at jeg har fått bidrag på dem før. Anonymous poster hash: 0356c...551
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Diane blir i følge Felleskatalogen klassifisert som antiandrogen, dvs ikke som prevensjonsmiddel og du må betale selv Anonymous poster hash: 34b16...3e3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Dette var nytt og nyttig for meg. Jeg trodde kvinner fikk tilskudd til Diane og, for det skrev jeg til en i går her inne. Apotekene tar vanligvis ikke feil mht pris og refusjonsordninger på medisiner. Men du kan for å være sikker ta en tlf. Til Helfo og spørre om det har blitt noen regelendring mht Diane og 100 kr. Tilskuddet. Hvor mye betaler du for en 3 mnd pakke? Hvordan skal jeg finne igjen og rette opp det jeg skrev til hun 15 åringen i går?Anonymous poster hash: ae36e...296
Minya Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Diane er egentlig et hormonpreparat mot kviser, men en av bivirkningene av preparatet er en preventiv effekt. Derfor går det ikke under ordningen for gratis p-piller for unge jenter. Diane er heller ikke et preparat unge jenter bør gå på, da det er en av de prevensjonstypene med høyest andel hormoner og har høyere risiko for blodpropp hos yngre kvinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå