Gå til innhold

Menn på 50 som ønsker yngre kvinner - nei takk!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Besøkte nylig slekt et annet sted i landet, og satt og bladde i lokalavisa. Der var det en side hvor folk kunne avertere, inkludert etter en venn eller partner. Samtlige annonser var skrevet av menn på rundt 50 "med glimt i øyet, som liker et glass vin etter en deilig skogstur", som ønsket å møte en kvinne ca i alderen 30-45. De ville altså kun møte kvinner som var yngre, opptil 20 år yngre. De som var like gamle var ikke interessante..

Rart med disse middelaldrende mennene som håper på sjangs hos betydelig yngre kvinner. Er selv 28, og har opplevd en del 20 år eldre menn som prøver seg eller ytrer interesse. Møter mye folk via jobb og har fått flere dateinvitasjoner på Facebook for eksempel.. Tror disse mennene at det å ha sjans på yngre kvinner er veldig utbredt? At det å være 50 betyr at man automatisk er en distingvert, moden, sexy "silver fox" som har masse å tilby en kvinne på 30?

Greit, hadde Mads Mikkelsen tatt kontakt, hadde jeg sagt ja, men han er så sexy at det gjør opp for aldersforskjellen. Dette gjelder jo kanskje 1 % av menn i den alderen. De fleste menn på 50 bærer preg av alder, de er slappere i kroppen, har pondus, er tynnere i håret.. Og selv om de trener så kan de ikke måle seg med menn som er 15 år yngre. I tillegg har de ofte barn fra før, ekskone og hele pakka. Jeg som kvinne på 28 ønsker jo ikke å bruke mine beste år på en mann som allerede er forbi sine egne beste år, og som jeg kun får ha i de eldre årene av livet hans..

Noen andre som har noen tanker om dette? Mener forresten ikke å snakke nedlatende om menn på 50 generelt. Jeg bare skjønner ikke at en del av dem håper så veldig på yngre damer. Har heller ingen venninner som går etter menn på 50. De blir sammen med noenlunde jevnaldrende, energiske menn, helst uten barn fra før.

Anonymous poster hash: e96e5...ae5
  • Liker 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det plager meg null og niks og jeg er 24. Hvis de håper på dette, hva så? Er bare de som blir skuffet. Kanskje justerer de når de opplever null svar.

Jeg forstår ikke hvorfor en ung jente synes det er "provoserende". Kvinner på 50 som blir irritert har jeg mer forståelse for.

Anonymous poster hash: 6acce...e1b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det plager meg null og niks og jeg er 24. Hvis de håper på dette, hva så? Er bare de som blir skuffet. Kanskje justerer de når de opplever null svar.

Jeg forstår ikke hvorfor en ung jente synes det er "provoserende". Kvinner på 50 som blir irritert har jeg mer forståelse for.

Hvor har jeg skrevet at det plager meg eller provoserer meg? :klo: Jeg er nysgjerrig på fenomenet, og ønsker å diskutere det på generelt grunnlag. Det betyr ikke at jeg føler meg personlig fornærmet.

Alle må gjerne prøve seg på hvem de vil, jeg bare lurer på hvorfor en del menn i en viss alder er ute etter damer som er betydelig yngre. Eller, jeg skjønner jo at de synes at unge damer er flotte, men det virker som en del av dem har et genuint håp og en tro på at det er utbredt å kapre en mye yngre dame. Men hva har de å tilby? Når jeg ser rundt meg blant unge kvinner jeg kjenner, så er det ikke akkurat ofte de velger menn som er 20 år eldre. Det er virkelig et unntak, heller enn regelen.

TS

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å si nei det. Flere av disse mennene har nok større sjanse enn kvinne liker å tro. Nå vet jeg ikke hvilke menn som er i lokalavisa di, men på mitt sted er veldig mange 50-årige menn veldig aktive, trener mye og kan ofte se bedre ut enn noen som er 15 år yngre.

Jeg ville vel heller reagert på at de kun vil ha yngre, det sier noe om at en person ikke er så fleksibel for forhold.

Anonymous poster hash: a9a90...012
Skrevet

Nå kan jeg vel bare snakke om mine erfaringer med det. Uansett, de mennene som jeg har vært borti som har vært eldre, er som oftest menn som ikke ennå har fått de barna som de selv ønsker seg. Enten de har barn fra før eller ikke. Kvinner er som kjent ikke fruktbare i så altfor mange år, og allerede i begynnelsen av 30 årene begynner fruktbarheten å dabbe ned drastisk. Da er det logisk for menn å se etter en yngre kvinne.
Ellers så er det ikke få ganger det også klaffer en del psykisk med en som er mye eldre/yngre. Det har jeg opplevd mange ganger selv. En skal ikke dømme så fort når det kommer til forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg bare lurer på hvorfor en del menn i en viss alder er ute etter damer som er betydelig yngre.

TS

Det kan være så enkelt som at de selv føler seg mye yngre enn de ser ut. De ser det de vil i speilet og tar en sjans på "likesinnede unge frøkner" på 25 der ute. Eldre menn er ofte litt aldersforvirret. Menn generelt er ofte litt alders og realitetsforvirret.

Anonymous poster hash: deb17...5cb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å si nei det. Flere av disse mennene har nok større sjanse enn kvinne liker å tro. Nå vet jeg ikke hvilke menn som er i lokalavisa di, men på mitt sted er veldig mange 50-årige menn veldig aktive, trener mye og kan ofte se bedre ut enn noen som er 15 år yngre.

Jeg ville vel heller reagert på at de kun vil ha yngre, det sier noe om at en person ikke er så fleksibel for forhold.

Må bare presisere igjen at jeg ikke blir fornærmet eller på noen måte sliter med at 50-åringer tar kontakt med meg eller mine jevnaldrende kvinner. Har null problem med å avvise høflig og det preger ikke min hverdag akkurat. Er mer nysgjerrig på temaet generelt. :)

Jeg skjønner jo at en del menn på 50 gjerne holder seg bra i form, ser for eksempel at i omgangskretsen til mine foreldre som er på den alderen så er det mange menn som driver aktivt med sykling, Birken og lignende. Så en del av dem er nok ikke i så verst form.

Men allikevel så synes jeg det er litt rart. Det er jo mange 35-åringer som er i god form også, nå som trening har blitt en hobby for en del folk. Sikkert flere spreke 35-åringer enn 50-åringer, de har jo tross alt alderen på sin side. 50-åringer har som regel familie og mye bagasje fra før, som ihvertfall for meg teller som et stort minus. De har gjerne mer etablert økonomi, men det er jo de færreste 50-åringer som er direkte rike.

Og ikke minst er de en dårlig deal i et langtidsperspektiv. Om 10 år er de 60, nærmer seg pensjonsalder og har mindre energi, er ikke så spreke lenger.. Jeg er ikke så keen på å bruke mine gode år på noen som er på nedgang, for å si det brutalt.

Jeg tenker selv sånn at om det skulle være aktuelt å bli sammen med en 20 år eldre mann, så skal han være helt eksepsjonell. Da skal personlighetene våre være så perfekt match og tiltrekningen så sterk at det er verdt det. Men det sier seg jo selv at det ikke er så sannsynlig. Lurer litt på hvordan andre kvinner tenker.

TS

Gjest KateW
Skrevet

Jeg ramlet av etter Mads Mikkelsen.....

Ååååååååååååå MADS MIKKELSEN! :hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

(hva handlet tråden om?)

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg vel bare snakke om mine erfaringer med det. Uansett, de mennene som jeg har vært borti som har vært eldre, er som oftest menn som ikke ennå har fått de barna som de selv ønsker seg. Enten de har barn fra før eller ikke. Kvinner er som kjent ikke fruktbare i så altfor mange år, og allerede i begynnelsen av 30 årene begynner fruktbarheten å dabbe ned drastisk. Da er det logisk for menn å se etter en yngre kvinne.

Ellers så er det ikke få ganger det også klaffer en del psykisk med en som er mye eldre/yngre. Det har jeg opplevd mange ganger selv. En skal ikke dømme så fort når det kommer til forhold.

Ja, skjønner jo at om de vil ha barn, så må de søke etter kvinner i fruktbar alder. Jeg skjønner bare ikke helt at dette er noe som faktisk funker så veldig ofte. Jeg er som sagt 28, og ønsker gjerne barn innen noen få år. Men ser ikke hvordan det skal være en god deal for meg å få disse barna med en mann som er betydelig eldre. Da blir det vel lett sånn at det tyngste ansvaret for å oppdra og stille opp for barna faller på meg på sikt, siden hans energinivå vil dale i takt med økende alder..

Det kan være så enkelt som at de selv føler seg mye yngre enn de ser ut. De ser det de vil i speilet og tar en sjans på "likesinnede unge frøkner" på 25 der ute. Eldre menn er ofte litt aldersforvirret. Menn generelt er ofte litt alders og realitetsforvirret.

Anonymous poster hash: deb17...5cb

Jeg har vel egentlig tenkt dette selv også..

Tror det er en slags illusjon mange har, som går ut på at eldre menn er attraktive for yngre kvinner. Noe det har blitt spilt mye på i populærkultur, i filmer osv. Den berømte "silver fox"-typen ala George Clooney.

Men faktum er jo at veldig få vanlige menn er slik! Naturlig nok, for alderen preger oss alle. De fleste er ikke eksepsjonelt vakre, sjarmerende, rike.. slike ting som kan veie opp for stor aldersforskjell.

Eller, som du sier, at de føler seg unge og virile og blir litt blendet av sin egen livsgnist. Har opplevd flere middelaldrende menn som omtaler seg selv som "gutter", er opptatt av å holde seg veldig unge. Men de glemmer kanskje at de jo konkurrerer med menn som faktisk ER unge, og i tillegg er uten bagasje i form av ekskone/barn og har mange spreke år igjen av livet.

TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder hvorfor de vil ha yngre kvinner så synes jeg ikke det er rart i det hele tatt. Det er da et velkjent fenomen? De vil ha yngre kvinner for deres utseende, kropp og åpne sinn.
Selvsagt kan kvinner holde seg i form, men sjansen for at en kvinne er slank og rynkefri når hun er 30 er langt bedre enn når hun er 50. Hvis han vil ha barn (eller flere) så forutsetter dette at hun er yngre. I tillegg har man jo mindre bagasje når man er yngre og er litt mer "åpen til sinns".

Det er selvsagt mange fordeler ved å ha en kvinne på sin egen alder. Man deler generasjon, mange erfaringer, er litt mer på samme "bølgelengde". Men når en kvinne er 30 eller 40 er hun likevel voksen, så selv om hun ikke direkte er samme generasjon som ham, er hun likevel reflektert og erfaren.

Jeg ville syntes det var langt verre dersom han lette etter kvinner i begynnelsen av tyveårene, da man på den alderen ikke er helt ferdig "utvokst" mentalt (jeg så faktisk en gang en annonse fra en fyr i femtiårene som trodde pengene kunne skaffe ham hva som helst. I annonsen stod det "nobody over 25, please").

Men sannheten er at folk forandrer seg ikke så altfor mye når de faktisk er godt voksne, så det er ikke gitt at han evt. har så mye bedre samtaler med en kvinne på 50 enn en på 40.

På denne måten kan jeg forstå det - han går langt nok ned i alder til å finne en som er yngre og litt freshere, men ikke så langt ned at det blir unaturlige forskjeller (dog en gjennomsnittlig kvinne på 25 vil neppe ha ham om han ville).

Gjest KateW
Skrevet

Har opplevd flere middelaldrende menn som omtaler seg selv som "gutter", er opptatt av å holde seg veldig unge. Men de glemmer kanskje at de jo konkurrerer med menn som faktisk ER unge, og i tillegg er uten bagasje i form av ekskone/barn og har mange spreke år igjen av livet.

TS

Gled deg til du blir noen år eldre, og du blir sjekka av menn som omtaler seg som gutter... :ler:

Det blir faktisk bare verre, merkelig nok. Panisk virile menn på 55, som tror de er Guds gave til meg? Nope....

Helt alvorlig så vil jeg heller gå ned fem til ti år i alder, og slippe bagasjen, og den GUTTEAKTIGE sjarmen deres :nigo:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri forstått meg på folk som vil bli sammen med en 10+ år eldre partner. Syntes det blir vel mye med 5+ også. Vil helst unngå å øke sjansene for å sitte mange år alene som gammel. I tillegg lever også kvinner litt lengre enn menn...

Anonymous poster hash: 8f055...43e

• Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

Har aldri forstått meg på folk som vil bli sammen med en 10+ år eldre partner. Syntes det blir vel mye med 5+ også. Vil helst unngå å øke sjansene for å sitte mange år alene som gammel. I tillegg lever også kvinner litt lengre enn menn...

Anonymous poster hash: 8f055...43e

Var det meg du refererte til? Jeg vil heller gå ned i alder enn opp, var det jeg mente. Altså jeg vil heller ha en mann i tredve, enn i femtiåra, om det var valgmulighetene.

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har skrevet litt om dette i tidligere tråder, som en motsats til alle "prinsessesyndrom"-trådene. Selv mener jeg har når menn har satt livet på vent til fordel for karriere, familie osv, og forventer dette når de selv er i 50årene (med en yngre dame) så er dette gubbesyndromet.

Gubbesyndromet er for øvrig bekreftet i forskning som slår fast at norske menn ikke forstår kvinnelig biologi (smalere tidsvindu), overvurderer egen attraktivitet i forb. med alder og manglende vilje/evne til å etablere seg.

Flott at ts setter fokus på dette :)

Anonymous poster hash: 279e0...ab6
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder hvorfor de vil ha yngre kvinner så synes jeg ikke det er rart i det hele tatt. Det er da et velkjent fenomen? De vil ha yngre kvinner for deres utseende, kropp og åpne sinn.

Selvsagt kan kvinner holde seg i form, men sjansen for at en kvinne er slank og rynkefri når hun er 30 er langt bedre enn når hun er 50. Hvis han vil ha barn (eller flere) så forutsetter dette at hun er yngre. I tillegg har man jo mindre bagasje når man er yngre og er litt mer "åpen til sinns".

Det er selvsagt mange fordeler ved å ha en kvinne på sin egen alder. Man deler generasjon, mange erfaringer, er litt mer på samme "bølgelengde". Men når en kvinne er 30 eller 40 er hun likevel voksen, så selv om hun ikke direkte er samme generasjon som ham, er hun likevel reflektert og erfaren.

Jeg ville syntes det var langt verre dersom han lette etter kvinner i begynnelsen av tyveårene, da man på den alderen ikke er helt ferdig "utvokst" mentalt (jeg så faktisk en gang en annonse fra en fyr i femtiårene som trodde pengene kunne skaffe ham hva som helst. I annonsen stod det "nobody over 25, please").

Men sannheten er at folk forandrer seg ikke så altfor mye når de faktisk er godt voksne, så det er ikke gitt at han evt. har så mye bedre samtaler med en kvinne på 50 enn en på 40.

På denne måten kan jeg forstå det - han går langt nok ned i alder til å finne en som er yngre og litt freshere, men ikke så langt ned at det blir unaturlige forskjeller (dog en gjennomsnittlig kvinne på 25 vil neppe ha ham om han ville).

Ja, jeg skjønner jo også hvorfor de ønsker en yngre kvinne i utgangspunktet, hvis de er ute etter mest mulig rynkefri hud og sprek kropp.

Det jeg ikke helt skjønner helt er denne troen på at de har masse å tilby denne unge kvinnen, som vil gjøre at aldersforskjellen vil være verdt det for henne. Hvorfor mener de at de er så attraktive for henne? Man setter vel ikke inn en annonse i avisa hvis man ikke faktisk har en viss tro på at det vil bære frukter..

Jeg kunne f.eks. godt tenke meg en vintage Bentley å cruise rundt med nå i sommer, men jeg ser jo at det er utrolig usannsynlig med tanke på at jeg ikke er veldig rik. Kommer derfor ikke til å avertere etter en slik bil i lokalavisa, for jeg har jo ikke nok penger å betale med :P

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det slik at når aldersforskjellen går rett vei for kvinner, da er det greit, men hvis det er menn så er det automatisk gamle griser. Når en jente er 20 er ikke de jevnaldrende guttene gode nok, da skal de ha gutter som er 3-5 år eldre. Da er det greit at gutta går etter yngre damer. Men når damene blir 35 da er det plutselig krise at de jevnaldrene mennene ser på damer som er 28-30. Forstå det den som kan. Eller det er ikke vanskelig å forstå, det handler om at kvinner har vanskelig for å se det fra menns perspektiv.

Når jeg blir 50 og om jeg skulle være singel, hvorfor skulle jeg ikke se etter damer som er 40-45 år gamle. Er jeg da nødt til å ta dem som er like gamle eller eldre for å holde meg innenfor det sosialt aksepterte?

Skrevet (endret)

50 årene er gjerne de beste årene for menn. Så forstår ikke hva du mener med gubbete og ikke har energinivået. Hvor høy kapasitet kreves ikke for å være ceo eller statsminister? Det er 50-åringer.

Endret av Summers
AnonymBruker
Skrevet

Må bare presisere igjen at jeg ikke blir fornærmet eller på noen måte sliter med at 50-åringer tar kontakt med meg eller mine jevnaldrende kvinner. Har null problem med å avvise høflig og det preger ikke min hverdag akkurat. Er mer nysgjerrig på temaet generelt. :)

Jeg skjønner jo at en del menn på 50 gjerne holder seg bra i form, ser for eksempel at i omgangskretsen til mine foreldre som er på den alderen så er det mange menn som driver aktivt med sykling, Birken og lignende. Så en del av dem er nok ikke i så verst form.

Men allikevel så synes jeg det er litt rart. Det er jo mange 35-åringer som er i god form også, nå som trening har blitt en hobby for en del folk. Sikkert flere spreke 35-åringer enn 50-åringer, de har jo tross alt alderen på sin side. 50-åringer har som regel familie og mye bagasje fra før, som ihvertfall for meg teller som et stort minus. De har gjerne mer etablert økonomi, men det er jo de færreste 50-åringer som er direkte rike.

Og ikke minst er de en dårlig deal i et langtidsperspektiv. Om 10 år er de 60, nærmer seg pensjonsalder og har mindre energi, er ikke så spreke lenger.. Jeg er ikke så keen på å bruke mine gode år på noen som er på nedgang, for å si det brutalt.

Jeg tenker selv sånn at om det skulle være aktuelt å bli sammen med en 20 år eldre mann, så skal han være helt eksepsjonell. Da skal personlighetene våre være så perfekt match og tiltrekningen så sterk at det er verdt det. Men det sier seg jo selv at det ikke er så sannsynlig. Lurer litt på hvordan andre kvinner tenker.

TS

Tja, det blir vel ganske invidiuelt. Man må ta i betraktning at menn på 50 stort sett er ferdig med barn dersom de ønsket det og har dermed mer tid til trening. Menn i tredveårene er ofte småbarnsforeldre og er bundet opp med jobb, familie og alt annet man gjør når man har etablert seg. Det er selvsagt forskjeller også her, det er jo ikke alle 35-åringer som har barn, men generelt så er det ofte slik. Det ser jeg ofte blant de jeg kjenner, de i tredveårene er opptatt med jobb, barn, familie 24/7, de på 45+ trener birken, sykler, løper, trener styrke etc. Fordi de har store nok barn til at de klarer seg mye selv eller barn som allerede har flyttet ut.

Når det gjelder å bli sammen med noen som er på "vei ned" så er nok det litt vel tidlig når man er 50. Forstår at man ønsker å ha noen man blir gammel sammen med og at det dermed er forskjell, men i dag er det jo dessverre de færreste som er sammen så lenge. De fleste er ikke sammen livet ut lenger så det er ikke et like gyldig argument lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønner jo også hvorfor de ønsker en yngre kvinne i utgangspunktet, hvis de er ute etter mest mulig rynkefri hud og sprek kropp.

Det jeg ikke helt skjønner helt er denne troen på at de har masse å tilby denne unge kvinnen, som vil gjøre at aldersforskjellen vil være verdt det for henne. Hvorfor mener de at de er så attraktive for henne? Man setter vel ikke inn en annonse i avisa hvis man ikke faktisk har en viss tro på at det vil bære frukter..

Jeg kunne f.eks. godt tenke meg en vintage Bentley å cruise rundt med nå i sommer, men jeg ser jo at det er utrolig usannsynlig med tanke på at jeg ikke er veldig rik. Kommer derfor ikke til å avertere etter en slik bil i lokalavisa, for jeg har jo ikke nok penger å betale med :P

Fordi de ikke har noe å tape?

AnonymBruker
Skrevet

Min mening rundt dette: Det handler ikke nødvendigvis om at hun skal ha rynkefri hud og perfekt utseende, men like interesser. Ja, jeg mener at menn på 50+ trener mer enn jevnaledrende kvinner. Gå f. eks til et treningsstudio, på vårt sted så finner du menn i alle aldersgrupper men sjeldnere kvinner over rundt 40. Og det er ikke den eneste treningssammenhengen jeg har lagt merke til den aldersfordelingen.

Ser selvsagt at det kan skyldes at jevnaldrende kvinner er opptatt av annen type trening, som fjellturer, spaserturer etc. Men mine erfaringer rundt dette er at menn på 50+ er opptatt av mer sportslig trening enn jevnaledrende kvinner og at dette kan være noe av grunnen til at menn søker seg nedover.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...