Gå til innhold

Hvor i Oslo burde jeg bo?

Fremhevede innlegg

Gjest Gunfreak
Skrevet

Det er kjempelett å komme seg rundt i Oslo med både buss, trikk og t-bane. Fortest går det med t-banen, mens trikken har alltid førsterett i trafikken og kommer seg også fort frem, og bussen kan fort havne i kø i rushen, mens ellers går det ganske radigt..

Er det kjempeviktig å bo nært Oslo S? Hvorfor det?

Om ikke kan du fint ta buss, trikk og t-bane til Oslo S.

Selv bor jeg på Ullern(beste vestkant og veldig trygt og godt, men man kan aldri være trygg noen steder) og t-banen fra her jeg bor bruker 15 min til Oslo S.

Ellers er det jo fint i området bak slottet og i området Majorstua.

Egentlig er Oslo trygt og godt overalt. Det er jo bare en liten by med 600 000 innbyggere ... egentlig er det bare en liten landsby i forhold til millionbyene rundt om i verden.

Når man blir kjent i Oslo må man le av seg selv og lure på hvorfor man var så redd for store, skumle Oslo.

Jeg flyttet til Oslo første gang da jeg var 23 år, og jeg var livredd!! Haha, og idag er jeg 33 og fins ikke redd. ;)

Anonymous poster hash: 37fd9...cea

Innen 4-6 år mener de vi har over 700 000 I Oslo, pluss at Storby Oslo har 940 000 innbyggere(basicly Oslo, bærum, nittedal, ski og røyken samt litt andre steder.

Stor Oslo har jo 1.5 millioner men den strekker seg jo langt av gårde og dekker hele indre Oslofjord og er ikke et tettsted.

Jeg er ikke redd noen steder I Oslo, ikke på grønnland, Oslo S eller andre steder.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vålerenga :)

Anonymous poster hash: 363ab...96e
AnonymBruker
Skrevet

Pilestredet Park, majorstuen eller på ullern! :)

Anonymous poster hash: 997b7...6b1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar!

Jeg har skjønt at man ikke trenger å bo nærme Oslo s for å bruke kortest mulig tid dit.

Jeg mener altså hvor jeg kan bo for bruke kortest mulig tid til Oslo s:)

Anonymous poster hash: 4bdf1...7af

Gjest Badabing
Skrevet

Takk for alle svar!

Jeg har skjønt at man ikke trenger å bo nærme Oslo s for å bruke kortest mulig tid dit.

Jeg mener altså hvor jeg kan bo for bruke kortest mulig tid til Oslo s:)

Anonymous poster hash: 4bdf1...7af

Det er vel kanskje der linje 34 og 37 går? Tror det er de som har de hyppigste avgangene, men dette har sikkert andre mer greie på enn meg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kanskje der linje 34 og 37 går? Tror det er de som har de hyppigste avgangene, men dette har sikkert andre mer greie på enn meg. :)

34 har ikke så voldsomt hyppige avganger til Oslo å være, men 31 (i tillegg til 37) har det. 31 går hvert sjette minutt det meste av arbeidsdagen, 34 hvert kvarter utenom rushtiden. 31 og 37 går forresten også hele natten hele året, men da naturligvis mye sjeldnere :)

Uansett, TS: Det er massevis av alternativer. Grünerløkka, St. Hanshaugen, Gamle Oslo og Frogner er fort de nærmeste bydelene, og det bor helt sikkert 100 000 mennesker 10 min. eller mindre med kollektivtrafikk unna Oslo S. Det er så utrolig mange strøk rundt omkring at det greieste nok bare er å se på kartet på aktuelle boliger, eventuelt søke på adressen på ruter.no sin reiseplanlegger.

Anonymous poster hash: abafb...d66

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Sagene. Der går både 37, 54, og 34 (busser) til Oslo S. Tar ca. 15 min, og bussene går hele tiden. Jeg venter aldri mer enn fem min på bussen, noe som er kjempedeilig. 37 går også hele døgnet alle dager, og 54 kjører om natta i helgene. 20-bussen går der også, som går til blant annet Majorstua.

Utenom den glimrende kollektivtransporten er det også et veldig koselig sted. Ganske rolig og med en god del parker i området. Har aldri følt meg utrygg der. Det er koselige kafeer og spisesteder der, pluss at det ikke er lange veien å gå til Løkka.

Anonymous poster hash: e1dce...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...