AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Hei, Har akkurat lagt ut noen møbler for salg på finn.no. Noen her som har erfaring med handel derfra? Hva gjør jeg i forhold til betaling dersom noen ønsker å kjøpe møbelet mitt? At personen har med seg kontanter når møbel avhentes? Stole på at personen overfører på konto? Eller er det noe betaling over selve finn.no siden - koster dette isåfall noe? Jeg tenker at det er best å få kontanter i det møbelet avhentes, men da blir det jo noen tusenlapper, så inn på kontoen hadde strengt tatt vært best.. Tips? Anonymous poster hash: dc61a...bda
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Kjøper jeg for under kr. 500, så overfører jeg penger + frakt i nettbank før tingene sendes. Kjører jeg og henter har jeg med penger, uansett pris. Koster tingene noe særlig mer enn kr. 500,. Betaler jeg for oppkrav, sikrer meg med info via mail. Da er det lett å ta ut forliksklage om folk lurer en. Selger jeg noe, forventer jeg at folk har kontanter med seg når de henter. Ellers ville jeg aldri levert fra meg det jeg selger. Min erfaring er at de som kjøper og selger på finn.no er ryddige og bruker disse spillereglene. Litt annen erfaring med gis bort. Der blir det ofte full krig av folk som vil ha og kommer på døra uten å ringe eller maile først. Derfor har jeg slutta å skrive adressen, bare postnummer. Anonymous poster hash: adc55...b3a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 På større ting som jeg må hente betaler jeg cash. Om jeg selger noe som må hentes forventer jeg at kjøperen har med cash. Hadde aldri turt å overføre fordi jeg er redd for å bli lurt. På mindre ting som klær etc som sendes i posten overfører jeg pengene først. Har ikke blitt lurt enda, men skulle jeg bli det er det som regel bare noen hundrelapper det er snakk om. Anonymous poster hash: 7b1c7...b85
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Du har alternativene; - Bankoverføring (gunstig for deg, men ikke alle er villige til det) - Cash ved henting (litt stress å sette inn på konto men det tryggeste for begge parter) - FINNs betalingsgaranti (ikke gunstig for en slik situasjon da det tar lang tid og kjøper i så fall må godkjenne for de henter møblene) Ville valgt cash. Og ikke ta ned annonsen selv om noen har avtalt å hente dem, det hender folk backer ut, har med for lite cash osv. Anonymous poster hash: 615bd...fe0
GammelKaktus Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Jeg har aldri kjøpt, men har solgt en del De fleste har komt på døra for å kjøpe, og da har de tatt med pengene. Når jeg har solgt over nettet, så ha vi gjort det slik at de setter over mesteparten av pengene først, og setter over resten + porto når de har fått varen. Har funket veldig greit. Men foretrekker å selge face to face, da får de liksom sett varen og er sikker på at de vil ha den. Hadde ikke solgt noe stort over finn og sendt det, blir for mye stress hvis kjøperen trekker seg, eller mener det er noe galt med varen en tid etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå