AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Nei, det er verken digg eller godt for noen av oss. Typen får ofte vondt. Jeg blir veldig våt, men det kjennes ut som musklene bare "nope" og snurper seg sammen. Vi må prøve leeeenge. Liksom åpne meg opp for hver gang. Og ca halvparten av gangene må vi bare avslutte fordi typen er redd strengen skal ryke. Han blir sår Aldri kan vi ta en kjapp en, aldri kan han trenge seg hardt og godt inn i meg. Jeg vil bli tatt, men hele greia dør litt ut når vi må lirke den inn, vente, lirke litt til, vente.... yeah. Au. Blir dette aldri bedre? Har vært seksuell aktiv i 6 år. Er 24. Må sies at det er fryktelig deilig når vi først har fått den inn, og musklene slipper litt, men det skjer liksom ikke så ofte som jeg vil. What to do? Jente 24 Anonymous poster hash: bf6ff...e33
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Det har heller ikke alltid vært slik. Begynte for ca 1 år siden. Anonymous poster hash: bf6ff...e33
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Vaginisme? Anonymous poster hash: 16963...d05 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Har søkt masse på dette, men har forstått det slik at det skal gjøre veldig vondt? At bare en finger gjør vondt og folk bruker bedøvelseskremer osv. At det brenner. Her gjør det vondt fordi musklene stammer seg så fryktelig. Må legge til at jeg ble voldtatt desember 2012, men sliter ikke psykisk med dette lengre. Har komt over det, og tenker sjeldent på det. Så føler liksom ikke det er det heller...Anonymous poster hash: bf6ff...e33
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Jeg er ingen lege og har ikke store kunnskapen om dette, men tenker at penetreringsangst kan være ubevisst (spesielt om du har blitt voldtatt) og kanskje du bare er i gråsonen av det siden det kun er musklene og ikke smerter du sliter med? Går det lettere når du er full? Syns du skal ta det opp med lege eller gynekolog, for det finnes behandling mot vaginisme som går på de ubevisst stramme musklene ved penetrering så det burde jo være noe for deg Anonymous poster hash: 16963...d05
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Jeg er ingen lege og har ikke store kunnskapen om dette, men tenker at penetreringsangst kan være ubevisst (spesielt om du har blitt voldtatt) og kanskje du bare er i gråsonen av det siden det kun er musklene og ikke smerter du sliter med? Går det lettere når du er full? Syns du skal ta det opp med lege eller gynekolog, for det finnes behandling mot vaginisme som går på de ubevisst stramme musklene ved penetrering så det burde jo være noe for deg Anonymous poster hash: 16963...d05 Ja, det går mye lettere når jeg er full! En ting jeg sliter nesten mer med, er å sette meg i en gynekolog stol. Da jeg var på voldekstmottaket måtte jeg bli undersøkt, og de kunne ikke bruke glidemiddel på spekulumet pga fare for å ødelegge spor. DET var grusomt det. Hele greia var ydmykende og vondt. Var også så rar i kroppen, urolig og utav meg selv. Fæl opplevelse. Sliter nesten mer med det. Så tanken på å bli undersøk skremmer vannet av meg... Anonymous poster hash: bf6ff...e33
tjolahei Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Tror nok du må til legen å snakke. Er ikke sikkert du trenger til gyn-undersøkelse, for jeg tror det sitter i hodet ditt. At det er minnene fra voldteken som sitter igjen, selv om du tror du er over det. En sånn opplevelse må være helt forferdelig, og tar nok ei stund å komme over igjen! Jeg håper det ordner seg for deg
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Gå til lege. Du har sikkert vaginisme. Anonymous poster hash: aa8c5...90a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Hva kan gjøres med vaginisme? Tanken på å kanskje bli undersøkt gjør meg helt skjelven. Hadde vært kjekt å vite om det er noe JEG kan gjøre, før jeg sprer beina for en lege. Anonymous poster hash: bf6ff...e33
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Dette høres veldig ut som vaginisme. Noe som er veldig vanlig å få etter voldtekt dessverre. Jeg har også hatt vaginisme, men er heldigvis frisk idag. Det tar tid, og du må jobbe hardt, men det er gode sjanser for å bli frisk. På sykehuset i byen jeg bor i jobber det en fysioterapeut som er ekspert på bekken og underlivsplager. Jeg ble henvist til henne via helsetjenesten for ungdom. Når jeg var der slapp jeg å bli undersøkt, de stilte bare spørsmål. Men om du får time hos en slik fysioterapeut eller en gynekolog som kan dette med vaginisme, så må de nok undersøke deg for å vite eksakt hvordan de skal behandle deg. Skjønner du ikke vil dette, så det er heldigvis endel ting du kan gjøre hjemme. Først og fremst bør du unngå å ha sex så lenge problemet ditt er såpass ille. Musklene dine bør slappe mest mulig av i perioden framover. Du kan ta knipeøvelser så ofte du kan, knip hardt, hold i ca. 10 sekunder og slipp. Gjenta dette helt til du kjenner at musklene er slitne. Du kan også prøve å stikke inn en finger, vent til du kjenner at musklene slapper av, også prøve å tøye forsiktig i skjeden. Stopp om du kjenner at det spenner seg. Det hele handler om at du må bli vant til å ha noe i skjeden igjen, uten at kroppen din spenner seg. Anbefaler også at du kjøper en salve som heter Xylocain. Den får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Den salven er smertestillende, den gjør at du "mister" følelsen i huden for en liten stund. Smør på salven hver kveld rundt skjedeåpningen og gjerne i skjeden. Salven svir litt, men det er helt normalt. Den gjør at skjedemusklene dine får slappe av en liten stund. Når du er klar for sex igjen anbefaler jeg at du smører på denne salven rett før, det hjelper masse. Ønsker deg lykke til! Det beste hadde jo vært at du søker hjelp for dette, men jeg skjønner at det å bli undersøkt er ekkelt for deg. Du må aldri miste motet, vaginisme er jævlig kjipt, men man blir frisk! Og ditt tilfelle høres langt ifra så ille ut som det var til meg, og som det er til mange andre. Jeg var så stram at det å ha sex var 100 % umulig, kunne ikke engang bruke tampong. Men nå er jeg som sagt helt frisk, så det er håp for alle. Anonymous poster hash: d7b07...64a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 Har søkt masse på dette, men har forstått det slik at det skal gjøre veldig vondt? At bare en finger gjør vondt og folk bruker bedøvelseskremer osv. At det brenner. Her gjør det vondt fordi musklene stammer seg så fryktelig. Må legge til at jeg ble voldtatt desember 2012, men sliter ikke psykisk med dette lengre. Har komt over det, og tenker sjeldent på det. Så føler liksom ikke det er det heller...Anonymous poster hash: bf6ff...e33 Vaginisme er når musklene strammer seg/krampe, som hos deg. Vestibulitt er mer når slimhinnene er røde og betente uten at det er en infeksjon, slik at sex blir sårt og vondt.Anonymous poster hash: b16b2...412
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #12 Skrevet 16. juli 2014 Dere er hjelpsomme som bare det! Takk! Men uff. Jeg fikk en klump i magen også... Det er vel ingen mulighet for at det *poff* går over av seg selv? Eller kanskje ikke *poff*, men over tid? Det MÅ behandles? Jeg ble faktisk redd. Hvorfor reagerer kroppen slik? Er det en "forsvarsmekanisme"? Type at kroppen skal beskytte meg mot penetrering med å lukke skjedemusklene igjen? Så teit, jeg VIL jo ha sex. Hvorfor skjønner ikke kroppen det? Ble litt lei meg også... Anonymous poster hash: bf6ff...e33
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #13 Skrevet 16. juli 2014 Dette høres veldig ut som vaginisme. Noe som er veldig vanlig å få etter voldtekt dessverre. Jeg har også hatt vaginisme, men er heldigvis frisk idag. Det tar tid, og du må jobbe hardt, men det er gode sjanser for å bli frisk. På sykehuset i byen jeg bor i jobber det en fysioterapeut som er ekspert på bekken og underlivsplager. Jeg ble henvist til henne via helsetjenesten for ungdom. Når jeg var der slapp jeg å bli undersøkt, de stilte bare spørsmål. Men om du får time hos en slik fysioterapeut eller en gynekolog som kan dette med vaginisme, så må de nok undersøke deg for å vite eksakt hvordan de skal behandle deg. Skjønner du ikke vil dette, så det er heldigvis endel ting du kan gjøre hjemme. Først og fremst bør du unngå å ha sex så lenge problemet ditt er såpass ille. Musklene dine bør slappe mest mulig av i perioden framover. Du kan ta knipeøvelser så ofte du kan, knip hardt, hold i ca. 10 sekunder og slipp. Gjenta dette helt til du kjenner at musklene er slitne. Du kan også prøve å stikke inn en finger, vent til du kjenner at musklene slapper av, også prøve å tøye forsiktig i skjeden. Stopp om du kjenner at det spenner seg. Det hele handler om at du må bli vant til å ha noe i skjeden igjen, uten at kroppen din spenner seg. Anbefaler også at du kjøper en salve som heter Xylocain. Den får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Den salven er smertestillende, den gjør at du "mister" følelsen i huden for en liten stund. Smør på salven hver kveld rundt skjedeåpningen og gjerne i skjeden. Salven svir litt, men det er helt normalt. Den gjør at skjedemusklene dine får slappe av en liten stund. Når du er klar for sex igjen anbefaler jeg at du smører på denne salven rett før, det hjelper masse. Ønsker deg lykke til! Det beste hadde jo vært at du søker hjelp for dette, men jeg skjønner at det å bli undersøkt er ekkelt for deg. Du må aldri miste motet, vaginisme er jævlig kjipt, men man blir frisk! Og ditt tilfelle høres langt ifra så ille ut som det var til meg, og som det er til mange andre. Jeg var så stram at det å ha sex var 100 % umulig, kunne ikke engang bruke tampong. Men nå er jeg som sagt helt frisk, så det er håp for alle. Anonymous poster hash: d7b07...64a Anonymous poster hash: bf6ff...e33
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2014 #14 Skrevet 16. juli 2014 Dette høres veldig ut som vaginisme. Noe som er veldig vanlig å få etter voldtekt dessverre. Jeg har også hatt vaginisme, men er heldigvis frisk idag. Det tar tid, og du må jobbe hardt, men det er gode sjanser for å bli frisk. På sykehuset i byen jeg bor i jobber det en fysioterapeut som er ekspert på bekken og underlivsplager. Jeg ble henvist til henne via helsetjenesten for ungdom. Når jeg var der slapp jeg å bli undersøkt, de stilte bare spørsmål. Men om du får time hos en slik fysioterapeut eller en gynekolog som kan dette med vaginisme, så må de nok undersøke deg for å vite eksakt hvordan de skal behandle deg. Skjønner du ikke vil dette, så det er heldigvis endel ting du kan gjøre hjemme. Først og fremst bør du unngå å ha sex så lenge problemet ditt er såpass ille. Musklene dine bør slappe mest mulig av i perioden framover. Du kan ta knipeøvelser så ofte du kan, knip hardt, hold i ca. 10 sekunder og slipp. Gjenta dette helt til du kjenner at musklene er slitne. Du kan også prøve å stikke inn en finger, vent til du kjenner at musklene slapper av, også prøve å tøye forsiktig i skjeden. Stopp om du kjenner at det spenner seg. Det hele handler om at du må bli vant til å ha noe i skjeden igjen, uten at kroppen din spenner seg. Anbefaler også at du kjøper en salve som heter Xylocain. Den får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Den salven er smertestillende, den gjør at du "mister" følelsen i huden for en liten stund. Smør på salven hver kveld rundt skjedeåpningen og gjerne i skjeden. Salven svir litt, men det er helt normalt. Den gjør at skjedemusklene dine får slappe av en liten stund. Når du er klar for sex igjen anbefaler jeg at du smører på denne salven rett før, det hjelper masse. Ønsker deg lykke til! Det beste hadde jo vært at du søker hjelp for dette, men jeg skjønner at det å bli undersøkt er ekkelt for deg. Du må aldri miste motet, vaginisme er jævlig kjipt, men man blir frisk! Og ditt tilfelle høres langt ifra så ille ut som det var til meg, og som det er til mange andre. Jeg var så stram at det å ha sex var 100 % umulig, kunne ikke engang bruke tampong. Men nå er jeg som sagt helt frisk, så det er håp for alle. Anonymous poster hash: d7b07...64a Og tusen takk for et så langt og utfyllende svar, kjære deg Anonymous poster hash: bf6ff...e33
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #15 Skrevet 17. juli 2014 Jeg er også plaget med det samme! Huff det er så slitsomt! Jeg ble også voldtatt for ett år siden, plager ikke meg heller føler jeg. Det er vel vaginisme jeg også har, men er ikke begeistet for å gå til legen jeg heller Anonymous poster hash: 84e7d...af6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå