Gå til innhold

Hva er dette for en bille?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok en sånn i går kveld. Nå satt guttungen på to på gulvet og hadde fanget en til. Hva er det for noe?

20140715_162953.jpg

Anonymous poster hash: e384d...a9f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Knuste du den med et bind?

Anonymous poster hash: 2f0e1...b69
Skrevet

Knuste du den med et bind?

Anonymous poster hash: 2f0e1...b69

Det ser mer ut som tørkerull. Men det er vel ikke det TS spør om, er det?

Skrevet (endret)

Kan det være fleskeklanner? For det er det det ser ut som..

Her er en link med litt info: Link

Endret av Brillekatten
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Min umiddelbare tanke var også at det liknet veldig på en fleskeklanner/fleskebille.

- de svermer forøvrig på denne tiden, og de er utmerkede flyvere, så ikke få panikk om du finner en slik en.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Kan det være fleskeklanner? For det er det det ser ut som..

Her er en link med litt info: Link

Så det kan ikke være pelsbille?

Skrevet

Så det kan ikke være pelsbille?

Mulig det, jeg er ikke noen billeekspert. Men tenkte mest på fleskebille pga mønsteret.

AnonymBruker
Skrevet

Fleskebille, ja! Skal bare ikke bli bofaste her de. :)

Jepp, knuste den med bind og druknet udyret i mensenblod på altaret mitt. :D Neida, tørkerull det der.

Anonymous poster hash: e384d...a9f

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde noen lignende. De legger egg i pasta, ris, gryn, sukker og lignende. Har du problemer med slike, bør du ikke ha pasta liggende lenge, og ha slikt i tette bokser. Pass på at det ikke ligger makaronier bak komfyren osv...

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde noen lignende. De legger egg i pasta, ris, gryn, sukker og lignende. Har du problemer med slike, bør du ikke ha pasta liggende lenge, og ha slikt i tette bokser. Pass på at det ikke ligger makaronier bak komfyren osv...

Har fra Anticimex en ABC om skadedyr, synes bildet ligner på Melbiller.

Prøv å gå inn på Anticimex sine sider og se selv. Du har dyret vil har bare bildet.

Det hun over finner i ris, gryn pasta osv. er ganske sikkert melbiller. Får du de først i hus, enten med klær, sko eller i matvarer fra biutikken som er vanligst, skal du få jobbe for å bli kvitt melbiller.

Har du handlet melmatprodukter i dag eller i går? Eller flyttet du inn til Melbillene og ikke omvendt?

Som forebygging har jeg all melmat/sukker/gryn osv. i tette tupperwarebokser. Putter maten i tette bokser fra handleposene, før jeg setter noe inn i skapene. Fordi jeg bodde et sted der det var Sølvkre, dvs. jeg flyttet inn etter Slvkreene.

Anonymous poster hash: ce951...346

Skrevet

Hva er det gule? :S

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang, ta den ut istedet for å drepe den!! Det er mye bedre.

Anonymous poster hash: c2077...e3c

• Liker 1
Skrevet

Sjekk i alle melposer og lignende du har i skapene dine. De liker seg i melposer, jeg hadde sånne for noen år siden. Det var utrivelig.

Skrevet

Neste gang, ta den ut istedet for å drepe den!! Det er mye bedre.

Anonymous poster hash: c2077...e3c

Ja, vern om de utrydningstruede billene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...