AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Del Skrevet 15. juli 2014 Er begge deler riktig? For meg er søppelbil riktig, men når jeg googler "søpplebil" så ser jeg at mange skriver og sier det på den måten. Syns det høres (og ser) rart ut, det er jo søppel, ikke "søpple" Mulig det er noen dialekter som bruker den sistnevnte så da kan jeg legge til at vi bor på østlandetAnonymous poster hash: 4ae07...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milco Skrevet 15. juli 2014 #2 Del Skrevet 15. juli 2014 Søppelbil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Del Skrevet 15. juli 2014 Søppelbil. Ingen tvil som helst. Hvis det først skulle hett noe lignende "søpplebil" måtte det vel vært "søplebil", slik som i "(for)søple", men det er altså ingenting som heter verken søpplebil eller søplebil. Det heter søppelbil. Anonymous poster hash: 27dbb...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lila Skrevet 15. juli 2014 #4 Del Skrevet 15. juli 2014 Søppelbil, så klart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Del Skrevet 15. juli 2014 Høres rart ut for meg også.. Sier søppelbil og bor på vestlandet Anonymous poster hash: a6348...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 15. juli 2014 #6 Del Skrevet 15. juli 2014 Det heiter bossbil!! Uansett; kva er "søpple"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 15. juli 2014 #7 Del Skrevet 15. juli 2014 Søppelbil så klart. «Søple» skriver forresten med en p. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 15. juli 2014 #8 Del Skrevet 15. juli 2014 Søplebil er vel en bil som begynner å bli moden for skraphaugen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå