AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har over nesten ett år har vært hos lege annenhver uke pga en spiseforstyrrelse. Jeg klarer aldri å snakke åpent med psykologen min, noe jeg har fortalt legen. Da jeg var hos legen sist (noen dager siden) bare datt det noen ting ut av munnen min. Dette er ting jeg ikke forteller psykologen, og ting jeg aldri har sagt til noen. Vet ikke hvorfor jeg sa det til henne en gang,,, Men det bare datt ut av meg. Legen satt opp dobbeltime neste gang (om to uker), men jeg skammer meg ekstremt over dette? Føler jeg tar av viktig tid andre pasienter kunne trengt, i tillegg synes sikkert legen det er kjipt fordi det tar jo lenger tid av arbeidsdagen hennes enn andre pasienter? I tillegg er jo jeg hos henne hele tiden.. Jeg føler meg bare så ekstremt teit nå. Hva er deres erfaringer med å snakke med leger om vanskelige ting (psykisk sykdom, omsorgssvikt, voldtekt etc.)? Vet dette er et utrolig teit spørsmål, men jeg lurer så derfor spør jeg. Jeg har heller ikke så alvorlig spiseforstyrrelse, har klart å holde meg normalvektig men må likevel komme på kontroll.. Anonymous poster hash: cd2be...2f1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Jeg synes det er fint at du blir så godt fulgt opp av fastlegen din. Anonymous poster hash: 1962e...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Sånn tenkte jeg også da jeg hadde veldig lav selvfølelse en periode. Klarte ikke engang bestille time hos tannlegen fordi jeg følte jeg forstyrret arbeidet med de andre pasientene. Husk at legen din selv er ansvarlig for å styre tidsbruken sin og hvis h*n mener du har nytte av en dobbelttime så bør du prøve å stole på det. En ting til: http://www.nettros.no/Anonymous poster hash: 68483...a68 1
Gjest Blomst83 Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Jeg er hos legen min 1 gang per uke (har i perioder vært der 2 ganger i uka.)Har oppfølgning pga min spiseforstyrrelse,og min lege vet alt om meg. Jeg prater med henne om psykiske ting,og hun har vært veldig flink og minne meg på at hun har en jobb hun liker og at jeg ikke tar opp noe som helst plass.Og at det er hennes ansvar å evt skulle ha satt noen grenser. Ja til tider føler jeg meg til bry,men innerst inne vet jeg at jeg har like mye rett på den hjelpen som andre,og at det er legen som setter opp timene og lengden på disee og ikke jeg!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Dette skal du ikke tenke på. Legen er der for å hjelpe. Når du får dobbeltime kan legen ta mer betalt fra Helfo. Legen får/tar betalt i forhold til hva pasienten kommer for og kan ta ekstra takst fra Helfo for ting som samtaler som tar lengre tid. Derfor får du dobbeltime.Anonymous poster hash: 69c6b...5ab
Gjest Skrevet 16. juli 2014 #6 Skrevet 16. juli 2014 Jeg synes du kanskje skal snakke med legen din om at du synes det er vanskelig å åpne deg for psykologen. Kanskje dere ikke har god nok kjemi? Kanskje du bør bytte psykolog? Det er bra du har god kontakt med fastlegen din, og hun kan sikkert mye ang. spiseforstyrrelser og vekt, men det er psykologer som er spesialister på psyken vår.Lykke til videre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå