AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre ? Det er ikke lenge siden jeg hadde det sist. å nå har jeg fått det igjen. Jeg er dritt lei, vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det bare jeg som er plaget av dette ? kanskje annen hver måned ? hmm... jeg vet ikke helt egentlig.Går uten truse hele tiden, sover naken. Jeg synes det er kjempe ekkelt og ikke minst vont å dra til GU. Så jeg har ringt legen de to ? siste gangene å fått bare tabeletten uten å bli sjekket. Jeg vet jo at det er sopp.Har hatt det mange ganger tidligere. Nå er det ikke mange uker siden jeg ringte sist å nå må jeg ringe i morgen igjen, for å få en ny tabelett.. ;( noen som har det slikt ? hjelp Anonymous poster hash: 131a4...721 Anonymous poster hash: 131a4...721
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Jeg får sopp minst en gang i måneden, men jeg drar bare på apoteket og kjøper canesten stikkpille+krem. Da er det borte på 1-2 dager. Har aldri gått til GU eller legen. Anonymous poster hash: 0809b...3c2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 canesten hjelper ikke lengere ;( Anonymous poster hash: 131a4...721
mammamora90 Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Er dere sikker på at det er sopp dere har? Tror jeg ville sjekket med lege/GU når dere får det såpass ofte, har selv bare hatt det en gang. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 canesten hjelper ikke lengere ;( Anonymous poster hash: 131a4...721 Hvordan går det an? Jeg har hatt sopp hvertfall 50 ganger. Funker hver gang på meg. Men ser du egentlig vil ha råd for å bli kvitt det. Har lite råd egentlig. Merker at jeg har fått det sjeldnere når jeg ikke har oralsex, kun vasker meg med dr.greve i underlivet, vasker godt med et vått håndkle etter sex osv. Sover uten truse, unngår for stramme bukser, bare bomullstruser osv. Anonymous poster hash: 0809b...3c2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Er dere sikker på at det er sopp dere har? Tror jeg ville sjekket med lege/GU når dere får det såpass ofte, har selv bare hatt det en gang. Jeg sjekket det etter jeg hadde fått det endel ganger. Det var bare sopp. Noen er vare lettere mottagelig for soppangrep desverre. Ellers merket jeg også at exen sin sperm gjorde at jeg fikk sopp, det har aldri vært et problem med min nåværende kjæreste. Likevel så vasker jeg godt etter sex sånn i tilfelle. Kan heller ikke bruke spytt som glidemiddel eller suge kjæresten før sex, da får jeg sopp dagen etterpå. Anonymous poster hash: 0809b...3c2
Gjest Offensive Pie Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Be om henvisning til gynekolog, for å være sikker på at det ikke er noe underliggende. Om du vil forebygge, kan du bruke tamponger med melkesyrebakterier under mensen, som kan kjøpes på apotek. Jeg har også fått god effekt av å spise mindre sukker, men det kan være en tilfeldighet. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Ikke vask deg med intimsåpe, man får sopp av det.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 takk for svar jeg også trur faktisk jeg reagerer litt på spermen. vasker meg med greve og sånn intim vask greier .Brukte ikke det tidligere, da vasket jeg meg bare med vann .men lurer på om jeg må bestille legetime.canesten virker ikke lenger.men den tabeletten virker bedre. men er bare dritt lei av dette, å det er vont også.sårt er det også. Anonymous poster hash: 131a4...721
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Jeg fikk det selv hver eneste måned i ett år. Gikk til gynekolog og fikk piller som jeg skulle ta annenhver uke i tre måneder. Har ikke fått det siden og det er flere år siden =) Anonymous poster hash: 89e8c...f5e
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 takk for svar jeg også trur faktisk jeg reagerer litt på spermen. vasker meg med greve og sånn intim vask greier .Brukte ikke det tidligere, da vasket jeg meg bare med vann .men lurer på om jeg må bestille legetime.canesten virker ikke lenger.men den tabeletten virker bedre. men er bare dritt lei av dette, å det er vont også.sårt er det også. Anonymous poster hash: 131a4...721 Stopp med det, jeg fikk vite av legen at man får sopp av det. Da jeg sluttet fikk jeg ikke sopp lenger 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #12 Skrevet 15. juli 2014 takk for svar jeg også trur faktisk jeg reagerer litt på spermen. vasker meg med greve og sånn intim vask greier .Brukte ikke det tidligere, da vasket jeg meg bare med vann .men lurer på om jeg må bestille legetime.canesten virker ikke lenger.men den tabeletten virker bedre. men er bare dritt lei av dette, å det er vont også.sårt er det også. Anonymous poster hash: 131a4...721 Har legen tatt prøve og sendt inn, slik at dere er sikre på at det er sopp, og ikke f.eks. eksem? Eller at du er allerigisk mot cæd? Ja det siste går an. Høres ut som om du trenger en lengre kur med Diflucan dersom det er sopp du har. Det er jo og mulig med selvsmitte, særlig fra truser. Alt fra håndkleer til truser bør vaskes på min. 60 grader. Du bør få time og diskutere videre forløp med fastlegen og evt. få henvisning til gyn. eller en hudlege. Anonymous poster hash: 9f423...097
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #13 Skrevet 15. juli 2014 takk for svar jeg også trur faktisk jeg reagerer litt på spermen. vasker meg med greve og sånn intim vask greier .Brukte ikke det tidligere, da vasket jeg meg bare med vann .men lurer på om jeg må bestille legetime.canesten virker ikke lenger.men den tabeletten virker bedre.men er bare dritt lei av dette, å det er vont også.sårt er det også. Anonymous poster hash: 131a4...721 Mulig du og typen smitter hverandre frem og tilbake. Kok alle truser (det ligger i stoffet), behandle begge med canesten, avstå fra sex under behandling og bruk melkesyre-kapsler. Voila! Gone;)Anonymous poster hash: 4e822...c9a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #14 Skrevet 15. juli 2014 Om man får det igjen, så maå man få en lengre diflucankur, ofte over 8-12 uker, en tablett i uka. Det er da en kronisk soppinfeksjon, og kun engangsbehandling er ikke nok. Og man bør vaske seg med intimsåpe av og til. Bare smør med en god babyolje eller olivenolje etterpå. Anonymous poster hash: 65821...19a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #15 Skrevet 15. juli 2014 Det er jo og mulig med selvsmitte, særlig fra truser. Alt fra håndkleer til truser bør vaskes på min. 60 grader. Faktisk, hadde samme problem + hyppige urinveisinfeksjoner. Gikk over fra string til vanlige bommullstruser og problemet forsvant helt. Anonymous poster hash: 38386...1e2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #16 Skrevet 15. juli 2014 Jeg slet veldig med dette i ca 2 år, fikk en infeksjon 2 - 4 ganger i måneden. Men er endelig kvitt det nå etter jeg føler alle disse rådene. -Diflucan en gang i uken/ annen hver uke -Vask kun med vann, ingen såpe (ei heller intimsåpe) - Unngå antibiotika (altså unngå å få UVI) -Tørk kun med toalettpapir av ny-fiber - Vask undertøy på 95 grader, å kun vaskepulver uten parfyme - Sove uten truse (skifte sengetøy ofte) - Unngå for stramme bukser til hverdags -Sitte på et pledd om man har skinnmøbler Anonymous poster hash: e39ab...048
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #17 Skrevet 15. juli 2014 Gjorde det vondt for dere å ha samleie under soppinnfeksjon? For meg var det ekstremt smertefullt, som en brennende følelse!!! Anonymous poster hash: 4b87c...21d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #18 Skrevet 15. juli 2014 Gjorde det vondt for dere å ha samleie under soppinnfeksjon? For meg var det ekstremt smertefullt, som en brennende følelse!!! Anonymous poster hash: 4b87c...21d Ja, veldig smertefult Anonymous poster hash: e39ab...048 2
Gjest Uhumskheter Skrevet 15. juli 2014 #19 Skrevet 15. juli 2014 Høres ut som om dere smitter hverandre frem og tilbake
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #20 Skrevet 15. juli 2014 Gjorde det vondt for dere å ha samleie under soppinnfeksjon? For meg var det ekstremt smertefullt, som en brennende følelse!!!Anonymous poster hash: 4b87c...21d Ekstremt smertefullt og så fikk jeg ekstremt fort rifter og sår som brant helt sykt. Null sex når jeg får sopp altså. Anonymous poster hash: 0809b...3c2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå